De la brume pour ma piscine d'intérieur!

Répondre
Partager Rechercher
J'ai tanté de faire un sauna un jour mais bon j'ai eu la flegme de terminer .
Pour la brume j'utilisais ce script (trouvé dans ce forum d'ailleurs mais je ne sais plus où ) :
Code PHP:

// Particle System 1.0

StartSteam()
{
                                
// MASK FLAGS: set  to "TRUE" to enable
integer glow TRUE;                                // Makes the particles glow
integer bounce FALSE;                             // Make particles bounce on Z plane of objects
integer interpColor TRUE;                         // Color - from start value to end value
integer interpSize TRUE;                          // Size - from start value to end value
integer wind FALSE;                               // Particles effected by wind
integer followSource FALSE;                       // Particles follow the source
integer followVel TRUE;                           // Particles turn to velocity direction



                                // Choose a pattern from the following:
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_EXPLODE
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_DROP
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE_CONE_EMPTY
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE_CONE
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE
    
integer pattern PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE;       // PSYS_SRC_PATTERN_EXPLODE;

                                                    // Select a target for particles to go towards
                                                    // "" for no target, "owner" will follow object owner 
                                                    //    and "self" will target this object
                                                    //    or put the key of an object for particles to go to
                                                    
         
key target "";
    

                                
// PARTICLE PARAMETERS
    
    
float age 4.4;                                // Life of each particle
    
float maxSpeed 0.5;                           // Max speed each particle is spit out at
    
float minSpeed 0;                             // Min speed each particle is spit out at
    
string texture "Particle Arrow";              // Texture used for particles, default used if blank
    
float startAlpha 0.8;                         // Start alpha (transparency) value
    
float endAlpha 0;                             // End alpha (transparency) value
    
vector startColor = <0.75,0.85,1>;              // Start color of particles <R,G,B>
    
vector endColor = <1,1,1>;                      // End color of particles <R,G,B> (if interpColor == TRUE)
    
vector startSize = <0.25,0.25,0.25>;            // Start size of particles 
    
vector endSize = <2,10,2>;                      // End size of particles (if interpSize == TRUE)
    
vector push = <0.5,0.0,0.0>;                    // Force pushed on particles

                                // SYSTEM PARAMETERS
    
    
float rate 0.1;                               // How fast (rate) to emit particles
    
float radius 0.75;                            // Radius to emit particles for BURST pattern
    
integer count 4;                              // How many particles to emit per BURST 
    
float outerAngle 3*PI;                        // Outer angle for all ANGLE patterns   PI/4
    
float innerAngle 0.5;                         // Inner angle for all ANGLE patterns
    
vector omega = <0,0,0>;                         // Rotation of ANGLE patterns around the source
    
float life 0;                                 // Life in seconds for the system to make particles

                                // SCRIPT VARIABLES
    
    
integer flags


      
flags 0;
    
    if (
glowflags flags PSYS_PART_EMISSIVE_MASK;
    if (
bounceflags flags PSYS_PART_BOUNCE_MASK;
    if (
interpColorflags flags PSYS_PART_INTERP_COLOR_MASK;
    if (
interpSizeflags flags PSYS_PART_INTERP_SCALE_MASK;
    if (
windflags flags PSYS_PART_WIND_MASK;
    if (
followSourceflags flags PSYS_PART_FOLLOW_SRC_MASK;
    if (
followVelflags flags PSYS_PART_FOLLOW_VELOCITY_MASK;
    if (
target != ""flags flags PSYS_PART_TARGET_POS_MASK;

    
llParticleSystem([  PSYS_PART_MAX_AGE,age,
                        
PSYS_PART_FLAGS,flags,
                        
PSYS_PART_START_COLORstartColor,
                        
PSYS_PART_END_COLORendColor,
                        
PSYS_PART_START_SCALE,startSize,
                        
PSYS_PART_END_SCALE,endSize
                        
PSYS_SRC_PATTERNpattern,
                        
PSYS_SRC_BURST_RATE,rate,
                        
PSYS_SRC_ACCELpush,
                        
PSYS_SRC_BURST_PART_COUNT,count,
                        
PSYS_SRC_BURST_RADIUS,radius,
                        
PSYS_SRC_BURST_SPEED_MIN,minSpeed,
                        
PSYS_SRC_BURST_SPEED_MAX,maxSpeed,
                        
PSYS_SRC_TARGET_KEY,target,
                        
PSYS_SRC_INNERANGLE,innerAngle
                        
PSYS_SRC_OUTERANGLE,outerAngle,
                        
PSYS_SRC_OMEGAomega,
                        
PSYS_SRC_MAX_AGElife,
                        
PSYS_SRC_TEXTUREtexture,
                        
PSYS_PART_START_ALPHAstartAlpha,
                        
PSYS_PART_END_ALPHAendAlpha
                            
]);
      
}
StartSpray ()
{

}

StopSpray()
{
    
llParticleSystem([]);   
}



default
{
    
state_entry()
    {
         
StartSteam();
    }

    
listen(integer channelstring namekey idstring message)
    {
 
         if (
== llSubStringIndex(message"spray on"))
        {
            
StartSteam();
            
        }
        else if (
== llSubStringIndex(message"spray off"))
        {
            
StopSpray();
        }
    }

Désolé pour les milles lignes de code .
J'ai pris un snapshot mais bon comme j'ai pas fini le sauna les diffuseurs de fumée sont pas réglés .
Miniatures attachées
Cliquez sur l'image pour la voir en taille réelle

Nom : sauna.PNG
Taille : x
Poids : 1,15 Mo
ID : 23581  
merci!
Javais trouvé entre temps un script posé sur un freebie, mais je men vais essayé ceux la... jai rajouté quelques niveaux deau a ma piscine...

Je vous parlerez du resultat, ou peut etre pourrez vous voir de vous meme, a peluche

*pop*
Citation :
Publié par Lena F
J'ai tanté de faire un sauna un jour mais bon j'ai eu la flegme de terminer .
Pour la brume j'utilisais ce script (trouvé dans ce forum d'ailleurs mais je ne sais plus où ) :
Code PHP:

// Particle System 1.0

StartSteam()
{
                                
// MASK FLAGS: set  to "TRUE" to enable
integer glow TRUE;                                // Makes the particles glow
integer bounce FALSE;                             // Make particles bounce on Z plane of objects
integer interpColor TRUE;                         // Color - from start value to end value
integer interpSize TRUE;                          // Size - from start value to end value
integer wind FALSE;                               // Particles effected by wind
integer followSource FALSE;                       // Particles follow the source
integer followVel TRUE;                           // Particles turn to velocity direction



                                // Choose a pattern from the following:
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_EXPLODE
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_DROP
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE_CONE_EMPTY
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE_CONE
                                                    // PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE
    
integer pattern PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE;       // PSYS_SRC_PATTERN_EXPLODE;

                                                    // Select a target for particles to go towards
                                                    // "" for no target, "owner" will follow object owner 
                                                    //    and "self" will target this object
                                                    //    or put the key of an object for particles to go to
                                                    
         
key target "";
    

                                
// PARTICLE PARAMETERS
    
    
float age 4.4;                                // Life of each particle
    
float maxSpeed 0.5;                           // Max speed each particle is spit out at
    
float minSpeed 0;                             // Min speed each particle is spit out at
    
string texture "Particle Arrow";              // Texture used for particles, default used if blank
    
float startAlpha 0.8;                         // Start alpha (transparency) value
    
float endAlpha 0;                             // End alpha (transparency) value
    
vector startColor = <0.75,0.85,1>;              // Start color of particles <R,G,B>
    
vector endColor = <1,1,1>;                      // End color of particles <R,G,B> (if interpColor == TRUE)
    
vector startSize = <0.25,0.25,0.25>;            // Start size of particles 
    
vector endSize = <2,10,2>;                      // End size of particles (if interpSize == TRUE)
    
vector push = <0.5,0.0,0.0>;                    // Force pushed on particles

                                // SYSTEM PARAMETERS
    
    
float rate 0.1;                               // How fast (rate) to emit particles
    
float radius 0.75;                            // Radius to emit particles for BURST pattern
    
integer count 4;                              // How many particles to emit per BURST 
    
float outerAngle 3*PI;                        // Outer angle for all ANGLE patterns   PI/4
    
float innerAngle 0.5;                         // Inner angle for all ANGLE patterns
    
vector omega = <0,0,0>;                         // Rotation of ANGLE patterns around the source
    
float life 0;                                 // Life in seconds for the system to make particles

                                // SCRIPT VARIABLES
    
    
integer flags


      
flags 0;
    
    if (
glowflags flags PSYS_PART_EMISSIVE_MASK;
    if (
bounceflags flags PSYS_PART_BOUNCE_MASK;
    if (
interpColorflags flags PSYS_PART_INTERP_COLOR_MASK;
    if (
interpSizeflags flags PSYS_PART_INTERP_SCALE_MASK;
    if (
windflags flags PSYS_PART_WIND_MASK;
    if (
followSourceflags flags PSYS_PART_FOLLOW_SRC_MASK;
    if (
followVelflags flags PSYS_PART_FOLLOW_VELOCITY_MASK;
    if (
target != ""flags flags PSYS_PART_TARGET_POS_MASK;

    
llParticleSystem([  PSYS_PART_MAX_AGE,age,
                        
PSYS_PART_FLAGS,flags,
                        
PSYS_PART_START_COLORstartColor,
                        
PSYS_PART_END_COLORendColor,
                        
PSYS_PART_START_SCALE,startSize,
                        
PSYS_PART_END_SCALE,endSize
                        
PSYS_SRC_PATTERNpattern,
                        
PSYS_SRC_BURST_RATE,rate,
                        
PSYS_SRC_ACCELpush,
                        
PSYS_SRC_BURST_PART_COUNT,count,
                        
PSYS_SRC_BURST_RADIUS,radius,
                        
PSYS_SRC_BURST_SPEED_MIN,minSpeed,
                        
PSYS_SRC_BURST_SPEED_MAX,maxSpeed,
                        
PSYS_SRC_TARGET_KEY,target,
                        
PSYS_SRC_INNERANGLE,innerAngle
                        
PSYS_SRC_OUTERANGLE,outerAngle,
                        
PSYS_SRC_OMEGAomega,
                        
PSYS_SRC_MAX_AGElife,
                        
PSYS_SRC_TEXTUREtexture,
                        
PSYS_PART_START_ALPHAstartAlpha,
                        
PSYS_PART_END_ALPHAendAlpha
                            
]);
      
}
StartSpray ()
{

}

StopSpray()
{
    
llParticleSystem([]);   
}



default
{
    
state_entry()
    {
         
StartSteam();
    }

    
listen(integer channelstring namekey idstring message)
    {
 
         if (
== llSubStringIndex(message"spray on"))
        {
            
StartSteam();
            
        }
        else if (
== llSubStringIndex(message"spray off"))
        {
            
StopSpray();
        }
    }

Désolé pour les milles lignes de code .
J'ai pris un snapshot mais bon comme j'ai pas fini le sauna les diffuseurs de fumée sont pas réglés .
Très bon , je prend pour mon tout petit sauna.
Je ne suis pas bonne en script mais je suis des cours!, merci pour ce code.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés