Ça dit ça :
Game Update 3.15.29 - Wednesday December 3rd, 2008
Greetings Auraxians! We are very pleased to announce the long awaited Weapons Balance Pass, with this update you'll find some exciting changes to your favorite weapons and maybe a few to your least favorite weapons. In this update you'll notice right away that the Lasher has gone through a major overhaul, with their new Armor Piercing fire mode and increased Orb speed the Vanu Sovereignty will be ready for battle in any situation. Fans of the Sweeper Shotgun will also enjoy the increased clip size of this weapon which brings a little more power to all Empires. Additional changes have been outlined below!
Lasher
Increased Clip Size to 40
Added Armor Piercing Fire Mode (right-click)
Armor Piercing Orbs have a new color
Decreased Lash Damage & Radius
Increased Lasher Orb Velocity (the Rate of Fire was not changed)
Jackhammer
Reduced Triple-shot Damage.
Sweeper Shotgun
Ammo Clip adjusted to 12 rounds
Punisher
Reduced COF
Pulsar
Damage Degrade is now more on par with the Cycler and Gauss Rifle.
Heavy Scout Rifle
Decreased COF
COF recovery time slightly increased
Thank you and we'll see you on the Battle Field!
En bref et en gros pour les anglophobes (désolé des éventuelles fautes de traduction) :
Blabla...
Lasher
Le chargeur passe à 40 (au lieu de 25 je crois)
Un mode secondaire anti-armure est ajouté (clic droit),
le flingue pour les noobs quoi
Le mode secondaire balance des boulettes de couleur différente que le tir principal
Les dommages du "splash" sont réduits (et Radius ?)
Augmentation de la vitesse des orbes
Jackhammer
Réduction des dommages du triple shot
Sweeper Shotgun
Augmentation du chargeur à 12 (au lieu de 8)
Punisher
Réduction du CoF (Cone de Visée)
Pulsar
Damage Degrade is now more on par with the Cycler and Gauss Rifle.
=> La dégradation des dommages (avec la distance) est plus proche du Cycler et du gauss maintenant ?
Heavy Scout Rifle
Réduction du CoF
Le COF revient plus vite au minimum
J'ai testé un peu tout ça in game et j'en retiens 3 points :
-
le lasher est vraiment abusé : la vitesse des orbes a été doublé peu être, elles sont vraiment rapides et le lasher est une vraie tuerie maintenant ; le mode AP nécessite ~20 tirs pour un max, ça va assez vite
- le triple shot ne vaut plus grand chose, il n'a plus grand intérêt
- le reste des changements est assez mineur par rapport au lasher, et j'ai pas testé les armes (pulsar, punisher, heavy scout)