Dev Log du 16/08 : de nouvelles frégates elites, les Assault Ship.

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Citation :
Assault Ships will enter TQ tomorrow, appearing at an research Agent near you over the next week or so.
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Voilà les pré-requis pour ces nouveaux joujoux :
Frigate lvl5
Asault ships lvl1
Mechanic lvl5
Engineering lvl5
Spaceship command lvl3

Et voilà un exemple de ces joujoux :

Citation :
Hull: Jaguar
Role: Assault Ship

The Jaguar is a versatile ship capable of reaching speeds unmatched by any other assault-class vessel. While comparatively weak on the defensive front it sports great flexibility, allowing pilots considerable latitude in configuring their loadouts for whatever circumstances they find themselves in.

Developer: Thukker Mix

Being the brain-child of the nomadic Thukkers, it is no surprise the Jaguar is as fast as it is. Initially conceived as a way for the tribe to pack some added punch to their organized detachments, they’ve found it to be equally useful as messenger, scout and escort, and it is likely to become one of the most commonly-seen ships in the Thukkers' stomping grounds.


Race Bonus: 25% Small Projectile Damage bonus, 75% EM and 50% Thermal Resistance bonus to Shield and Armor

Assault Ship Bonus: 10% Small Projectile Turret Optimal Range and 5% Tracking Speed per skill level


Hull: Wolf
Role: Assault Ship

Named after a mythical beast renowned for its voraciousness, the Wolf is one of the most potentially destructive frigates currently in existence. While hardier than its brother the Jaguar it has less in the way of shield systems, and the capabilities of its onboard computer leave something to be desired. Nevertheless, the mere sight of a locked and loaded Wolf should be enough to make most pilots turn tail and flee.

Developer: Boundless Creation

Boundless Creation’s ships are based on the Brutor tribe’s philosophy of warfare: simply fit as much firepower onto your ship as is humanly possible. Defense systems and "cheap tricks" like electronic warfare will therefore necessarily take a back seat to sheer annihilative potential.

Race Bonus: 25% Small Projectile Damage bonus, 75% EM and 50% Thermal Resistance bonus to Shield and Armor

Assault Ship Bonus: 10% Small Projectile Turret Optimal Range and 5% Fall Off per skill level
Citation :
Publié par mumuse
concretement ils serviront a quoi ? c'est des gros interceptors ?
ils risquent de ramener les inty a l'age de piere...
Comment ca j'exagère ??
Citation :
Publié par mumuse
concretement ils serviront a quoi ? c'est des gros interceptors ?
Les intercepteurs disposent d'une très grande vitesse (le double des assaults de base) et une signature très faible.

Les assaults seront plus vulnérables dans le sens où elles seront plus facile à locker et shooter (plus grande signature+vitesse moindre) mais compense par le faculté à tanker (bonus de résistance shield/armure beaucoup plus grande) et ont des bonus sur l'armement plus important que les intercepteur.

Reste à voir ce que ça va changer in-game...
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http://signfinal.mondespersistants.com/33196.jpg
Channel ingame : Extro | Trial 14 Jours
seul une frigate n'est pas faite pour attaquer des vsos plus gros qu'elles (enfin va voir un autre au post sur els nerf droens, parait qu'on peut buter un BS en inty) par contre en groupe, a deux voir plus oui, sans probleme... mais si vous voulez buter un cruiser, y a des methodes plus efficace que d'utiliser un inty, le but de l'inty n'est pas de faire ca... (c'est pas une force d'attaque ou de defense en soit...)
En fait je voulais plutot parler des autres frégates d'élite tel la cover ops ou l'assaut ship, étant donné que l'interceptor est pluto accé sur la vitesse qu'autre chose
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