[Actu] Shroud of the Avatar se prépare pour la première phase de son alpha-test

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Quelqu'un peu m'en dire plus sur le concept? je cerne pas trop ou le rpg s'arrête et ou le mmo démarre...

Sera t'il jouable en groupe ou seulement solo avec des zones communes (type tchat room) et peu t'on inviter ou se faire des amis pour partir en quête (petit groupe 3-4)?

Après les graphismes ne me choquent pas, juste les animations par contre, mais essayons pour une fois d'avoir un jeu plus profond et moins porté sur l'esthétique.
Je vais essayer de te répondre Eronir

Le jeu est prévu pour être à la base solo de manière classique, c'est à dire sans être connecté et donc sans DRM

Mais il comporte également plusieurs style de jeu Online:

Le premier est un online 100% solo, le seul point particulier est donc que le personnage est sauvegardé sur les serveurs officiels

Le second est un mode online sélectif qui permet de n'afficher que les gens qui sont dans une liste d'amis

Enfin le troisième mode online est une sorte de mode full online comme un mmo classique a une différence prêt : le jeu ne comportera qu'un seul serveur mondial, pour éviter les système d'instance et pour ne pas saturer le jeu seul un certain nombre de personne ne seront visible en même temps (peut être une centaine mais on ne sais pas encore vraiment).
Le jeu choisira qui est visible à qui en fonction de différents paramètres comme les quête en cours, la localisation du joueur irl, la langue de jeu, les liste d'ami, les black listes, etc...

Pour les animation je suis d'accord avec toi il y a encore du travail et ça risque de pas casser des brique, mais pour les graphisme des paysages par exemple, si tu va voir les derniers screenshots publiés, le jeu c'est vraiment beaucoup amélioré


Je t'invite à passer de temps en temps sur mon blog ou j'essai de suivre l'actualité du dev : www.shroudoftheavatar-france.fr
J'ai pas compris comment s'inscrire ^^ .
Pour t'inscrire, passe sur le site https://www.shroudoftheavatar.com/ et regarde les pledge info (10$ à 11 000$).

Si tu veux faire partie des testeurs pour les phases Alpha et Beta, tu dois avoir au minimum le adventurer pack. un pledge à 45$.

Voici un résumé des 4 premières phases Alpha ( Décembre, Janvier, Février et Mars).

RELEASE 1: December 12 - December 14, 2013
Install / Patching system: Step one for you guys to play the game is for you to download the game and then patch the game. Since this is the first hands on impression of the product, it is critical.
Login / Registration: Players should be able to log in using their existing accounts and if they have not yet registered, they should be intuitively led to the steps to register.
Character Creation: Players should be able to create and customize their character. Creation / Customization options for Release 1 will include: name, gender, head shape, skin tone, hair style, hair color, and eye color.
Single Player Online: All public releases prior to commercial launch will be online only. For Release 1 and 2, it will be constrained to single player online only.
First Town: Our first town (perhaps Owl’s Head) will be open for business. This is important for testing purposes so we can better tune our performance metrics on real user machines. For Release 1, exiting the town will just funnel you back into the same town (anyone see Groundhog Day?)
Conversation: Important that players converse with the townsfolk so we can start expanding the dialog system. As you talk to NPCs, we will be tracking your conversations and using them to add more content based on your input.
Bag Inventory: This is a hot topic in the forums so we want to get it in your hands for feedback on preferences. Immersion vs. ease of use, let the battle begin!
Equipment: Players will be provided with several chests full of “ph@t lootz” (armor, clothes, weapons, etc.) for trying on for size.
House Claiming: Players will be able to select a house from the entire list of player houses (even Lord of the Manor!) for free so that we can test out the various size houses on the lots and allow players to test drive the various houses so they can have a better idea of which they ultimately want to own.
House Decorating: Chests full of furniture and decorative items will be provided so you can stress test the decoration system and try out various styles of interiors. Help us figure out all the ways you can break things! (Look forward to screenshot contests on this!)
Metrics: All the while you are playing, we will be stress testing our metrics system. This system is critical to maintaining a balanced economy, tracking exploits, and gathering data to improve the experience.


RELEASE 2: January 24 - January 26 2014
Crafting: We will be opening up crafting for testing with more than 100 recipes. Chests full of crafting resources will be provided. Crafting will initially focus on refining and production for smithing, tailoring, and carpentry.
Shopping: Shopkeepers will be open for business for selling and buying.
Town 2: An additional municipality (likely village sized) will be open for business! Exiting one municipality will take you immediately to the other municipality.
List Inventory: For those who prefer spreadsheets to immersion. The inventory battle royale continues!
Character Customization++: Characters will be wiped, but you will now have even more options when creating your character to make it look unique including: facial features, scaling, and more content (hairstyles, head shapes, skin tones, hair colors, etc.)


RELEASE 3: February 20 - 22, 2014
Open Multiplayer Online: FINALLY we will let you see what the other players look like BUT we’ll be taking away your house for the month as we prepare housing to have persistence in the multiplayer space for Release 4.
Chat: You know, so you can talk to your friends!
Emotes: More than 30 emotes online so you can look like a clown with your friends.
Town 3: A third municipality opens up (perhaps the lovely oceanside village of Kingsport).


RELEASE 4: March 20 - ?, 2014
Hidden Vale: A hidden island north north east of the mainland with numerous biomes to explore via the overworld map system
10 Hidden Vale Scenes: With the opening of the overworld, we need something to do between the cities so we will be turning on the first 10 scenes including wilderness, caves, and dungeons.
Combat / Magic: Those first 10 scenes might have stuff in them, so we’ve decided we should give you a way to fight back! A wide array of combat and magic skills, along with the ability to assemble these skills into decks, will now become available.
Advancement and Skill Trees: Players will start earning experience points for fighting, crafting, and questing. This will lead to level increases and skill points which can be spent to learn new skills or improve existing skills.
Quests: Players will be able to participate in quests that will send them around the world and even change game state in the scenes based on quest flags. Testing this early is important because our quest system operates differently than the current standards (e.g. no exclamation points or convo trees).
Loot: Creatures and quests will generate loot including gold and resources.
Crafting: Resource Gathering will be added to crafting including resource nodes placed in the world. Item wear begins happening and in turn, Repair will now be available. Item enhancement will now also be possible, allowing upgrading of items to more powerful versions. On top of all that, more recipes will become available
Player Housing: The housing system will be relaunched with persistence in the online space. Housing choices will now be based on backer level, add on purchase, or what can be bought in the game. Waterfront housing will also come online.
Wearable Dyeing: Clothing and Armor will now be dyeable
Social Systems: The first social systems will come online including Friends and Parties. Safety in numbers!



Ben ben hâte au 12 décembre
45€ pour une beta -alpha oO.
45$ tu as le jeu à sa sortie. Pour le PvP, il n est pas prévue durant les 4 premieres phases de jeu. Sur les forum officiel,on bcp de full loot et full PvP. Sand Box.
Citation :
Publié par Fraziel
Oui, connaissant le monsieur, je pensais bien qu'il y avait du PvP full loot prévut ^_^
Pour le moment rien de sur. L'équipe est très a l'écoute de la communauté et le débat fait rage sur les forum.

L'objectif est de contenter tout le monde et donc de trouver la bonne formule.

On s'oriente surement vers un système où l'on peut activer le mode PVP à volonté (et qui ne serai désactivable qu'après un certain temps hors combat). Couplé au système de mode Online selectif il permettrait de ne voir à l'écran et de n'apparaitre que pour les gens qui sont en mode PvP. Ainsi ceux qui déteste le PvP et surtout le full loot seront tranquille et les potentielles PK professionnels se retrouveront entre eux.
Il ne devrait en venir aucun autre à l'esprit à part Shroud of The Avatar en fait.

Parce que l'évolution entre les Utlima classique et celui online, puis avec Tabula Rasa, et le temps qui est passé depuis, on peut raisonnablement penser qu'il n'y a plus de référence qui puisse servir pour le travail de Richard Garriott.
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