Au vu de ta réponse, je suis même obligé de préciser: "Les dommages et la CA ne suffisent pas", parce que non 70 de CA ce n'est pas assez pour certains combats de difficulté max dans ce jeu, et que de plus, beaucoup d'attaques les plus dangereuses ne sont pas parées par la CA mais par les jets de sauvegarde.
Jets de sauvegarde que tu négliges en refusant de jouer DEX à la place de STR, juste pour faire de plus gros chiffres aux dommages.
Un magus dex n'a pas plus de CA que le sword saint STR avec la défense astucieuse.
Voici un build élaboré par ineffect de sword saint STR qui passe tranquille en unfair solo le jeu.
Le prend pas mal Moonheart mais ton avis va à l'encontre de spécialistes comme Haplo de rpg.codex ou de Ineffect qui passent pour pourtant pour des sommités.
Loin de moi de te décrédibiliser.
Voici le build
Saint Vivisector
Race: Aasimar(Angelkin)
Alignment: LG
Stats:
Str: 18 > 22
Dex: 14
Con: 12
Int: 15 > 16 @ 20
Wis: 7
Cha: 16
Final Build: Magus(Sword Saint)18 / Monk(Scald Fist) 1 / Alchemist (Vivisectionist) 1
Main skills: Mobility 3, Persuasion (max)
Suggested secondary skills: Athletics(at least some), UMD(same here) whatever else you fancy.
Detailed leveling breakdown:
Lvl 1:Monk - Dodge // Crane Style
Lvl 2: Vivisectionist
Lvl 3: Magus - Chosen Weapon: Falcata* // Accomplished Sneak Attacker
Lvl 4: Magus
Lvl 5: Magus - Dazzling Display // Arcane Accuracy
Lvl 6: Magus
Lvl 7: Magus - Outflank // Intimidating Prowess
Lvl 8: Magus - Enduring Blade
Lvl 9: Magus - Crane Wing
Lvl 10: Magus
Lvl 11: Magus - Shatter Defenses
Lvl 12: Magus
Lvl 13: Magus - Wings** // Crane Riposte
Lvl 14: Magus - Devoted Blade
Lvl 15: Magus - Greater Weapon Focus: Falcata
Lvl 16: Magus
Lvl 17: Magus - Improved Critical: Falcata // Bane Blade
Lvl 18: Magus
Lvl 19: Magus - Weapon Specialization: Falcata // Greater Weapon Specialization: Falcata
Lvl 20: Magus - Ghost Blade
*If you don’t have Varnhold DLC swap to longsword and pray you’ll get redeemer from the artisans. Or estoc for blinding light.
**Or Blind Fight. I opted for wings to help the AC ramp. You can use Echolocation from party Alchemist instead.
Important Spells:
Lvl 1: Shield, Shocking Grasp, True Strike, Grease, Vanish, Corrosive Touch
Lvl 2: Mirror Image, Glitterdust, Blur, Frigid Touch, Stat Spells.
Lvl 3: Haste, Displacement, Vampiric Touch
Lvl 4: Greater Invisibility, Dimension Door, Stoneskin
Lvl 5: Cloudkill
Lvl 6: Transformation
Gear: LG monk robes, AC items, Stat items. Falcata(Lion’s claw)
Spilled some awesome sauce on saint. Deals good damage and x4 crits. Doesn’t rely on perfect strike at all as you don’t care much about weapon dice. Crits on 15-20 for around 150 damage.
Would love someone casting Legendary proportions on him. With legendary proportions on doesn’t need gyronna to reach 70AC for unfair
Has Decent Dazzling and Shatter, 50 buffed AB in top gear + Arcane accuracy should you need it.
Arcane weapon you’ll likely use is Axiomatic+Bane. 2 points left to bring the weapon to +5. Keen enchant is to be used till you get Improved Crit.
Vivisectionist is taken for the extra 2d6 sneak attack and mutagen. 10m is enough per rest usually if you don’t spend much time idling. Also some free true strikes are not wasted on us.
Basically it’s a flip side of a scion with more fightery approach to things.
Turn off spellstrike when you don't use touch spells(which is going to be pretty much always past midgame) to get 1.5 damage mod.
Post edited June 11, 2019 by InEffect
Je suis qd même curieux de voir ton build afin de juger par moi même de sa CA, car de l'avis de la communauté kingmaker pour l'unfair 70 en CA suffisent amplement.
Ce qui me rassure c'est que la version force finit sans problème le jeu en unfair elle aussi