Publié par Question 1
Q: What are some of the changes incoming/suggested for the NF revamp, and what's your current estimate for its arrival?
A: It’d be easy to write volumes on this topic, but to spare your tired eyes, We'll do our best to cover the basics.
The problems (as we see them):
Too much battlefield real-estate - action spread too thin
Too many battlefield objectives – takes focus off engagements
Inability to find reliable action, primarily during lower population hours
Easy access to enemy realms – too easy to bypass players and move about the frontier
There are certainly more, but these are some examples of some significant issues. We don’t need to describe the implications, because you are experiencing them daily when you’re out there in the frontiers and feel like you should be getting more out of that experience.
The solutions (as we perceive them):
Provide players with the ability to find reliable action without compromising the realm war
Reduce the number of unnecessary battlefield objectives (just as an example – we could cut the number of towers in NF in half, and I don’t think anybody would miss them)
Changing the way players navigate the frontiers by considering Portal keeps, Agramon, boat routes, the Labyrinth and more in order to allow for players to move *rationally* within the frontier to conduce strategy, realm cohesion, and a return to having RvR be a *realm-wide* endeavor.
This is a very small cross section of the discussions we’re having. It’s more appropriate to identify the goals we hope to achieve. Goals such as: preventing our changes from marginalizing any particular play-style. 8 mans, small mans, soloers, zergs. The challenge here is to come up with a solution that every player can embrace no matter which play style they prefer. WE promise that you’ll hear more on this as it develops.
As for the time-frame, that’s always been a tricky question – but we'd much rather garner disappointment from the DAoC community for keeping our timeline under wraps than make a claim and not follow through. We can't and won’t deny that this has happened, and we hate the feeling of breaking trust. We can tell you that we would really like to open up the NF Revamp for public testing as early as this Fall. You won’t have long to wait, but If you’re asking for a month and day, we're afraid we cannot oblige.
TL;DR: We’re working to make NF more fun, and it’s coming soon.
Q: Des changements dans NF et quand est-ce que ça va arriver?
R: Les problèmes vus par les devs:
- trop d'endroits pour se battre, action trop éparpillée
- trop d'objectifs différents, perte d'intérêt
- difficulté de trouver des combats, surtout en période creuse de la journée
- accès trop facile aux ZF ennemies, trop facile d'éviter les joueurs
Les solutions:
- donner aux joueurs la possibilité de trouver de l'action sans mettre de coté le rvr
- réduire le nombre d'objectifs en rvr (exemple: réduire de moitié le nombre de tour dans NF)
- changer la façon dont les joueurs se déplacent pour permettre aux joueurs de se déplacer "rationnellement" au travers des frontières pour apporter de la stratégie, de la cohésion et un retour du rvr à échelle du royaume
Ce n'est qu'une toute petite partie des discussions que nous avons. Nous ne voulons marginaliser aucun type de jeu, le challenge est de trouver une solution qui plaira à tous les joueurs.
Au niveau du calendrier, nous préférons de rien annoncer plutôt que de s'engager et ne pas pouvoir tenir ses promesses ensuite. Nous ne pouvons nier que cela c'est déjà produit, et nous détestons le sentiment de confiance perdue. Refonte de NF pour cet automne, mais aucune date précise.
Publié par Question 2
Q: How come the lower level battlegrounds (Killaloe, Thidranki, Molvik etc...) do not contribute to RvR?
A: We’d love to make the BGs more meaningful to the entire RvR campaign. As it stands, the BGs are a great place to get experience, both literal and figurative. They’re training for level 50 and the ‘true’ realm war in the Frontiers but we agree that they can be much more than that. We have some ideas, and are always open to more. If it turns out that the NF revamp comes in phases, integrating BGs into later phases of the revamp is entirely possible. Post some ideas, get some discussions going and our trusted internal forum members will offer their contributions, as will the DAoC team.
Q: Pourquoi les BG bas level (killaloe,thid,molvik) ne contribue pas au rvr?
R: Les bg sont de bonnes zones pour acquérir de l'expérience (dans les deux sens). Ce sont des zones d'entraînement pour le vrai rvr 50, mais nous sommes d'accord qu'ils pourraient être encore plus que ça. Nous avons des idées et nous sommes ouverts pour d'autres. Si la refonte de NF arrive, nous pourrons intégrer les BG dans les prochaines phases de la refonte.
Publié par Question 3
Q: Will the Re-Enlistment Campaign be coming back?
A: Yes. We talked about this some time ago and discussed a cadence for our features which included Patch 1.114, Mordred Transfers, followed by the return of the Re-Enlistment Campaign. It looks like we owe you the third part of this deal. We'd like to give you a little bit of information as to why you’re not yet able to re-enlist:
We very much wanted to time our Re-Enlistment Campaign with the release of our updates to the New Frontiers. A long story made short: our updates to NF are behind our initially planned schedule and therefore the Campaign has not yet been initiated. When we are able to put forth our NF revisions, you’ll see the Re-Enlistment Campaign offered right alongside.
Q: Est-ce que le système des 15j gratuits va revenir?
R: Oui, il reviendra, il est prévu après le patch 1.114, les transferts depuis Mordred. Nous voulons remettre ce système en même temps que la refonte de NF.
Publié par Question 4 foutage de gueule
Q: Which pieces of armor are hit the most in melee? (Please provide a list in order)
A: If you mean which areas of the body are hit most in melee, it’s Torso 40%, Legs 25%, Arms 15%, Head 10%, Hands 5% and Feet 5%.
Q: Quelle pièce d'armure est la plus susceptible d'être touchée au cac?
R: Torse: 40%, Jambes: 25%, Bras: 15%, Tête: 10%, Mains: 5% et les Pieds: 5%
Publié par Question 5
Q: What's next for DAoC?
A: This is a fairly broad question and we suppose it merits a fairly broad answer. We want to solve for the problems that are causing players to lose interest in the game.
We know something must be done about action in the Frontiers so we can tell you with confidence that working on NF is ‘next’.
We’ll also continue to make the game enticing for new and returning players by making once again interesting the journey to level 50 and 50+ RvR.
We’re working to restore the Herald, continuing our fine tuning with Class Balance, and making an honest effort to re-connect with our community.
It’s been long understood that our UI needs a great deal of modernization, and we’re investigating how to accomplish this without neglecting other parts of the game which have long needed some love and attention.
Because the ‘problems’ in Dark Age of Camelot are almost entirely subjective (save a few features on which we can get almost universal consensus), we try to address the issues that come up most often, and are considered a concern by the highest number of players.
Q: La suite pour DAoC?
R: Nous voulons résoudre les problèmes qui sont la cause de la perte d'intérêt des joueurs dans le jeu.
- nous savons qu'il faut faire quelque chose pour NF et nous pouvons vous dire que le travail sur NF est notre prochaine tache
- nous continuons à rendre le jeu excitant pour les nouveaux joueurs et les revenants
- nous travaillons à la réactivation de l'Herald (trololo), nous continuons sur l'équilibre des classes et faisons un effort honnête pour nous rapprocher de notre communauté
- nous avons compris depuis longtemps que l'UI a besoin d'être modernisé, nous cherchons comment le faire sans mettre de coté d'autres aspects du jeu qui ont aussi besoin d'attention
Parce que les problèmes dans DAoC sont principalement subjectifs, nous essayons de répondre aux questions qui reviennent le plus souvent, et qui sont préoccupantes pour le plus grand nombre.
Voila, voila traduction rapide où j'ai enlevé la plupart du blabla inutile pour aller directement à l'information utile.