Patch note du 14/01/2010 (0.0.1161)

Répondre
Partager Rechercher
Mon copier/coller de chez Canard PC.

Le patch note (pas complet encore) pour la version 0.0.1161.
J'ai mis en rouge les choses qui sont à mes yeux importantes à savoir.

DEVICE, SKILL, AND OTHER CHANGES

Below are some of the more significant changes made in this patch.

*** NOTE: Due to changes we have wiped all character and crafting skills. When you reach Dome City for the first time, you should re-spec your skills (you will still have skill points based on your level). ***

Device Changes

General Melee damage has been reduced by 10%.
Melee damage against mechanical targets has been increased by 20%.
Melee Slow on hit reduced from 25% to 10%.
Melee Hit Airspeed reduction removed.

Device Unlocks

Assault MagmaLance unlocks at level 17
HeadHunter Missile unlocks at level 7
Tremor Grenade Launcher unlocks at level 9

Skills

General

(Class) Melee III - no longer increases slow effects.

Recon

Athletics skill slightly reduced.
Speed boost from Super Ninja slightly increased.

Crafting

General

-Blueprints are persistent - one can use them again and again as long as you have the components.
-Blueprints are buyable - a vendor now sells the 'random' blueprints of every quality.
-Upgrades are NOT buyable - the upgrade vendor has been removed. The only way to get Upgrades is via Crafting or the Auction House.
-Durabilities are now QUALITY dependant - Uncommon have 35 durabilty, Rares 70, and Epics 100.
-Uncommon Blueprints require less components to craft.

Loot Drops

-Elites and Support (miniboss) NPCs drop ONLY specific Rare and Epic blueprints (ones that craft the same thing every time), respectively.

Mail and Auction House

-You will notice a variety of usability improvements to Mail and Auction House.

PvE

-The difficulty of High, Max and Double Agent missions has been lowered some. Scanner bots should only show in Max Security missions..

Vendors

-Some items have level requirements before they can be purchased.

General

-Several optimizations have been put in regarding game performance and stability. More in progress.
-The LOW visual settings have been changed to help us test our ability to improve performance by factoring out some effects. If you set to LOW, you are likely to see quite poor visual effects, but maximum performance. Improvements are coming to the visual look under LOW settings.
-Voice may be intermittedly available in this patch. We are making some technical modifications to our use of voice services, targeting next week's patch.
-A variety of bugs and defects were fixed.

Missions

The MISSION screen (hit "M" to access) and general mission match-making are undergoing a few changes this week:

1) The screen now contains two optional checkboxes:

Only join matches near my level - If this is checked, the system will group you only with people near your level. This may increase the time it takes for you to get a match, but you'll be ensured to fight with those near your level range. If you are in a team, the system will use the highest-level player on your team for matching.

Only join matches without teams -If this is checked, the system will ensure that your match does not include any pre-made teams in it. If you are in pre-made team, the flag is ignored if checked. This may impact the time it takes for you to get a match. ( ce qui voudrait dire aussi que sans cette case cochée, il sera plus facile aussi de jouer avec et contre des teams )

2) Now that we have data from this last week's test, this patch adjusts some of the constants used by the match-making system to better reflect the impact of leveling and teams on PvP win success (which should improve the job the match-making system does).

3) The PvE match-making system has been adjusted to ensure that class-imbalanced teams (i.e., 4 Assaults on the same PvE team) are not made by the match-making system (you could get class unbalances though if you went in with a pre-made team that was class-balanced).

Conquest

This week we plan to expand Conquest testing. Some notes:

Zones

The zone used for testing Jan 7 through 11 will be reset for this week's testing and we will open 3 fresh zones for testing this week:

1) ECHELON -- Scheduled open from 10AM to Noon EST (7AM to 9 AM PST, 3PM to 5PM GMT).

2) ICEWRANGLE - Scheduled open from 3PM to 6PM EST (Noon to 3PM PST, 8PM to 11PM GMT)

3) SOVEREIGN - Scheduled open from 9PM to Midnight EST (6AM to 9PM PST, 2AM to 5AM GMT).

Remember that, in order to facilitate testing, we may have to reset zones and/or change zone start times. We'll use the Conquest Status forum to update users of major changes.

Please also note the following:

Bidding is now silent. You will not see the bids of others seeking to purchase or attack a given Hex.
An Agency may bid on a single Hex once and only once during a bid cycle. (If your agency has multiple strike teams active, they cannot bid on a given hex more than once).

Le nouveau Trailer pour le lancement du jeu .

Et pour finir, la NDA est levée.
Thumbs up
Edit : Quelqu'un a test le CRAFT (j voulais dire en fait :/, et j'en profite justement de cette acalmie avant ce soir) et peut en dire +.J'suis allé tester mais voyant que je pouvais rien crafter j m'y suis pas attardé pensant que c'était pas implanté ou qu'il fallait un level spécifique ?
Citation :
Publié par D. Lynch
Edit : Quelqu'un a test le CRAFT (j voulais dire en fait :/, et j'en profite justement de cette acalmie avant ce soir) et peut en dire +.J'suis allé tester mais voyant que je pouvais rien crafter j m'y suis pas attardé pensant que c'était pas implanté ou qu'il fallait un level spécifique ?
Tu parles certainement du craft avant patch donc pour le moment moi je m'y suis un peu attardé et personnellement je n'y ai pas trouvé grand interet (de base j'aime pas le craft / pve hein) mais sinon c'est assez simple a faire. Juste besoin de bash le pve et tu loot des patrons plus ou moins rare et il te faut juste les compos apres.
Si j'ai bien compris faut être abonné pour avoir les patrons. Tlm a aches aux patrons de craft au cours de la beta (je suppose qu'il n'y a pas encore de prise en compte de l'abo ou non)?
Ces patrons sont ils très rare à loot? Faut il un certain niveau ou on peut en trouver dès les premières missions PVE?
Citation :
Publié par chamifou
Si j'ai bien compris faut être abonné pour avoir les patrons. Tlm a aches aux patrons de craft au cours de la beta (je suppose qu'il n'y a pas encore de prise en compte de l'abo ou non)?
Ces patrons sont ils très rare à loot? Faut il un certain niveau ou on peut en trouver dès les premières missions PVE?
La seule chose à laquelle je peux répondre c'est que non l'abo n'est pas encore pris en compte vu que nous sommes en beta (donc on à pas accès au conquest de toute façon sauf lorsque les dev veulent test). Mais de toute manière en achetant le jeu tu as un mois gratuit comme d'habitude.

Le craft je m'y suis pas essayé encore vu que j'ai décidé de tester toutes les classes pour le moment.

Sinon le trailer == . Les véhicules et sorte de mechanoides sont bien sympatiques
Le NDA étant levé, existe t il ne base de donnée indicant toutes les armes et capacités des différentes classes? Avec les degats des armes/compétences et les hp/resistances moyen des persos arrivés au lvl max afin d'avoir une idée de ce qui est interessant ou non (pas évident sans tout tester et ça dépend des situations et gameplay mais c'ets histoire de s'occuper en attendant)
Le coup des melées qui te ralentissent moins, ça c'est cool, les recons va falloir un peu plus courser les medic héhéhé

Quand on sait que pour les achievements faut faire en moyenne 5 fois chaque mission pve, il y a moyen de choper des patrons je pense, me demande meme si ils peuvent pas se deposer au coffre de l'agence pour les preter entre membres...
Perso en ayant fait une 10aine de pve, j'ai eu 1 patron d'upgrade... que j'ai vendu car le craft marchait pas, c'est con

Il precise que les miniboss et les elites loot les plans rares et epics donc ça devrait le faire assez facilement de s'en procurer comme meme par contre pour les non abonnés apres je me demande ce qu'ils looteront ?

Cool le conquest, enfin des heures adapté aux européens travaillant...

Et le trailer est bien sympa... g hate de voir ig ce que ca donne...

Bref que du bon... y a pas a dire il boss les mecs...
Message supprimé par son auteur.
Tiens y a eu un patch serveur le 15 Janvier.

-------------------------------------------------------

*** SMALL SERVER PATCH DEPLOYED ON JAN 15 at 2PM Eastern, 7PM GMT ***

+ XP is now rewarded for participation in Conquest (AvA) matches. No credits rewarded.

+ Various fixes to Conquest bidding
-- Should fix problem in which you win bid but are not able to attack hex
-- Should fix problem in which a team can re-attack same hex repeatedly
-- Fixes several other similar/related issues

+ Agency HQ bonus now goes through Alliance territory in addition to Agency territory

+ A few improvements have been made to match-making logic

C'est tout.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés