[Vidéo] Pyre dévoile son multijoueur

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Alandring a publié le 4 décembre 2016 cette vidéo sur JeuxOnLine :

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S'il conserve la direction artistique et la musique de ses aînés, Bastion et Transistor, Pyre apporte une innovation : c'est le premier jeu de Supergiant Games intégrant du multijoueur, comme le montre cette bande annonce dévoilée durant la conférence du PlayStation Experience. Pyre est prévu en 2017, simultanément sur PlayStation 4 et PC.
Une réaction ? Une analyse ? Une question ? Ce fil de discussion est à votre disposition.
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Publié par dannyow
quel drole de gameplay oO need en voir plus .
Les 20 premières minutes :

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Multiplayer FAQ

While we have you on the line, we wanted to address some of your questions about this part of the game:

Q: Wait, you’re making a multiplayer game?!

A: Pyre is a party-based RPG that will have a two-player head-to-head Versus Mode in it, in addition to the single-player campaign. Think of the multiplayer as a bonus on top of the single-player.
Our focus during development has first and foremost been the single-player campaign experience, and creating the interesting and memorable cast of characters you’ll get to know during your journey.
Multiplayer was something we also thought had a lot of potential, but was something we were only going to pursue if we felt we could pull it off without compromising on our ambitions for the single-player. We had to get to this point in development to make sure of that.

Q: What is the object of the game in Versus Mode?

A: The ritual competitions in Pyre play out like a one-on-one competitive action game. The object is to extinguish your opponent’s ceremonial flame, by grasping an object called the Celestial Orb then diving into the flames with it, or simply throwing it in.

You have at your disposal three different exiles, though just one is permitted to move at any given time (you can switch control between them instantly). You can slip past your opponents by sprinting or leaping over them. You also have a defensive aura that banishes your foes on contact, or can be cast like a projectile attack. Each of the different characters has his or her own unique attributes and special abilities. Which characters you bring into the field, along with the variety of unique environments, make it so no two Rites play out the same way.

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Q: Can you play online or is it only local multiplayer?

A: Our Versus Mode pits you and your opponent against each other on the same PS4 in local head-to-head competition. This arcade-style experience is well suited to Pyre’s gameplay, and ever since Bastion we’ve wanted to make a game you could play with a friend in the same space.

As for online play, we haven’t made a decision yet on whether online play makes sense given everything else we’re doing on Pyre with our small team. We think bad online multiplayer is worse for a game than no online multiplayer, and we promise to do what’s best for the game as a whole.

Q: Will I be able to play Versus Mode single-player against the computer?

A: Yes! We plan to support that.

Q: I have more questions!

A: Great! Send them along with any impressions to @SupergiantGames or visit our web site for more details. We’d love to hear from you.
And thanks for reading! We’re in the thick of development on Pyre and well on track toward our planned launch sometime in 2017.

Dernière modification par Rasetsu [Men] ; 05/12/2016 à 07h06.
Bastion avait pour moi des défauts rédhibitoires qui m'ont fait arrêter en cours de route (et c'est très rare), même si je reconnais que son ambiance sonore et sa narration étaient absolument excellentes.
Transistor était trop court, mais vraiment bon et avec une OST qui déchire.

J'attends de voir comment ils vont évoluer pour leurs prochains jeux. Le RPG étant mon genre préféré, je regarde Pyre avec un certain intérêt
@Falith : Vraiment dommage pour Bastion, ne serait-ce que pour avoir toutes les clefs de l'histoire, bien que je puisse comprendre : J'ai eu beaucoup de mal avec la lenteur du jeu et la mollesse du gameplay En revanche, le reste était tellement bon que j'ai réussi à en faire abstraction et ça reste une bonne expérience vidéoludique.

Cependant, quand je vois à quel point ils ont réussi à polir leur savoir faire avec Transistor (OST qui déchire, je confirme, avec une nette préférence pour "We all become" et "Paper Boats" ), j'ai de grands espoirs avec ce nouveau jeu qui propose déjà une DA toujours aussi sympathique et un système de jeu original.

Vivement 2017 !
Citation :
Publié par Rasetsu [Men]
Les 20 premières minutes :
merci pour la vidéo,
une sorte de moba/jeu de sport donc o_o , vue la team derrière et la DA je pense que ça vaux le coup de tester
Du coup j'ai mentis je l'ai pas pris jour 1 (Louane serait déçus), mais il a l'air vraiment bien. J'ai pas le temps de trop jouer en ce moment, enfin si mais je dois rendre des tests pour Jol déjà

Alors du coup qui la pris ? C'est bien ?
Je lirais vos retours avec grand plaisir, mais quand je vois cette DA bah j'ai envie très clairement
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