SL et Vista?

Répondre
Partager Rechercher
Bonjour à vous.

Depuis que je suis sous Vista SL ne marche plus du tout chez moi.

D'autres personnes sous Vista ont eu ce problème?

SL est incompatible Vista ou j'ai merdé quelque part? (D'autres jeux comme DAoC ne posent aucun problème, et sont fluides, j'ai installé les derniers drivers Catalyst dispo pour Vista 32)
Bonjour

ce que je pense c'est que Sl n'est pas compatible avec vista vu que quand tu telecharges il y a marqué (2000/Xp) mais demande au boss de second life peut etre bien qu'il va en creer une si il voit que des personnes commencent a avoir des problemes vu que vista est sorti!

attoute
Une réponse un peu technique de Linden Lab mais datant de 4 mois (donné le 26 Octobre 2006 pour être exact) :

Citation :
Publié par Lee Linden from Knowledge Base
Second Life requires that the Windows drivers for the system's graphics card fully support the OpenGL graphics standard. Any graphics card whose installed driver does not support OpenGL will detect as a "GDI Generic" instead. This message means that Second Life has detected no hardware OpenGL support.

It is up to the graphics vendor (Nvidia or ATI) to provide drivers that support both OpenGL and your operating system. As of this writing, we have successfully run Second Life on Vista under several PCs equipped with Nvidia's Geforce graphics cards. However, it does not appear that ATI has provided Vista drivers with OpenGL support. (Check ATI's website; they may have updated drivers since then.)

If you receive this message under Vista, are running graphics hardware that meets our Minimum System Requirements, and cannot find a driver provided by your graphics vendor which provides OpenGL support, you will be unable to run Second Life under Windows Vista on that computer.
Lien avec un autre post similaire :
https://forums.jeuxonline.info/showt...3#post13513953
Répondre

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés