WH40K : Gladius. 4x tour par tour. DLC T’AU février 2020

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Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War n'est PAS un Civilization, et n'est PAS une simple texturisation de Pandora. C'est un wargame 4X unique, et intéressant malgré quelques aspects simplistes. Le tout, traduit en français, coquilles incluses.

Site officiel : http://www.proxy-studios.com/#games

C'est pour Windows, Mac et Linux, vendu environ 35€ selon les boutiques.

Ici je joue les Space Marines, du tour 1 au tour 26. Une autre vidéo arrive avec les tours 50+, puis une autre avec les tours 70+.

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* Jeux1d100 ? Le blog Jeux1d100.net sur les jeux indécents et Linux, et la chaîne YouTube *
blood for the blood god!
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WOW: Pafpafboûm, Tauren Death knight - conseil des ombres
WOT: Pafpafboum, pilote de MAUS-E50M-T110E4-IS7 -55% victoire
Mario Kart 8: Pafpafboum, touské rouge va plus vit'!)
Warhammer Online - ROR: pafpafboumm Black Ork 82 spe 2H
Warhammer Age of sigmar : pafpafboum Ogors-chaos-démons de khorne-seraphon
Heroes&general: Pafpafboum,Fantassin Lt-colonel-Rang 15
GOT Winter is coming: pafpafboum,Conseiller II- 1090 Millions
Pafpafboumboum - Video Game experience, since 1980
J'ai une partie en cours en solo, et bon, ça me semble quand même limité non?

On sent bien l'inspiration des Civ, mais ça manque de contenu. Après c'est sympa les différentes armes etc.. mais j'ai plus l'impression qu'il faut voir ce jeu comme étant stratégique, qu'un 4X.
Il n'y a pas beaucoup de choix dans les constructions, on arrive vite à construire sans prise de tête au final. Pas d'interaction avec les autres joueurs, ou quoi que ce soit.

Me trompe-je?

Et puis les cartes sont vachement sombres, bon ok, 40k tout ça, mais quand même.
Citation :
Publié par Sgt Roger/Clemy
J'ai une partie en cours en solo, et bon, ça me semble quand même limité non?

On sent bien l'inspiration des Civ, mais ça manque de contenu. Après c'est sympa les différentes armes etc.. mais j'ai plus l'impression qu'il faut voir ce jeu comme étant stratégique, qu'un 4X.
Il n'y a pas beaucoup de choix dans les constructions, on arrive vite à construire sans prise de tête au final. Pas d'interaction avec les autres joueurs, ou quoi que ce soit.

Me trompe-je?

Et puis les cartes sont vachement sombres, bon ok, 40k tout ça, mais quand même.
Je suis complètement d'accord avec toi. C'est un peu un civilization avec uniquement l'aspect "on se fout sur la gueule"

100 tours (3h de jeu) pour finir une map à 4 avec les orks, globalement ça manque d'équilibrage, j'ai bourré les warboss pour éclater tout le monde.

Dernière modification par Petitpain ; 16/07/2018 à 18h44.
C'est plus proche d'un wargame en jeu de plateau que d'un Civ, je l'ai dit et je le répéterais.

Citation :
Ce n'est PAS un Civilization, et n'est PAS une simple texturisation de Pandora. C'est un wargame 4X unique, et intéressant malgré quelques aspects simplistes.
Le gros truc à voir, à mon avis, s'ils ne se ratent pas dessus, c'est le modding. Déjà quasi tout le jeu est fait de fichiers .xml, et ils veulent approfondir la chose, et la communauté s'exprime très positivement à ce sujet. À voir où ils vont avec ce potentiel.


Et mise en ligne des tours 70 à 82, avec des coupures pour réduire la durée de la vidéo (l'originale fait dans les 70-80 minutes je crois).

J'ai encore les rush des tours 92-93 à faire, et ensuite faut que je poursuive ma partie (tours 100+ là).

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Est-ce que l'IA est programmée avec le cul ou apporte-t'elle un vrai challenge ? Dans Civilisation, le gameplay est fantastique mais l'IA est tellement mauvaise qu'on se fait vite chier. Si ce W40K est un simple wargame et que l'IA est du niveau d'un Civilisation, soit il n'est bon que pour du multijoueur, soit il ne vaut pas plus de 15€ non ?
Ma série vidéo avec les Space Marines en Facile est terminée. Ça fait 8 épisodes au total (la dernière est dans la moulinette) : https://www.youtube.com/playlist?lis...AagPY2iWIgbNFs

Je suis en train de voir quelles options j'aime bien pour une autre partie, et je penche pour le moment partir sur une grande carte, difficulté neutre, avec plus de vie sauvage, et moins de tout le reste.

J'hésite aussi entre quoi jouer :

- moi Astra Militarum vs 2 Space Marines (alliés) vs 2 Orks (alliés) vs 1 Necron
- ou moi Orks vs 2 Space Marines (alliés) vs 2 Astra Militarum (alliés) vs 1 Necron

Ça semble bien bon, et bien partie pour d'autres factions avec des mécanismes variés. Dans 6 jours (le 15 janvier 2019), et pas encore de prix en vue, sauf si je l'ai raté.

Citation :
The Tyranids are an extremely original and unique race.
Their playstyle is rather different compared to the other factions: they field large numbers of cannon-fodder infantry which is best employed to cover for very powerful heavy infantry. They have access to highly specialised units (more on them in a units diary later this week) as well as flying monstrous creatures!

They are an aggressive, expansionist race. If you play against a Tyranid AI and you find yourself bordering a ‘nids infestation, best to prepare your defenses. If you are playing as Tyranids, don’t refrain from going on the offensive and don’t worry about losing a few units. It’s not a faction for the faint of heart.

Let’s have a look at the specifics of their gameplay mechanics.
Lire la suite : https://steamcommunity.com/games/489...05420252446895
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Citation :
Publié par Tetsuryu
J'ai un ami qui a apprécié ce jeu, ce dlc lui fait envie, je pense lui offrir quand il sortira
Ton ami a bien de la chance.

J'y rejoue en ce moment, et j'y retrouve bien du plaisir. Je pense que le jeu a une très bonne base pour grandir, et ce premier ajout de faction va selon moi dans le bon sens.

J'espère que l'on aura aussi des bons patchs gratuits entre temps, j'ai moyennement apprécié le coup/coût du mini-DLC avec les quelques unités dedans.
Il a apprécié aussi mechanicus par exemple, pour faire simple il adore l'univers de wh40k et wh classic (dsl connait pas le nom exacte pour désigner l'univers dark fantasy, Battle ?), par contre nous avions été déçu par inquisitor martyr.

Pour faire plus simple mon ami à passé pas mal d'heure sur gladius car le studio a fait un jeu de qualité pour les moyens disposé et nous avons connu des jeux des licences de game workshop de qualités inégal on va dire.
Ayé, le DLC est jouable depuis quelques heures. C'est 12€49 en France.

https://store.steampowered.com/app/9...ius__Tyranids/

La faction Tyranide est intéressante, je trouve, en particulier pour sa gestion des ressources.

C'est un DLC avec une nouvelle faction complète, mais aussi un gros patch :


Citation :
Warhammer 40,000: Gladius - Version 1.2.0 Changelog

Version 1.2.0 Tyranids (15th January, 2019)

**NOTE: Saved games from previous versions are not compatible with this version.**

“They come from between the stars, a god of hunger made flesh, to harvest the galaxy of life." -- Inquisitorial Xenologist, Darnye Gotopo

This update adds Tyranids to the world of Gladius Prime -- a new fully-featured faction with their very own unique playstyle and storyline. To bring the existing factions more in line with each other and improve gameplay, it also contains a wide array of balance changes as well as many atmospheric additions, AI improvements, bug fixes and Steam achievements.

We will be releasing the update later on today, when we release the DLC.


New Faction (Tyranids DLC)
* *Tyranids - The Great Devourer*
* *Initial Challenge:* **Hard**
* *Biomass:* Food and ore resources are replaced by a single biomass resource.
* *No Energy:* Influence is used for building maintenance.
* *The Ravening Swarm:* Cities are more restricted in size, but less penalized by quantity.
* *Reclamation:* Production buildings can reclaim units to regain biomass and production.
* *Feed Upon The Planet:* Cities and Malanthropes consume tile biomass and strip the ground down to bedrock.
* *Prey Adaptation:* By defeating and consuming enemies, Tyranids evolve better ways of beating them next time. Enemies defeated in the area of a Malanthrope generate research points.
* *Instinctive Behaviour:* Units outside the range of a synapse creature revert to their instinctive behaviour until contact is re-established. Whilst in range of a synapse link, units are immune to morale effects. The Hive mind's attention can be focused to temporarily override a unit's instinctive behaviour.
* *Poisoned Weapons:* Many weapons do additional damage against infantry units.
* *Acid Blood:* Many monstrous creatures cause melee attackers to take damage.

New
* Added Tyranid music.
* Added unique barks for the majority of units instead of having all units of a faction share the same ones.
* Added several pieces of new flavor text scattered throughout the game.
* Show names of quest bosses above their icon.
* Added 55 Steam achievements.
* Added display of total Tyranids killed on Gladius to the menu screen.
* Added new outpost captured sound.
* Added new sound for Neophyte Hybrid's Return to the Shadows ability.
* Added chat notification sound.
* Ruins of Vaul can now give Vaul Sentries as rewards.

Balance
* Increased height level for headquarters and flyers used for sight and line of fire.
* Shaken now reduces the accuracy by 17% (from 25%) and increases the damage by 17% (from 0%).
* Broken now reduces the accuracy by 33% (from 50%) and increases the damage by 33% (from 0%).
* Added Fleet trait to Canoptek Scarabs, Catachan Devils, Kroot Hounds and Lord of Skulls: +1 movement.
* Added Poisoned trait to 'Urty Syringe: increased damage against infantry units.
* Added Pinning trait to the Hades Gatling Cannon and Shockwave: prevents infantry taking damage from doing overwatch attacks for a turn, decreases movement by 67%, decreases accuracy by 50% and increases ranged damage reduction by 17%.
* Added Infiltrate trait to Catachan Devils, Kroot Hounds and Scout Bikers: prevents overwatch attacks.
* Stealth trait now increases ranged damage reduction by 17% instead of preventing overwatch attacks.
* Reduced Smash trait min armor penetration from 10 to 6.
* Hammer of Wrath upgrade now also grants Hammer of Wrath for a turn to units using the Jump Pack ability.
* Heavy Weapon trait now reduces accuracy by 50% after moving instead of fixing it to 2, allowing buffs like Aura of Discipline, Signum and Ammo Runt to affect it.
* Smoke Screen is now a free action.
* Increased Summary Execution regained morale from 2...6 to 3...9.
* Increased Iron Will regained hitpoints from 50% to 100%.
* Changed Labour Corps resource output from 6 influence to 4 ore and 2 influence. This should give Astra Militarum a better opening.
* Reduced cost of Astra Militarum city edicts from 40 influence to 20.
* Reduced cost of Bullgryns by 25%.
* Reduced Fortress of Redemption cost from 40 to 20.
* Increased Necron ore starting resources from 25 to 50. Necrons were accidently starting with 25 less resources than the other factions and forced to commit heavily to ore too early.
* Increased Concussion accuracy from -20% to -25%.
* Increased cost of Monolith by 50%.
* Increased cost of Obelisk by 50%.
* Increased armor of Land Raider by 2 and cost by 50%.
* Increased cost of Gorkanaut by 33%.
* Reduced Gorkanaut Rampage attacks from +1 to +50%.
* Reduced cost of Gargantuan Squiggoth by 33%.
* Reduced Channel Mental Emissions research from +6...+18 to +3...+9.
* Reduced Cybork Implants damage and damage reduction from +10%...+30% to +3%...+9%, reduced cooldown from 3 to 1.
* Reduced Experimental Procedure damage and damage reduction from +50% to +25%.
* Reduced Extra Bitz upkeep from -25%...-75% to -10%...-30%, reduced radius from 4 to 3.
* Reduced Prophet of the Waaagh! radius from 4 to 3.
* Reduced Might Makes Right from 4 to 3 influence per combat per upkeep.
* Changed Warpath from +1...3 attacks to +20%...+60% attacks, reduced cooldown from 3 to 2, reduced duration from 3 to 2.
* Changed Skyfire weapon accuracy against flyers/ground to +33%/-33% from +2/-2, and non-skyfire weapons against flyers to -33% from -2.
* Siren Caster artefact now grants +5 instead of +3 loyalty.
* Increased Enslavers experience value from 2 to 3.
* Outpost's ranged damage reduction now works on all units, not only allied.
* Increased Shelter Compression population limit increase from +1 to +2.
* Clear tile restores a tile to its nominal climate (removing bedrock).
* Reduced the number of enemies spawned for the last Astra Militarum quest. It was a too hard considering the turn limit.
* Enemies spawned by quests now have higher rank as well -- randomized and based on the tier of the quest.
* Disabled healing, movement and sight artefacts until better solutions can be found and implemented.

General
* Defeating a player now transfers his units and outposts to the closest undefeated ally and only become neutral if there are no undefeated allies.
* Economy graph now shows resource output instead of building cost.
* All trait effects are now processed before trait durations.
* Hero units no longer gain titles.
* Random faction no longer considers other random players and is now truly random.
* Melee weapons now have a specified range of 1; the Melee trait restricting their range.
* Improved CPU performance when units move.
* Improved audio synchronization.
* Improved ground decal rendering.
* Configuration is now logged on application start.
* Updated localization files.

AI
* Restored AI troop variety.
* AI now prefers to put buildings that don't benefit from the bonuses of a given tile on tiles that have the lowest bonuses of other things it also might need.
* AI no longer orders a unit to heal which is already healing, unless it's position is no longer safe. This prevents unnecessary interruption of healing.
* New way to analyze healing spots without using pathfinding for faster turn-processing.
* AI will now research loyalty buildings before it needs them, so they are available when required.
* AI no longer considers its own wounded units when it comes to combat strength calculations so it doesn't overestimate themselves.
* AI will now base the unit type it will focus on based on the availability of resources. So for example if there's a lot of food but few minerals an Astra Militarum AI will focus on infantry. Support and air production buildings are not treated by this system as they are not available early on. Instead the AI will just add those in a ratio with their other unit production buildings.
* AI can once again build the construction building without requiring a certain amount of loyalty.
* AI will now first fix resource problems before getting population, expansion or construction in addition to unit production buildings.
* AI shall no longer move squishy units like Devastators in an overly aggressive manner.
* AI will now only perform the aggressive move style when they think their army is at least 50% stronger than that of the enemy.
* AI should now ignore enslaved units when it comes to how they position their units.

Bug Fixes
* Fixed checks if a unit can attack not always considering a weapon's targetting conditions and accuracy 0. This fixes Doomsday Ark being able to fire at enemies at range 3 after moving for 0 damage.
* Fixed Psycheneuein kills spawning units for the wrong player.
* Fixed please wait message triggering when a hero that can't act is deselected.
* Fixed being able to change research in the enemy's turn.
* Fixed being able to use actions in the enemy's turn if they have already begun targeting.
* Fixed outpost trait not appearing for non-host players in multiplayer.
* Fixed weapon upgrades not showing for non-host players in multiplayer.
* Fixed feature durations not updating for non-host players in multiplayer.
* Fixed passive traits not working on world generation before a unit is moved or turn ends.
* Fixed passive actions that increase in radius with level not applying to new affected tiles before moving when leveled.
* Fixed auras not working properly when multiple affect the same tile but from different players.
* Fixed auras not working properly when multiple affect the same tile and one is removed.
* Fixed non-stacking trait priority to prioritize higher rank traits.
* Fixed non-stacking traits not being kept disabled on the unit in case the trait becomes stronger or a prevailing trait disappears.
* Fixed morale bar not reappearing when Fearless trait is removed.
* Fixed morale not being restored when Fearless trait is removed.
* Fixed traits marked as always visible not always being shown on weapons.
* Fixed action tile highlights showing up on unsighted tiles.
* Fixed Space Marines getting outpost constant boni twice when controlled by Fortresses of Redemption.
* Fixed Jokaero Digital Weapons item being usable on targets out of line of sight.
* Fixed Flame Breath not applying Soul Blaze.
* Fixed Traktor Kannon not applying Slowed.
* Fixed crash that would sometimes occur when starting a game with random colors.
* Fixed cinematic subtitles sometimes stretching outside the screen.
* Fixed several typos.
* Fixed Data/Audio/Mixer.xml being overwritten with Windows style line-endings on game quit, invalidating Steam's stored file.
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Pour les deux du fonds qui suivent un peu, le DLC Chaos Space Marines est disponible depuis trois jour.



Du coup, mon avis rapide, c'est que c'est pas top, mais c'est bien, comme le reste du jeu quoi. En tout cas la sauce prend bien sur moi !

- on n'a pas accès de suite aux marques des dieux, et c'est "seulement" un bonus par unité
- les héros me semblent peu marrants, avec des compétences qui demandent pas mal de microgestion que le jeu gère mal (par exemple on peu Taunt, mais faut être bien placé, on peut finir une unité blessée, mais faut porter le coup de grace, on peut invoquer des trucs mais faut porter le coup de grace, on peut buff mais faut être bien placé, etc)

+ J'aime bien les mutations semi aléatoires
+ les unités de corps cognent fort,
+ on a aussi une bonne unité qui tire à 3 cases
+ on peut placer plusieurs villes dès les premiers tours car on commence avec 4 cultistes qui sont à la fois guerriers et bâtisseurs

Le Chaos semble assez lent à démarrer, les bonnes tech sont à 5-10 là où d'autres factions brillent vers 3-7 par exemple (sur 10), mais si les troupes survivent, j'ai le sentiment que c'est du lourd pour la fin.


Voici pour fêter ça ma première vidéo depuis un mois (j'ai pas le temps, j'suis saisonnier) sur la chaîne Jeux1d100 :

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La prochaine faction jouable semble être celle des Tau, d'après des propos tenus lors d'une session en Live par des gens de chez Siltherine. Cette information devrait être confirmer "prochainement".




Entre temps ils ont aussi sorti un mini DLC "Fortification Pack" avec une unité défensive par faction, pour 4€.

Le jeu est en promo en ce moment, et il le sera "je pense" encore lors du prochain DLC.

26e5c498108bc8c16377d59fffd54b5f44c9ad73.jpg
J'ai hésité a acheter celui-ci, et en fait j'ai préféré Warhammer 40K sanctus reach sur steam.

Je trouve que les graphismes font un peu fouilli sur gladius, mais bon, ici ya l'air d'avoir plus de factions, a voir, car les jeux Warhammer sont souvent en promo
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Ouep, Sanctus Reach d'après mes lectures et testages rapidement

- Windows seulement, moi je suis sur Linux, et via Proton c'est incertain (https://www.protondb.com/app/502370)
- l'interface est pénible, et on ne peut pas changer les touches
- c'est Space Marines vs Orks, là où Gladius c'est bientôt une 7e faction (Tau) et une 8e probable (Eldar d'après mon pif)
- c'est des cartes assez petites et avec des cases, là où Gladius ça peut prendre des heures sur des grandes cartes à hexagones
- ce qui rend le tout répétitif plus rapidement

+- le prix est similaire, avec tous les DLC c'est 70€ à 80€ plein tarif
+- l'un est un jeu tactique s'approchant plutôt de l'expérience plateau, l'autre est un wargame à composante 4X

+ les graphismes sont un peu plus lisibles, les unités plus grosses, les animations un peu plus détaillées
Décidemment, Gladius n’arrête pas d’être bien.

En beta publique, le Steam Worshop est ouvert.


Citation :
Hello everyone,

We have a new beta update ready for you to test. All feedback is very welcome.

To access the beta branch, right click on Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War in your Steam library, select Properties, click on Betas, choose Open Beta and wait for Steam to update the game.

# Version 1.5.4

This update brings Steam Workshop support to Gladius, along with enhanced modding and multiplayer connectivity improvements.

Check out the mod that adds voices to units from TOFFster:

https://steamcommunity.com/app/48963...0348498125383/



Plus qu’à sortir un éditeur de cartes !
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