En normal, le TL
En italique bleu, le feedback
En gras, le resumé traduit et mes commentaires (on ne se refait pas
)
Valewalker report: 1.64
Overview:
With the changes to valewalkers in 1.62, we've come very close to balance.
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Concerns:
Valewalkers (and Animists) recieve the same baseline damage shield that magician base classes recieve. This leaves the total number of classes who recieve a base DS at 5 in hibernia. Hibernia, however, lacks access to any real damage adds.
Suggested fixes: Change the forrester base DS to a damage add to address the issues with the lack of damage adds in hibernia.
Agreed with the problem, but not the solutions. We're looking into addressing this in other ways.
=> pour les anglophobes: le TL a demandé de changer le bouclier de dommage des forestiers (commun à tous les magots) en add dommage pour compenser la faible présence des classes en ayant. Comme pour le TL empathe, Mythic avoue qu'il y a un petit problème mais cherche une solution autre que celle proposée.
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The current disease proc has limited use for its reliability in any RVR situation. The last report's feedback stated "We're looking into additional changes, but right now we want to see how VWs are performing overall as more level 50s hit the rvr scene before making any large changes." As this issue is a very serious one for Valewalkers, I was curious as to an update on that.
This may be something that needs to be addressed, but at this time we're swamped with 1.65 and TOA Master Level balancing. Let's revisit down the road.
Suggested fixes: Addition of dex/quick and str/con debuff procs, possibly a lifetap proc buff, like the reavers have. You could choose disease or str-con or dex-quick debuffs to use or the lifetap proc buff, but not more than one at a time. Each upgrade of what is the current disease proc could become a new effect.
=> le TL a mis en aspect la faiblesse du proc maladie en rvr (il faut dire qu'il a le style pour proc 3 fois en 10sec et ne plus proc pendant 15 minutes... il faut dire aussi que pour le moment, personne ne sait la différence des procs maladie selon leur lvl...). Le TL proposait dont divers types de proc. La réponse à été que ce problème pourrait être étudié mais que pour le moment ils sont concentrés sur la 1.65 (orienté refonte de lignes) et sur l'équilibre des levelmaster (déja ça fait peur, on peut commencer à craindre le pire coté impact et équilibre...). Ce n'est donc pas à l'ordre du jour.
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Valewalkers have an abnormally high miss rate over classic camelot classes. This is an issue with all three SI unique weapon lines, however, the valewalker being the only 2handed of the three, misses are a lot more detrimental to damage potential than a faster 1handed weapon. I believe that this is by design, however, if not, a minor increase in to-hit bonuses would help the class a lot.
Will need logs (or parsed data from those logs) showing what that miss rate is so I can determine if that was the intent or not.
Les faucheurs ont un taux de miss importants comparé aux classes d'origine. C'est un défaut inhérent aux nouvelles classes cac de SI, mais le TL rappelle que le miss est d'avantage préjudiciable aux faucheurs puisqu'on a une arme à 2 mains. Il demande donc un tout petit bonus to hit. Mythic a alors demandé des logs pour savoir si le taux de miss est dans les normes voulues ou non (je leur enverrai bien celui que j'ai fait en ayant tapé plus de 500 abyssaux jaune/orange avec un faucheur 50 full SC capé en stats + faux, le log me donne une valeur de 10%. Maintenant ça reste une moyenne, sur un perso capé, je peut aussi bien faire 1 miss par mob, 5 mobs sans un seul miss comme je peut en faire 3 ou 4 sur le même...)
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Specline Issues:
Scythe:
Style procs, which act as spells the level of the style, have a very high resist rate.
Blizzard blade, the level 29 style, has a 25.5% chance to be resisted against a level 50 player. Due to the fact that this proc comes at the end of a 3 part chain, with low to-hit bonuses, it is difficult to even perform the chain. Procs like this should act as spells the level of the player using them, giving them a much lower chance to be resisted outright.
Style Review.
=>les proc de styles, qui fonctionnent sur le même principe que les sorts, ont un taux élevé de résistance. Le TL demande à ce que l'effet soit régit selon le level du joueur et non le lvl du style pour réduire les résists. Il est vrai que voir le 3eme effet sur parade ou coté resisté est un peu frustrant vu qu'il a déja fallu arriver à passer la chaine complête. Mythic a répondu qu'il fallait sans doute attendre la révision des styles.
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Arboreal Path:
Seeing as how both the minstrel and valewalker ablatives need to be specced for, the valewalker proc needs beefing up badly. The last report stated: "Not an unreasonable suggestion but not a change we want to make until we've had more time to see VWs in action." I was curious as to an update on this situation.
Sorry, nothing new to report. We'll have to look into this closer after 1.65 goes live as it's absorbing all our time.
Suggested fixes: Make it 50% abs and stack with the AA proc from alchemy as well as our unique RA. I would like to see the proc moved to a group chant based ability, as it does not fire reliably, has a short duration, and is just slightly more hp than the minstrel chant. Seeing as how valewalkers have a good absorb, but abysmally low AF (similar to a caster), valewalkers need the extra protection while in melee. This would also GREATLY address the valewalker's groupability issues, and would be an excellent segway in to the explanation of the group based DOTV unique realm ability.
=> un changement sur les ablatifs perso a été demandé pour faire passer le taux d'absorb de 25% à 50% (afin d'avoir l'equivalent du proc ablatif alchimie en terme de %). Il demande aussi à ce que les absorb perso se stackent avec les proc alchimie aussi bien qu'avec notre RA ablatif de groupe (il faut dire qu'actuellement ils ne se stackent pas du tout et se genent meme entre eux... rien de plus agaceant d'avoir un ablatif 25% sur 90hp bloquer un proc ablatif 50% sur 150hp qui pop 4sec après. Le TL aimerait bien que ce proc passe en chant de groupe afin d'offrir un équivalent au chant des menestrels, de compenser son AF, renforcerait l'impact de Dotv et pourrait améliorer sa groupabilité (apparement c'est la grande mode actuellement de demander des bonus pour se faire grouper davantage...). Pour le moment, Mythic est concentré sur la 1.65, ils verront ça après.
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Item Problems
- Classic world dungeons and hunting grounds are not itemized for VWs, such as Coruscating mines.
Noted for item/world team.
Il y a un manque d'items lootables pour faucheurs dans les donjons sur Hibernia
- The galladoria Alt epic has no strength or quickness, two of the primary valewalker stats.
Noted for item team.
Il y a un manque flagrant (on peut le dire...) de bonus force ou vivacité sur l'epique du faucheur, alors que ce sont 2 des caractéristiques principales
- Scythe art is severely lacking, with only 5 models or so
Noted for art team.
Il n'y a que 5 skins de faux
- Glow effects for scythes are also lacking, very few have effects
Noted for art team.
Il n'y a pas assez d'effets sur les faux
- The particle effect on the verdant scythe doesnt seem to fit, tiny dot on a huge blade
Noted for art team, but bug /appeal this as well.
L'effet graphique de cette faux de Galla est un peu foireux vu sa taille ridicule par rapport à la faux
- The particle effect on the avernal malison scythe doesnt seem to fit, dot on the end of the scythe
As above.
bis repetita pour une autre faux
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