GW - Le Mur d'Ascalon

[concours] Barres de compétences des mercenaires

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Citation :
Publié par http://fr.guildwars.com/news/article/annonce_des_gagnants_du_concours_barres_de_compeacutetences_le_1er_octobre/
Annonce des gagnants du concours Barres de compétences le 1er octobre

Annonce des gagnants du concours Barres de compétences le 1er octobre
Nous avons reçu un nombre incroyable de candidatures pour le Concours Barres de compétences des mercenaires : plus de 30 000 ! Nous sommes toujours en train d’étudier les candidatures et avons par conséquent reporté l’annonce des gagnants au 1er octobre. Nous sommes désolés de la gêne occasionnée et vous remercions pour votre patience !
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Résultats du concours pour les barres de compétences des mercenaires en HoH et en GvG :
http://www.guildwars.com/events/cont...ar_contest/fr/

Au final il y a 40 gagnants au lieu de 20. Regina nous explique dans son journal que le règlement du concours leur laissait provision pour décider d'un nombre plus important de gagnants que ce qui était initialement annoncé.

Citation :
Publié par http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Regina_Buenaobra/Journal
Henchman Skill Bar Contest Winners - 01 October 2009

The results are in, and the winners list is up! As a reminder, here were the prizes as listed in the official rules: Prizes: Twenty (20) winners will receive one (1) of each of the prizes below:
  • A henchman named after the winner’s character or an appropriate name of the winner’s choosing. Please note that all names must abide by our Naming policy and are subject to the approval of the Development Team.
  • One Everlasting Henchman Tonic. This unique item will grant the winner the ability to temporarily transform into the image of the henchman that they are named after.
The list of winners, in no particular order are located on the web site for both Guild vs. Guild and Heroes' Ascent.
Congratulations to the winners!
FAQ
  • There are 40 winners listed. What gives?
Because of the overwhelming number of great submissions, the Live Team decided to accept a total of 40 submissions, 20 for each format. We predicted we’d get a lot of awesome submissions, so that’s why we included this line in the official rules: “We reserve the right to declare additional winners and award additional prizes in our sole discretion.”
  • Will everyone get a henchman named after them?
Yes! Each player-character listed will get a henchman named after them, or an appropriate name of the winner’s choosing. Each winner will be contacted individually to coordinate naming their henchman, and also to coordinate receipt of the tonic.
  • When will we see the new henchmen?
You'll see them in an upcoming game update, so keep your eyes peeled!
Il n'y a pour le moment pas de date pour l'ajout des mercenaires en jeu. Et leurs noms seront décidés par les gagnants du concours qui recevront chacun un tonique de mercenaire éternel leur permettant de se transformer en un de ces mercenaires.
Ridicule. Ils avaient parlé d'originalité, mais au final, ce concours n'aura été qu'une course de vitesse : les premiers qui ont copié-collé les builds PvX ont gagné.

@Hyun-Sai : Normalement, seulement en PvP. Les mercenaires PvE seront peut-être améliorés plus tard.
En effet c'est loin d'être exaltant comme builds d'autant plus que certains reprennent les builds overabused précédemment utilisés par des héros (ce qui avait fait bien sur que les gens faisait du lobbying pour retirer ces même héros).

Une analyse : http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Shard/Unfair

La discussion en cours sur la page de Linsey : http://wiki.guildwars.com/wiki/Feedb...nchman_Contest
Ah, tien, suite au mouvement de rébellion sur le wiki et probablement sur les forums américains, Régina a cru bon d'étendre sa mini FAQ en indiquant les modalités de sélection des gagnants :

Citation :
Publié par http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Regina_Buenaobra/Journal
  • Will the new henchmen be able to use the winning builds effectively?
This was a concern at the start of the contest. We posted that, if appropriate, henchman AI could be tweaked and improved so they can use those skills effectively.
  • What went into judging the builds submitted in the contest?
As stated in the official rules, entries were judged "on the basis of merit and appropriateness to game design considerations as determined by the Development Team." The contest asked players to "devise potent, effective skill bars for the new henchmen in GvG and Heroes Ascent" and to submit competitive henchman skill bars.
  • Were all of the winning skill bars unique?
Of the 40 winners, more than half were unique skill bars that no one else submitted, out of 30 000 total submissions.
Here's the breakdown:
1 Build -> 62 submissions
1 Build -> 51 submissions
1 Build -> 9 submissions
1 Build -> 5 submissions
3 Builds -> 4 submissions
2 Builds -> 3 submissions
8 Builds -> 2 submissions
23 Builds -> 1 submission
In the case of duplicate submissions, the winner was decided by a die roll.
  • Will those henchmen skills ever be changed in the future?
It's possible. The design team may decide to modify the henchmen in the future if they feel it's appropriate, this includes tweaking their AI, or even changing their skills.
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