influence de la vivacité chez les casters

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Citation :
Provient du message de Alakhnor
C'est pas grave.

BOUhhhaaaaaaa en plus elle se moque de moi (sorry pour le flood mais fallait qu'elle le sache non mais euh hein koi dit donc ah hein grr)
Citation :
Provient du message de Diablotine
Ah bah pas de chances.

Un skald :
- ça esquive (rarement, mais ça esquive quand même)
- ça bloque (à condition d'utiliser un bouclier, ce qui est rarement le cas)
- ça pare (et là, la dex entre enc omtpe aussi)
Ouais.

En gros c'est ce que j'ai dit quoi......

Je sais qu'en theorie ca esquive et ca bloque.

En pratique...........; hum.
Citation :
Provient du message de Trouby
Enfin on va pas se plaindre, ils nous ont avantagé
Ouai sauf que buffé à mort on ne dépasse pas les 270 en dex (on va dire 282 avec dextérité améliorée 2 qui est un minimum pour le moine), l'avantage, c'est qu'on est quand même tout le temps une assez haute dextérité, ce qui n'est pas rien
Ceci dit je me méfie terriblement des réponses de Mythic.

Un exemple :

Grab Bag du 9 Août 2002 :

Citation :

Q: I’m not blocking much more than I did pre-patch 1.52, but my friend is blocking like crazy. We have the same spec. Am I bugged?

A: No, but your friend is most likely using a player crafted shield. The quality of the player crafted item will make a significant difference – try it and see.
Grab Bag du 7 Mars 2003

Citation :
Q: You told some of us that you’d revisit the shield quality question this week, to be absolutely 100% certain.

A: Well, here's that bitter part - I asked again – and the answer is still that quality does not affect the chance to block at this time. The reason my August grab bag had a different answer was because I did not check with someone who knew the code for the answer – I asked a designer looking at a design document instead. Since August, all my answers have been checked with a programmer looking directly at the game code, and I’ve been trying to revisit questions asked back then. I’m sorry, guys. I know it’s frustrating when I contradict myself in this column, and I do the best I can to update you as soon as I am aware of such a contradiction.

Ce qui est intéressant, c'est que le designer et le document de design indiquent une chose.. Et Qu'il a fallu qu'un programmeur relise son code pour être SUR qu'il avait implémenté autre chose..

D'ailleurs sans mettre aucune doc à jour


Alors, bon... Moi je crois aux tests des joueurs, PAS à ce que dit Mythic.

Tiens un autre exemple :


02/01/2002

Citation :

Q: What is the resolution order of attacks and blocks?

A: First, the game checks to see if the enemy would have even hit you. (Bladeturns, damage shields, etc all fall into this step.) Next, the game checks to see if you evaded the attack. If you don’t evade, the game checks to see if you parried the attack. If you don’t parry, you get a chance to block if you’re equipped to do so. After all that, the game tells you how much damage you took. This is how it works – the lead programmer just looked directly at the code to be absolutely certain. Short version – the checks are hit/miss, evade, parry, block

15/3/2002 :

Citation :
Q: I gotta say I totally disagree with the order of resolution you posted awhile back because of (insert extremely long log file here).

A: One email is a lone crackpot, two emails is a possible problem – and I got more than two emails on the subject. So I went and poked someone with a stick, and got the following answer – the order is evade, parry, shield, guard, hit/miss, and lastly bladeturn (if hit = yes). Try THAT and see if it’s correct.

Celui-là est encore plus rigolo, puisque le programmeur principal a paraît-il vérifié le code, mais qu'il a fallu aller titiller un autre employé pour avoir finalement la réponse (Et encore.. Parce qu'assez de joueurs ont envoyé des mails)


Est-ce que Mythic sait ce qu'il a implémenté ? Même pas sûr !
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