1.97a et 1.97b

Répondre
Partager Rechercher
bon je n'y croyais plus, mais une nouvelle version est en route
edit : vu la taille de la 1.97, je l'ajoute au post initial.
Citation :
Let's make music together with version 1.97a on Pendragon!

===================================

Dark Age of Camelot
Test Version 1.97a Release Notes
Let's Make Music Together
January 22, 2009

===================================

Today's Pendragon version marks the commencement of 1.97. The testing cycle for this version will be a gradual process and over the next several weeks there will be other versions with additional content available for testing. We look forward to your feedback, suggestions, and bug reports.



NEW THINGS AND BUG FIXES

- The crafting bonuses that were introduced in 1.86 for the capital cities of Camelot, Jordheim, and Tir na Nog have been increased to a 20% bonus to crafting speed and a 10% chance to gain a skill point when crafting.

- Broken Dragonsworn Armor and Broken Dragonsworn Weapons will now drop in stacks of six instead of stacks of three.

- The loading screen tip for block and parry cap has been updated to indicate that the block cap is now 60% instead of 75%.



CLASS CHANGES AND FIXES

Bards

- These Bard Music Specialization spells have had their damage values adjusted as follows.

Level 1 - "Concussive Shout" - 5 (Body)
Level 4 - "Concussive Bellow" - 15 (Body)
Level 7 - "Concussive Yell" - 26 (Body)
Level 12 - "Concussive Holler" - 40 (Body)
Level 18 - "Concussive Scream" - 61 (Body)
Level 25 - "Concussive Whoop" - 82 (Body)
Level 34 - "Concussive Shriek" - 111 (Body)
Level 44 - "Concussive Roar" - 143 (Body)


Champions

- These Champion Valor Specialization spells have had their damage values adjusted as follows.

Level 1 - "Blast of Courage" - 5 (Body)
Level 5 - "Blast of Bravery" - 19 (Body)
Level 9 - "Blast of Boldness" - 34 (Body)
Level 14 - "Blast of Galliance" - 48 (Body)
Level 23 - "Blast of Defiance" - 76 (Body)
Level 30 - "Blast of Valiance" - 96 (Body)
Level 40 - "Blast of Heroism" - 129 (Body)
Level 50 - "Blast of the Champion" - 160 (Body)


Minstrels

- These Minstrel Instruments Specialization spells have had their damage values adjusted as follows.

Level 2 - "Dischordant Note" - 9 (Body)
Level 4 - "Lesser Cacophony" - 15 (Body)
Level 7 - "Dischordant Tone" - 26 (Body)
Level 12 - "Cacophony" - 40 (Body)
Level 17 - "Dischordant Wail" - 58 (Body)
Level 26 - "Greater Cacophony" - 86 (Body)
Level 35 - "Dischordant Shriek" - 115 (Body)
Level 43 - "Dischordant Howl" - 139 (Body)
Level 44 - "Major Cacophony" - 143 (Body)
Level 50 - "Deafening Cacophony" - 160 (Body)


Paladins

- These Paladin Chants Specialization spells have had their bonus values adjusted as follows.

Level 3 - "Battle Fervor" - 1.4 DPS
Level 7 - "Greater Battle Fervor" - 2.2 DPS
Level 10 - "Battle Vigor" - 2.8 DPS
Level 15 - "Greater Battle Vigor" - 3.8 DPS
Level 21 - "Battle Fury" - 5.0 DPS
Level 28 - "Greater Battle Fury" - 6.4 DPS
Level 36 - "Battle Zeal" - 8.0 DPS
Level 46 - "Greater Battle Zeal" - 10.0 DPS


Reavers

- These Reaver Soulrending Specialization spells have had their bonus values and percentage of damage returned as health adjusted as follows.

Level 1 - "Vigor Siphon" - 5 (Spirit), 60% returned as health
Level 4 - "Puissance Siphon" - 15 (Spirit), 60% returned as health
Level 8 - "Energy Siphon" - 28 (Spirit), 60% returned as health
Level 13 - "Health Siphon" - 43 (Spirit), 60% returned as health
Level 19 - "Vitality Siphon" - 64 (Spirit), 60% returned as health
Level 26 - "Essence Siphon" - 85 (Spirit), 60% returned as health
Level 32 - "Spirit Siphon" - 104 (Spirit), 60% returned as health
Level 41 - "Life Siphon" - 133 (Spirit), 70% returned as health
Level 50 - "Soul Siphon" - 160 (Spirit), 80% returned as health


Skalds

- These Skald Battlesongs Specialization spells have had their damage values adjusted as follows.

Level 2 - "Warcry" - 9 (Body)
Level 4 - "Battle Whoop" - 15 (Body)
Level 7 - "Warholler" - 26 (Body)
Level 12 - "Battle Shout" - 40 (Body)
Level 18 - "Warshriek" - 61 (Body)
Level 26 - "Battle Scream" - 86 (Body)
Level 34 - "Warbellow" - 111 (Body)
Level 43 - "War Howl" - 139 (Body)
Level 44 - "Battle Howl" - 143 (Body)
Level 50 - "Battle Roar" - 160 (Body)

- These Skald Battlesongs Specialization spells have had their damage values adjusted as follows.

Level 5 - "Chant of the Brawl" - 1.8 DPS
Level 9 - "Chant of the Fight" - 2.6 DPS
Level 14 - "Chant of the Charge" - 3.6 DPS
Level 19 - "Chant of the Battle" - 4.6 DPS
Level 25 - "Chant of the Siege" - 5.8 DPS
Level 35 - "Chant of the War" - 7.8 DPS
Level 46 - "Chant of Blood" - 10.0 DPS


Thanes

- These Thane Stormcalling Specialization spells have had their damage values adjusted as follows.

Level 5 - "Toothgrinder's Hoof" - 19 (Energy)
Level 8 - "Toothgnasher's Hoof" - 29 (Energy)
Level 10 - "Toothgrinder's Bite" - 35 (Energy)
Level 12 - "Toothgnasher's Bite" - 40 (Energy)
Level 18 - "Toothgrinder's Horn" - 61 (Energy)
Level 25 - "Toothgnasher's Horn" - 83 (Energy)
Level 34 - "Toothgrinder's Ram" - 111 (Energy)
Level 44 - "Toothgnasher's Ram" - 143 (Energy)


Valkyries

- These Valkyrie Odin's Will Specialization spells have had their damage values adjusted as follows.

Level 1 - "Odin's Heel" - 5 (Spirit)
Level 4 - "Odin's Hoof" - 15 (Spirit)
Level 7 - "Odin's Greater Hoof" - 26 (Spirit)
Level 9 - "Odin's Claw" - 32 (Spirit)
Level 13 - "Odin's Greater Claw" - 44 (Spirit)
Level 19 - "Odin's Horn" - 65 (Spirit)
Level 25 - "Odin's Greater Horn" - 83 (Spirit)
Level 35 - "Odin's Ram" - 114 (Spirit)
Level 45 - "Odin's Greater Ram" - 145 (Spirit)


Wardens

- These Warden Nurture Specialization spells have had their bonus values adjusted as follows.

Level 5 - "Nature's Revenge" - 1.8 DPS
Level 9 - "Nature's Vendetta" - 2.6 DPS
Level 14 - "Nature's Vengeance" - 3.6 DPS
Level 19 - "Nature's Retaliation" - 4.6 DPS
Level 25 - "Nature's Retribution" - 5.8 DPS
Level 35 - "Nature's Feud" - 7.8 DPS
Level 46 - "Nature's Reckoning" - 10.0 DPS



CAMELOT CLASSIC WORLD NOTES

Quests - General

- Mission: Infiltration - The duration of the buff given by wearing the Ensorcelled Dragonsworn Helm has been reduced to 15 minutes.


Quests - Albion

- Mulgrut Gets Smitten - Players are now instructed in the journal text of this quest to return to Brother Lawrence when finished.


Hibernia Monsters

- Consul Vyn in Connla will no longer have a duplicate of himself appearing at his location.


Item Notes

- (Hibernia) The Midnight Marauder Gloves will now salvage for the correct material.



SHROUDED ISLES WORLD NOTES

Quests - Albion

- Ogre Threat - This quest should now correctly direct players to Aldland.


Quests - Hibernia

- Keeping Up Appearances - Note for Faye and Denholm's Reward should now correctly be labeled as quest items for this quest.



TRIALS OF ATLANTIS WORLD NOTES

Item Notes

- (Midgard) The Spear of Evisceration has had the staff skill bonus changed to spear skill.
la traduction plus tard

Citation :
Ablatives and Crafting Quests in 1.97b:

===================================



Dark Age of Camelot

Test Version 1.97b Release Notes

Ablatives and Crafting Quests

February 12, 2009



===================================







CLASS CHANGES AND FIXES



Bainshees



- The Magical Ablative Armor buff chant in the Spectral Guard Specialization Line has been adjusted as follows:



Level 30 - Audible Barrier - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 60, 2% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 40 - Tumultuous Barrier - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 90, 4% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 50 - Resounding Barrier - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 120, 6% of hit absorbed per hit - 0 power





Mentalists



- A Physical Ablative Armor buff chant has been added to the Mentalism Specialization Line:



Level 30 - Illusion of Guarding - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 60, 6% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 39 - Illusion of Shielding - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 90, 10% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 48 - Illusion of Protection - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 120, 14% of hit absorbed per hit - 0 power





Minstrels



- The Physical Ablative Armor buff chant in the Instruments Specialization Line has been adjusted as follows:



Level 30 - Barrier of Sound - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 60, 6% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 40 - Shield of Melody - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 90, 10% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 50 - Wall of Song - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 120, 14% of hit absorbed per hit - 0 power





Paladins



- The Magical Ablative Armor buff chant in the Chants Specialization Line has been adjusted as follows:



Level 30 - Barrier of Faith - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 60, 2% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 40 - Barrier of Virtue - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 90, 4% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 50 - Barrier of Temperance - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 120, 6% of hit absorbed per hit - 0 power





Skalds



- The Physical Ablative Armor buff chant in the Battlesongs Specialization Line has been adjusted as follows:



Level 30 - Barrier of Sound - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 60, 6% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 40 - Shield of Melody - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 90, 10% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 50 - Wall of Song - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Physical Ablative 120, 14% of hit absorbed per hit - 0 power





Valkyries



- The Magical Ablative Armor buff chant in the Odin's Will Specialization Line has been adjusted as follows:



Level 30 - Odin's Faith - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 60, 2% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 40 - Odin's Virtue - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 90, 4% of hit absorbed per hit - 0 power

Level 50 - Odin's Temperance - 0s cast / 6s pulse / 8s recast - 1500 range - Magical Ablative 120, 6% of hit absorbed per hit - 0 power







CAMELOT CLASSIC WORLD NOTES



Quests - General



- The 700 skill crafting quests for Armorcraft, Weaponcraft, Tailoring, and Fletching in all three realms have been adjusted to require only three specific sub-skills each to complete. These are as follows.



· For Armorcraft: Clothworking, Leatherworking, and Metalworking

· For Weaponcraft: Woodworking, Leatherworking, and Metalworking

· For Tailoring: Clothworking, Leatherworking, and Metalworking

· For Fletching: Woodworking, Leatherworking, and Metalworking







TRIALS OF ATLANTIS WORLD NOTES



Item Notes



- Artifact Shields are now dyable with Enamel Dyes.
bon en fait version vraiment "light", un up des hybrides, et des petites modifications a gauche et a droite...
enfin je parle de up, je ne me rends pas trop compte, les instant DD a première vue semblent plus puissants, de meme pour les add damage en chant, mais je doute que cela change le gameplay du jeu pour l'instant.
pour donner une idée des changements, les sorts jaunes d'un skald a cette version seront plus puissant que les rouges actuellement (idem pour le add damage).
Le craft, sympa le up des bonus dans les capitale mais bon autant filer une bonne fois pour toute "une formule réussie donne un point" qu'on puisse monter vite et tant pis pour ceux qui se sont ruinés (je ne compte pas mes légendaires pré 1.8X, mais par moment je crise quand je revois la barre verte)
le reste des modifs sur les quetes ... mouais...
en fait, franchement sur cette version j ai une impression de coup dans l'eau.
et ce n'est pas souvent que je suis critique sur un truc mais la, ben ... décevant.
a dans une semaine pour la 1.97b.
Unu up très puissant du deal de ces classes qu'il fallait souligner.


Surtout les sentis, elles vont plus se sentir maintenant " oué salut je suis un damage dealer avec mon add damage toussa..."
Citation :
Publié par Wushu DIEN
Encore une version qu"on ne verra jamais en Europe de tout façon
En effet.
__________________
DAoC~Camlann->Mordred->Bossiney->Devon->Ywain~Fki-Fkv-Meskeen
C'est indiqué en préambule qu'il va y avoir d'autres versions dans les semaines à venir attendons de voir ce qui sera proposé plus tard (ils disent bien qu'ils attendent les retours aussi du serveur pendragon... )

Ben alors Wuwu tu fais dans le pessimisme ???
N'empêche que les valeurs augmentent quand même de façon intéressante, comme le méno qui voit son DD 50 passer de 128 à 160.

Après sur le terrain ça changera rien pour lui comme pour d'autres classes, c'est pas vraiment ce dont ces classes ont besoin en changement.
Citation :
Publié par Haya / Eryaliss

Surtout les sentis, elles vont plus se sentir maintenant " oué salut je suis un damage dealer avec mon add damage toussa..."
Ouais , de toute façon, il n'y a pas besoin d'un add dmg pour s'apercevoir que la sentinelle est un vrai dmg bealer.
Citation :
Publié par Soufflez nous...
2.0 soon .

Faut voir la vitesse des versions, avec les licenciements de EA chez Mythic qui touchera surtout War peut-être qu'on les verra se concentrer sur DAoC pour le relancer. (Même pas en rêve quoi.)
auraient ils oublié qu'ils avaient offert un très puissent DD lv 50 aux bardes. du coups le DD 44 tape plus fort que le 50 et il n'y vraiment plus aucun intérêt à monter jusqu'à 50 musique.. comme si il y avait déjà eu un intérêt.

ahh ils aiment bien ajouter des trucs useless. x)

Citation :
Publié par Fangora
N'empêche que les valeurs augmentent quand même de façon intéressante, comme le méno qui voit son DD 50 passer de 128 à 160.

Après sur le terrain ça changera rien pour lui comme pour d'autres classes, c'est pas vraiment ce dont ces classes ont besoin en changement.
hmm sympas pour le strell solo/pti co quand même où le deal DD est déjà pas négligeable du tout pour une classe qui tape mou.

sur le barde en tout cas avec mon template je vais pouvoir OS certains pet theu je pense ou au moins les snare.
Effectivement, je n'avais pas regardé la valeur du DD bard, mais le 50 est actuellement à 140 et ils mettent le DD 44 à 143...


Toujours autant au courant de leur jeu les dev de Mythic.
Citation :
Publié par Fangora
(...)Après sur le terrain ça changera rien pour lui comme pour d'autres classes, c'est pas vraiment ce dont ces classes ont besoin en changement.
je crois que tout est dit, ce ne sont pas le genre de modif qu'on attendait pour ces classes, je ne joue presque aucune des classes touchées par le up, mais je pense avoir compris que les instant dd sont plus intéressant pour interrompre plutôt que faire de vrais dégâts.
a voir ce qu'ils nous sortiront la semaine prochaine, au moins un patch qu'on n'attendra pas impatiemment sauf si ils nous offrent une refonte d'un pan entier du jeu. il faut voir le positif, ça ne devrait pas être trop dur a adapter sur les serveurs européens.
Citation :
Publié par Wushu DIEN
J'attend toujours les autres versions sur les serveurs Euro depuis plus de 8 mois tu les a vu toi ???
Parait que il y aura des news ce soir dans la gazette :

Alors nous somme sur la traductions qui n'est pas encore finalisé donc le patch est reporté dans 2 mois.
Citation :
Publié par Nael Hitengo
je crois que tout est dit, ce ne sont pas le genre de modif qu'on attendait pour ces classes, je ne joue presque aucune des classes touchées par le up, mais je pense avoir compris que les instant dd sont plus intéressant pour interrompre plutôt que faire de vrais dégâts.
a voir ce qu'ils nous sortiront la semaine prochaine, au moins un patch qu'on n'attendra pas impatiemment sauf si ils nous offrent une refonte d'un pan entier du jeu. il faut voir le positif, ça ne devrait pas être trop dur a adapter sur les serveurs européens.

bah tout depend en fait comment tu joue ton hybride ( je parle seulement du meno en fait , dans la liste je joue que celui la )

Ta generalement 50 instru , 30+ arme et +-30 fufu pour du solo petit comite et bon le méno c'est vraiment pas se qui deal le plus alors bon rajouter un poil de degat sur un instant dd c'est tjrs ca de pris meme toute les X sec!

apres je suis bine d'accor ca va pas revolutionner le strel mais c'est deja un petit debut de quelques chose! Augmenter un poil le ws du meno et ca sera deja pas mal je pense
Citation :
Publié par Lounde[La Tarbande]
apres je suis bine d'accor ca va pas revolutionner le strel mais c'est deja un petit debut de quelques chose! Augmenter un poil le ws du meno et ca sera deja pas mal je pense

Le souci avec Mythic c'est surtout que quand ils touchent directement à une classe dans une version, même si c'est juste léger tu peux être sûr qu'ils n'y toucheront plus pendant plusieurs versions.

Donc il faut espérer que cela n'en reste pas là pour certaines classes.
Citation :
Publié par Fangora
Le souci avec Mythic c'est surtout que quand ils touchent directement à une classe dans une version, même si c'est juste léger tu peux être sûr qu'ils n'y toucheront plus pendant plusieurs versions.
Parfois il la nerf la version d'après aussi ! (la rendant encore plus weak qu'avant le "up")
Citation :
Publié par adokhyel
Mais il faut voir la suite dela 1.97 si ils commencent par le dd il va sans doute y avoir d'autres choses qui vont suivre....
(suis de nature très optimiste !!)
je suis d'accord, c'est une version "a" et il y aura sans doute ensuite des petits ajouts bien sympa, mais autant sur les 1.95 et 1.96 j'avais essayé de défendre, la je ne vois pas vraiment dans quelle direction ils vont...
cette mise a jour me semble vraiment plate.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés