gemme Increased Critical Damage

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Tu t'es planté dans ton lien. Il y a http:// à la fin, ça fausse tout.
Bon, suffit de le virer à la main pour tomber sur la bonne page, pas trop dur.

Sinon pour répondre à ta question je serais enclin à te dire oui. Ce sont les coups critiques qui sont impactés, peu importe que ce soit du physique ou du magique.
Oué, pas très clair...

Si l'on en croit cette phrase
Citation :
So each time you use a skill, the Critical Strike (...)
il ne précise pas de quel type de skill il s'agit, magique ou physique. Je pense que si cela n'affectait qu'un seul type de dégât, il l'aurait mentionné.


Ou alors le wiki n'est pas assez précis... Bref, j'en sais rien
Le wiki est très incomplet et a des infos que je soupçonne être partiellement fausses (plutôt outdated, vu que les patchs vont vite, mais bref).

Je chercherais plutôt du côté du forum off'.

Je pense que oui sinon, ça doit marcher. Je ne pense pas qu'il y ait une distinction entre les différents crit, si tu prends une node %crit chance ça s'applique sur tout... je pense. Ca reste à vérifier, malheureusement le Mechanics thread ne précise pas ça clairement...

Citation :
Critical Strikes
Whenever you use a skill or attack, you have a chance to deal a Critical Strike. Critical Strikes are rolled on a per-action basis, not per-monster.
So each time you use a skill, the Critical Strike roll is made once and only once. If you roll a Critical Strike, you will deal Critical damage to all enemies hit by the skill.

Critical Strikes do more damage than normal, based on your Critical Strike Damage Multiplier.
All characters have a base Critical Strike multiplier of 150%, meaning a critical strike does 150% of normal damage. This multiplier can be increased with various skills and modifiers on items.

For instance, with a multiplier of 250%, if you deal a Critical Strike with attack that normally does 100 damage, you will instead deal 250 damage.

The chance to deal a critical strike is taken from the weapon used to perform an attack or attack skill, and in the case of spells, each spell has it's own critical strike chance, which is listed in the skill gem's description.
This value can be increased by increased critical strike chance modifiers from spells and gear. For example, if you are using a weapon with 5% chance to crit, and you have 50% increased critical strike chance, you will have a 7.5% chance to score a critical strike.

Critical chance can not be less than 5% nor more than 95%.

Critical Strike Chance and Critical Strike Damage Multiplier are calculated separately for each spell and weapon attack. All weapons and damage-dealing spells have a base Critical Strike chance listed on them. This only affects your chance to critical for attacks made with that weapon or spell. For instance the critical strike chance on a wand does not affect your chance to critical with a spell.

Non-spell critical strikes can be evaded. See the evasion section above for details.
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