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Vous trouverez ici toutes les informations connues sur les Carrières (ou classes) de Warhammer Online. Ces informations proviennent des informations données par le jeu et des retours d’expérience des joueurs de la bêta européennes et américaines. Attention cependant, les compétences et par conséquence le rôle des Carrières peuvent encore un peu changer durant la béta, et nous pouvons nous attendre à ce qu'elles subissent également des modifications après la release, comme tout bon MMO qui se respecte... Les compétences présentées sont toutes celles que peut posséder une carrière donnée au niveau 40, ceci comprenant les compétences de bases et celles de spécialisations. Les valeurs des compétences, données à titre d'indication, sont celles de personnages de niveau 31 avec 5 points dans chaque voie de Maitrise, issus de la version 3.2 de la Beta. Sommaire : Description généralehttps://war.jeuxonline.info/carrieres/detail/5 ![]() - Points Forts: Grande résistance face aux dégâts magiques. Unique soigneur destruction disposant de la résurrection instantanée. Meilleur soigneur multi-cible, mono-cible et de groupe coté destruction. Peut se healer en courant. - Points Faibles: Armure extrêmement faible, très fragile face aux DPS CaC. - Apport de la classe au groupe: Un sort de soin de groupe très performant. Un buff résistance magique pour tout le groupe (+5-10%). Augmentation des dégâts CaC de tout le groupe grâce au sort 'ere we go - Gameplay de la classe : Faire de l'xp en PvE rapidement: Oubliez les quêtes interminables qui ne rapportent rien, sortez de l'eternel ennui du farm solo, engagez un PBAOE avec vous ou plusieurs (sorcerer/magus) et cherchez une quête publique disposant d'une grosse concentration de monstres CaC à respawn très rapide sans champion ou hero pouvant aggro. Courez partout avec le tactic boostant votre vitesse de 30% quand vous êtes touchés, gardés des HoT constant sur vous, prenez au minimum 20mobs, HoTez votre PBAOE, mettez lui votre bulle, préparez votre sort de morale rang2 qui fait un PBAOE et soigne votre groupe du montant des dégâts (évitant un wipe éventuel). Vous venez de gagner 5% de votre niveau. PvP/PvE en groupe/raid: Jouer en mode healeur pur et ainsi devenir le meilleur soigneur coté destruction (HoT, spread, Heal). Spe Mork Le Shaman est un excellent soigneur multicible, monocible et trouve toute sa puissance dans le heal de groupe grâce à son spread "Gather round", un groupe disposant d'un shaman healeur est difficile à tuer. Vous ne possédez pas de mana donc pas la peine d'économiser vos sorts, balancez tout à tout instants, ayez des HoT constants sur les membres proches de l'ennemi, sans vous oublier. Privilégiez des tactic axé pur heal (discipline, extra special mushroom, restorative burst) sans oubliez de survivre avec le tactic RUN AWAY! ni de gagner du temps à ressusciter avec Dat makes me dizzy. Jouer en mode soutient/heal en boostant les dégâts du groupe et faisant du DPS grâce au "drain" qui soigne la cible alliée. Spe Mork/Gork Profitez pleinement de votre sort de drain de vie pour faire quelques dégâts en RvR quand le heal n'est pas nécessaire, soignez par la même occasion vos alliés tout en faisant du DPS. Jour DPS pur grâce aux debuff de zone, aux aoe, aux DoT, DD, canalisation, tactic transformant en dégâts de zone certains DD. Spe Gork/Da Green DoTez tout le monde, lancez vos aoe, vos debuff et aidez votre groupe à venir à bout d'un groupe compact d'ennemis. - Voies de Maitrise *Mork : guérison et pouvoirs de restauration *Gork : pouvoirs offensifs *Da Green : affaiblissement des adversaires Attention les dégâts/soins indiqué pour le moment corresponde à un personnage de niveau 31 et ces chiffres augmentent avec votre niveau/équipement. Compétences're We Go! 25 Action Points Instant cast 10s cooldown Everyone in your group's next attack deals an additional 100 Elemental damage. 'Ey, Quit Bleedin' 30 Action Points 150 ft range Instant cast Mork's Waaagh! increases effectiveness. Heals your target for 1200 health over 15 seconds. Big Waaagh! 50 Action Points 100 ft range 1s cast 20s cooldown Deals 300 Elemental damage. Bigger, Better, An' Greener 50 Action Points 150 ft range 3s cast Mork's Waaagh! reduces cast time. Heals your target for 774 health. This is a fragile spell, and will always be set back by a large amount if you are damaged while casting it. Bleed Fer' Me 40 Action Points 100 ft range Instant cast 10s cooldown Gork's Waaagh! increases effectiveness. You deal 448 Elemental damage to your target over 24 seconds and your defensive target is healed for the damage done. Bunch o' Waaagh 13 Action Points 100 ft range Instant cast 11s cooldown Gork's Waaagh! increases effectiveness. You concentrate on your target for up to 6 seconds, repeatedly dealing 232 Elemental damage to them as long as you maintain your concentration. Cleanse War Engine No Cost 100 ft range 3s cast 300s cooldown Only usable on Siege Engines Siege Targetted cleanse. Removes any siege specific debuffs from a friendly siege engine. Da Waaagh! Is Coming 55 Action Points 80 ft range 3s cast Gork's Waaagh! reduces cast time. Deals 200 Elemental damage to your target. Then deals 150 Elemental damage to 2 targets near the original target, and deals 100 Elemental damage to 2 targets near each of the secondary targets. Targets can not be hit more than once by the ability. Do Sumfin Useful 40 Action Points 150 ft range Instant cast Your target regains 432 health over 9 seconds. Spends Waaagh to increase Toughness by 26 for each point of Waaagh! built, up to 3 points. Don' Feel Nuthin 40 Action Points 150 ft range Instant cast 20s cooldown Mork's Waaagh! increases effectiveness. Only usable on group mates Surrounds an ally with a magical barrier that absorbs up to 645 damage for up to 9 seconds. Eeeek! 60 Action Points Instant cast 60s cooldown You, and all enemies near you, are blasted with Waaagh!, knocking away players and knocking monsters down. Gather Round 70 Action Points 3s cast Mork's Waaagh! reduces cast time. Heals your entire group for 371 health. Geddoff! 20 Action Points 100 ft range 2s cast 20s cooldown Gork's Waaagh! reduces cast time. Deals 199 Elemental damage to your target and all other enemies within 20 feet of them, and knocks them backwards. Gedup! 20 Action Points 100 ft range 6s cast 3s cooldown Mork's Waaagh! reduces cast time. Only usable on other players Resurrects your target with 20% health. Get'n Smarter 30 Action Points 100 ft range Instant cast 10s cooldown Steals 75 Intellegence from your target for 15 seconds. Gork's Barbs' 30 Action Points 100 ft range 2s cast 10s cooldown Gork's Waaagh! reduces cast time. Deals 75 Elemental damage to target. For 10s, debuff deals 100 Elemental damage everytime the target uses a melee action. Greener 'n Cleaner 20 Action Points 150 ft range Instant cast Removes 1 Hex effect from your target. I'll Take That! 25 Action Points 100 ft range 2s cast Gork's Waaagh! reduces cast time. Deals 136 Elemental damage to your target, and heals your defensive target for the amount of damage done. Life Leaka 30 Action Points 100 ft range Instant cast Gork's Waaagh! increases effectiveness. You deal 335 Elemental damage to your target over 15 seconds. Look Over There! 20 Action Points 100 ft range Instant cast 15s cooldown You Detaunt your target, making them hate you less and causing them to deal 50% less damage to you for 15 seconds. If you attack anyone that you have Detaunted, the effect will immediately end. Mork's Buffer 60 Action Points Instant cast Increases all resistances of everyone in your group by 157 for 1 hour. Reinforce War Engine No Cost 5 ft range 3s cast 300s cooldown Only usable on Siege Engines Siege Targetted buff. Decreases incoming damage to the siege engine by 10% for 30 seconds. Does not work on Rams. Only one effect of this type per siege engine. Scuse me! 50 Action Points 2s cast 10s cooldown Gork's Waaagh! reduces cast time. A cone of energy strikes enemies in front of you, up to 65 feet away, dealing 166 Elemental damage and reducing their Elemental resistance by 112 for 9 seconds. Shield the Skies No Cost Instant cast 300s cooldown Channeled 10% reduction in damage taken by ranged siege engines. You will also protect two other group mates within 30 feet. Only one effect of this type may be on a player at a time. Shrug it off 60 Action Points 100 ft range 2s cast 10s cooldown Mork's Waaagh! reduces cast time. Only usable on group mates A buff that surrounds your target for the next 9 seconds. On initial use, and each time they suffer damage, 172 points of healing is added to a pool, up to 10 times. When the effect expires, or when the target dies, your entire group becomes healed for the full value of the pool. Sticky Feetz 20 Action Points 100 ft range 3s cast 30s cooldown For 10 seconds, all enemies within 30 feet of a spot that you select will have their Elemental resistance reduced by 236 and become snared, reducing their run speed by 60%. Stop hittin' me! 45 Action Points Instant cast 30s cooldown Your chance to disrupt attacks is increased by 5%, and you detaunt all enemies within 30 feet for 10 seconds, making them hate you less and causing them to deal 50% less damage to you. If you attack anyone that you have Detaunted, the effect will immediately end. Yer A Weaklin' 30 Action Points 100 ft range 2s cast Gork's Waaagh! reduces cast time. Your target takes 166 Elemental damage. Your target' 2019s strength is also reduced by 75 for 10 seconds. Yer Not So Bad 45 Action Points 100 ft range 2s cast 20s cooldown Gork's Waaagh! reduces cast time. Steals 180 Action Points from your target over 9 seconds. You Got Nuthin! 25 Action Points 100 ft range 1s cast 30s cooldown Gork's Waaagh! reduces cast time. Deals 125 Elemental damage and silences your target, making them unable to use magic for 5 seconds. You'z Squishy 20 Action Points 100 ft range Instant cast Your target and all other enemies within 30 feet of them have their Toughness reduced by 75 for 10 seconds. TacticsVous disposez d'1 emplacement de tactic au niveau 10, 2 au niveau 20, 3 au niveau 30 et 4 au niveau 40 ainsi que un emplacement de renown et un emplacement de tome. Soit au niveau 40: 4 emplacements tactic, 1 renown, 1 tome. Les emplacements tactics sont à étudier en détails car de nombreux tactics se complètent l'un l'autre, il faut réétudier votre template de tactic en fonction du PvE, RvR, si vous faites du combat en plaine ou en siège, heal de groupe ou heal de raid, pseudo dps ou healeur pur, chose à bien prendre en compte car certains tactic sont très puissantes. Tactics de CoreCelles communes à toutes les spé.Whazat behind you?! Rank 11 Any time you are hit, there is a 25% chance that you will Detaunt the enemy, making them hate you less and causing them to deal 25% less damage to you for 5 seconds. If you hit anyone that you have Detaunted, the effect will end. Divine Fury Rank 13 You deal 25% more damage, but all of your healing becomes 20% less effective. Burst O' Waaagh! Rank 15 Any time you critically hit with a spell that grants Waaagh!, an additional Waaagh! will be granted as well. Tactic can not trigger more than once every 3 seconds. Too Smart For Dat Rank 17 Increases your Spirit resistance by 195. Discipline Rank 19 Increases your Willpower by 124. Green Cleanin' Rank 21 If Greener 'N Cleaner successfully removes an effect from an ally, then they will also regain 216 health over 9 seconds. RUN AWAY! Rank 23 Any time you are hit, there is a 25% chance that your movement speed will be increased by 30% for 5 seconds. SubtletyRank 25 All of your heals will cause enemy monsters to hate you 25% less than normal. Extra Special Mushrooms Rank 27 Increases your chance to critically heal by 10%. Restorative Burst Rank 29 Any time one of your direct healing effects critically heals an ally, you will regain 40 Action Points over 3 seconds. Dat Makes Me Dizzy Rank 31 Your can now resurrect allies instantly, but you are stunned for 3 seconds after casting. Mork Is Watchin' Rank 33 Increases your chance to critically hit enemies by 10%. Ain't Done Yet! Rank 35 Spells that spend Waaagh! have a 10% chance to not expend it when used. Get Movin'! Rank 37 Any time one of your groupmates damages an enemy with 'Ere We Go, they will gain 150 points of Morale. Git Outta Here! Rank 39 Reduces Eeeek!'s cooldown time by 40 seconds. Tatics de spéCes Tactics ne seront déblocable qu'en dépensant le nombre de points indiqué, dans l'arbre indiqué, +1. Mork Nuthin' But Da WAAAGH! 3 Points en Mork Don' Feel Nuthin will also cause your target to deal 15% more damage as long as the barrier is protecting them. Lookit What I Did! 7 points en Mork Gork'll Fix It will now also restore 40 Action Points to the target. Pass It On 11 points en Mork Any time you heal an ally with a Path Of Mork ability, there is a 25% chance that another ally within 30 feet of them will also gain 108 health as well. Gork Leaky Brainz 3 points en Gork Life Leaka will now also reduces the victim's Intelligence and Willpower by 125 for 15 seconds. Mork's Touch 7 points en Gork All of your offensive spells gain a 25% chance to remove a Blessing from the victim. Any time that this successfully occurs, the enemy will suffer an additional 100 damage as well. Hurts, Don't It? 11 points en Gork Brain Bursta will now also reduce the victim's Toughness by 150 for 10 seconds, and they will lose 150 points of Morale as well. Da Green Waaagh! Frenzy 3 points en Da Green Yer A Weaklin' will now also affect all enemies within 20 feet of the target. You Really Got Nuthin 7 points en Da Green Reduces You Got Nuthin's cooldown time by 10 seconds. Ere We Goes Again 11 points en Da Green Ere We Go will now deal 125 damage, and it will now affect your allies' next 2 attacks. MoralesMorale 1Divine Favor Morale Rank 1 No Cost 150 ft range Instant cast 60s cooldown A strong heal that will restore 1440 health to your target. Gork Sez Stop Morale Rank 1 No Cost 100 ft range Instant cast 60s cooldown Your target suffers 240 damage over 2s. If the target moves, the duration is restarted. Steal Life Morale Rank 1 No Cost 100 ft range Instant cast 60s cooldown Your target suffers 720 damage over 9 seconds, and you are healed for a half of the damage dealt. Morale 2Breath of Mork Morale Rank 2 No Cost 150 ft range Instant cast 60s cooldown Heals your target for 240 health every 3 seconds over 9 seconds. Each pulse also heals those around the target within 30 feet. Focused Mind Morale Rank 2 No Cost Instant cast 60s cooldown For the next 10 seconds, you will remove and ignore any silencing, disarming, rooting, snaring effects and your abilities will build 50% faster and may not be set back. Rampaging Siphon Morale Rank 2 No Cost Instant cast 60s cooldown Deals 480 damage to all enemies within 30 feet, and heals your entire group for the full amount of the damage dealt. Morale 3Divine Protection Morale Rank 3 No Cost Instant cast 60s cooldown Everyone in your group is surrounded by a protective shield, which will absorb a large amount of damage from melee abilities. You Weren't Using Dat Morale Rank 3 No Cost Instant cast 60s cooldown Removes 100 AP from each enemy within 30 feet, and gives 50% of the stolen AP you. Morale 4Alter Fate Morale Rank 4 No Cost Instant cast 60s cooldown Resurrects all groupmates within 30 feet. Anyone who is brought back from the dead will also be healed for 47 over 5 seconds. Feelz No Pain Morale Rank 4 No Cost Instant cast 60s cooldown Heals your group for 490 health over 10 seconds and decreases damage against them by 25% for 10 second Fists of Gork Morale Rank 4 No Cost 100 ft range Instant cast 60s cooldown Deals 1200 damage and knocks back all enemy targets within 30 feet. Steal Yer Thunder Morale Rank 4 No Cost 100 ft range Instant cast 60s cooldown Reduces the stats of all enemies within 30 feet of your target by 25 (except wounds), and increases all your groupmember's stats by 25 (except wounds) for 15 seconds Conseil de TemplateVoici le miens, sans les +5pts de bonus de rang pvp. Oriente pvp de groupe uniquement : TEMPLATE * 17 pts en Mork : + Do sumfin useful = Instant sans cd, un HoT ( 600 pdv/9s ) assez sympathique a spam en particulier sur les classe cac/tank ( buff sur l'armure de 38 pts stackable 3 fois par point de waaagh envoyé) + Shrug it off = un rez de groupe qui peut devenir insta en pbae avec 3 min de cd ( vos teamates reviennent avec 50% de pdv ), un sort assez costaud. + Nuthin' but da waagh ( tactic carreer ) = un buff qui s'ajoute au bouclier d'absorbe "don'fell nuthin" +15% de dps ce qui est assez énorme ( 9s ) A balancer très vivement sur classes a gros dps. + Pass it on ( tactic carreer ) = a chaque fois que vous healez vous avez 25% de chance de refiler gratuitement 150pdv a un allie (groupe/raid/solo) proche de 30feet de votre cible. Assez énorme en combat un peu plus consequent ( a vous les rp ! ) Ce qui me fait arriver au lvl 13 de la branche. Je ne prends pas la dernière morale rang 4, car sur la beta obtenir autant de morale pour des combats dit de "groupe" c'est tout bonnement infaisable. Les deux derniers levels de la branche vu le peu de points gagnes en heal je trouve cela du gaspillage. * 8 pts en Da Green : - Je n'ai monte cette branche uniquement pour avoir la réduction du cd du "silence" de 10s. + You really got nuthin ( tactic carreer ) = réduction cd de 10s de "you got nuthin's" Ce qui nous donne un "silence" toute les 20s a utilise des que possible. Bref, on arrive au choix des tactics pour les slots : *Carreer tactics slot : - Pass it on - Nuthin' but da waagh - You really got nuthin - Run away ( indispensable si vous voulez survivre ) Pour les autres slots ( renown et tome ) je vous laisse faire votre choix. * Les morales : - rang 1 : " Divine Flavor" ( discutable ) instant heal single de 1800pdv. Les 3 morales de la branche sont bien pour moi mais il faut faire des choix. Le dot si la cible bouge est assez sympa, cependant 80 de dmg/2s c'est vraiment pour finir une cible qui se barre/fin de vie. L'autre dot a 900 dmg en 9s qui vous heal de 450pdv en cas d'emmerdeurs sur vous qui dps pas trop ( pas trop top ) - rang 2 : encore une fois un choix difficile, " Breath of Mork " heal votre cible de 500pdv/3s pendant 9s et heal du même montant les allies dans un rayon de 30ft. En gros, un Hot de groupe de 1500 pdv en 9s pour peu que votre cible soit assez proche des autres. - rang 3 : "Divine protection" un bouclier d'absorbe ( uniquement dmg cac ) de groupe. Pas de valeur hélas mais pour avoir teste assez souvent, c'est très efficace en cas de rush cac sur vos soutiens/magos. - rang 4 : "Alter Fate" (uniquement celui la de dispo) , rez de groupe instant en pbae de 30ft avec un petit hot de 160pdv (lol) pour les rez. Concernant mon choix de tactics, j'ai pris bien évidement ce qui entre dans ma spé, cependant certaines tactics de base comme le "+10% de critique heal " ou l'augmentation de willpower, peuvent être très bien envisageable si vous vous concentrez sur un jeu plus statique et surtout plus massif dans les regroupements. J'ai choisi un jeu beaucoup plus réactif et nerveux dans le sens ou mon groupe doit être a l'aise avec un healer qui ne fait pas que du heal bot pur, savoir switche entre dps et heal avec mon template est crucial . Si vous ne le faites pas, amha le template n'est pas viable pour un jeu de groupe. Mes choix restent bien évidement discutable, cela reste uniquement MA vision du chaman "heal" en groupe/team fixe. Cette classe est extrêmement fun a jouer, je pensais au debut en lisant les patchs notes de l'an dernier a avoir a faire a une espèce d'hybride mal fichu et complètement useless en terme d'optimisation et jeu de groupe. Mais au final, force est de constate que cela reste LA classe heal par excellence cote destruction avec un jeu particulier qui prend toute sa valeur des lors ou vous n'avez pas l'habitude de spam 2 touches pour jouer. Sur ce, amusez vous bien ! VideoVideo RvR d'un shaman dans les reiklands |
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[Wiki] Carrière - Chamane
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par défault tu est la defensive target
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Merci à tous pour ces renseignements! Ainsi que pour la vidéo.
![]() En espérant que cette classe réponde à mes attentes je vous salue ![]() |
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bonjour
quelles sont donc les visages rouges et jaunes ( au dessus des barres de macros ) dans lesquelles apparaissent un chiffre durant les combats ?
merci ![]() |
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Ce sont les points de Waaagh heal et dps.
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Comment se créent ils?
Comment ils se dépensent ? Et enfin quels sont leurs effets sur les sorts heal ou dps donc ? merci ![]() |
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Citation :
![]() https://forums.jeuxonline.info/showthread.php?t=919300 |
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merci vous deux
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Lut!!
![]() j'ai une question toute bête mais qui est très important dans mon choix de personnage ^^ le chamane et-il aussi en version féminin ? merci d'avance pour la réponse. |
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Héros / Héroïne
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Héros / Héroïne
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je trouve le dps des chamane un peu trop élevé (son rayon vert là, abusé)
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