Problème de lancement

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Bonjour je viens de réinstaller LOTRO après un formatage complet de mon disque dur.
Quand je lance le launcher voici ce qu'il me marque. Il me semble que ce problème à déjà été résolu mais je ne trouves plus les différents postes qui en parle.
merci de votre aide

Nissi
Miniatures attachées
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Nom : launcher.JPG
Taille : 711x512
Poids : 86,3 Ko
ID : 52071  
Je viens de trouver ça pour toi :

Citation :
When starting the game, the user receives the following error:

An error has occurred.
Please contact Technical Support with the following information:

System.Runtime.InteropServices .COMException (0x80040154): ?
at com.turbine.launcher.Services. Patcher.InitializePatchWrapper ()
at com.turbine.launcher.Services. Patcher.BeginPatching(Boolean ignorePatchWindow)
at com.turbine.launcher.Launcher. Patch(Boolean invokedByConnectRetry)
at com.turbine.launcher.Launcher. Patch()
at System.Windows.Forms.Control.I nvokeMarshaledCallbacks() 3/30/2007 7:15:34 PM


If you are receiving this message, it could be because the shortcut which runs the Invoker (LOTRO icon) has the wrong "Start in:" folder. To determine if this is the case, please follow the instructions below.


In XP:

Right-click on the LOTRO icon.
Click Properties

“Start In” should read “C:\Program Files\Turbine\The Lord of the Rings Online\

In Vista:

Click Start
Click Games
Right-click “The Lord of the Rings Online” icon
Click Customize
Select “Play”
Click Edit button

“Start In” should read “C:\Program Files\Turbine\The Lord of the Rings Online\

If the Invoker has the correct “Start in” folder, open a command window. To do so:

In XP:

Click Start
Click Run
Type cmd
Hit the Enter key

Once at the Command Prompt window, select the first line and then copy the following:

cd "C:\Program Files\Turbine\The Lord of the Rings Online"

Paste this command text into the Command Prompt window by right- clicking on the Command Prompt window and selecting paste.

Once the command is pasted, press enter.

Repeat the above two steps for each command below:

regsvr32 /u PatchWrapper.dll
regsvr32 /u PatchWrapperPS.dll

regsvr32 /c PatchWrapper.dll
regsvr32 /c PatchWrapperPS.dll

As each command is executed, a result form should appear.

If the registration fails, you will see a descriptive message (rather than just an exit code) which should help you find the exact problem.

In Vista:

1. Start Menu -> All Programs -> Accessories -> Right Click on Command Prompt
2. Select: Run as Administrator
3. type: cd "C:\program files\turbine\the lord of the rings online\"
4. Hit enter
5. type: regsvr32 .\PatchWrapper.dll
6. Hit enter (you should get a success message)
7. type: regsvr32 .\PatchWrapperPS.dll
8. Hit enter (you should get a success message)
9. Try launching the game again.

If the registration fails, you will see a descriptive message (rather than just an exit code) which should help you find the exact problem.

If you still need assistance, please contact Turbine Technical Support.
Citation :
Publié par jcandli
Je viens de trouver ça pour toi :

Merci beaucoup, malheureusement, après avoir effectuer les tests décris dans ce que tu m'as fait suivre, le même message apparais, et il m'est toujours impossible de me connecter
Il semblerait que le message "System.Runtime.InteropServices.COMException" se rapporte au framework .net de microsoft.

Tu dis avoir formater ton disque dur. Vérifies que tu as réinstallé le Framework .net en version 1.1 (nécessaire au bon fonctionnement du launcher).
S'il est présent, essaies de le désinstaller et de le réinstaller (peut-être un fichier corrompu).
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