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[Wiki] Tekken 7 ou l'art de s'envoyer en l'air !
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Trop cute !! |
11/05/2017, 10h54 |
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Je capte pas , on peut les jouer ?????
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11/05/2017, 13h38 |
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#184254
Invité
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Message supprimé par son auteur.
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14/05/2017, 16h09 |
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#184254 |
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En ce qui concerne le mode story ils ont fait un petit résumé ^^
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14/05/2017, 17h55 |
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Sur quel plateforme comptez vous prendre Tekken 7 les gens ? J'hésite encore perso, même si je risque de le prendre sur les PC et PS4.
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15/05/2017, 08h48 |
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15/05/2017, 10h29 |
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#536327
Invité
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Message supprimé par son auteur.
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15/05/2017, 13h49 |
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#536327 |
#184254
Invité
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Message supprimé par son auteur.
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15/05/2017, 14h29 |
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#184254 |
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15/05/2017, 19h01 |
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PS4 vu que je n'ai pas un pc suffisamment puissant pour y jouer de manière correcte sur PC.
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15/05/2017, 21h00 |
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Surement PC je pense aussi
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15/05/2017, 22h38 |
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Préco sur pc également, en espérant qu'il y ait du monde sur le online vu qu'il n y aura pas de cross plates-formes.
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15/05/2017, 23h29 |
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Faut une grosse config de la mort pour y jouer sur PC a votre avis ?
J'ai un pc plutôt vieux. 6 Go ram AMD Phenom II x4 965 Processor 3.40 GHz AMD Radeon HD 5800 Series |
16/05/2017, 02h06 |
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Les combos etc c'est relativement secondaire franchement. Mais connaître les distances à garder vs tel ou tel perso pour savoir avec quoi il va vouloir taper à telle ou telle distance comment le whiff punish si c'est steppable etc etc c'est infini. Y'a une trentaine de persos et ça donne déjà l'impression d'être trop. |
16/05/2017, 09h22 |
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Le wavedash y'a que les Mishimahs qu'ils l'ont non ? (NVM y'a une liste ici mais aucun perso qui m'intéresse)
Tu confonds pas avec le korean backdash ? |
16/05/2017, 10h03 |
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Non c'etait bien les wavedash, le Korean back dash c'est effectivement autre chose.. super hardcore et faut jouer au stick obliger pour le faire (Et tekken au stick c'est étrange, j'ai encore trop de mal) mais je dirai que c'est pas un prérequis pour le commun des mortels... Là ou le wavedash des mishima ou autre c'est la base pour évoluer correctement et débloquer un peu son skill du stepping. Apprendre le Korean back dash de suite c'est un peu comme apprendre a sprinté sans savoir marché.
C'est quoi le perso que tu veux prendre ? (L'équivalent du bourrage de dragon dans Tekken c'est le bourrage d'uf4 ) Faudra apprendre la terminologie pour apprendre a lire des combo sur internet : 1 left punch 2 right punch 3 left kick 4 right kick 5 tag button any any button but tag f tap forward F hold forward d tap down D hold down b tap back B hold back u tap up U hold up d/f tap down forward D/F hold down forward d/b tap down back D/B hold down back u/f tap up forward U/F hold up forward u/b tap up back U/B hold up back qcf quarter circle forward qcb quarter circle back hcf half circle forward hcb half circle back Notations FC full crouch animation WS while standing up N joystick in neutral WR while running SS side step either way SSL side step to left SSR side step to right [ ] optional command , followed by ~ immediately after + at the same time ( _ ) or < delayed input = next in sequence ° push and hold button : requires just frame input Grounded Positions PLD play dead position face up & feet away KND knockdown position face up & feet towards SLD slide position face down & feet away FCD face down position face down & feet towards Move Properties BT your back turned to the opponent FF face forward towards opponent OB forces opponent's back to face you OC forces opponent into crouch OS forces opponent's side to face you JG juggle starter BN bounce juggle starter RC recover crouching after a move RCj joystick modifier, need to hold D during the move to RC CH requires a counter hit DS double over stun tap f to escape in most cases, you can usually launch opponent FS fall back stun tap f to escape in most cases, you can usually launch opponent MS minor stun various animations, in most cases doesn't lead to guaranteed hits KS kneel stun opponent is forced onto one knee, usually does not act as a combo starter CS crumple stun opponent crumples to the ground in front of you right away, usually acts as a combo starter CF crumple fall opponent stay briefly upright before slumping to the ground, usually acts a combo starter CFS crumple fall stun opponent is pushed away while crumping to the ground, can be a combo starter BS block stun (to attacking character, ex. Law d/b+4) SH stagger hit GB guard break opponent is immobalized briefly, the opponent usually has the offensive advantage TT throw transition (results in throw on hit) TC technically crouching state crouch status during this move cruches high attacks TJ technically jumping state jump status during this move crushes low attacks HA homing attack move tracks both left and right B! this move cause bound state bound moves usually also cause floor destuction F! this move cause floor destruction mostly for throws that don't cause a bound state but break floors [2] hit modifier (eg RC[2] property applies to 2nd hit) b Block modifier (eg. OCb opponent crouch on block) c CH modifier (eg. JGc is a juggle starter on counter hit) co crouching opponent modifier (eg. KSco) cco CH on crouching opponent modifier (eg. FScco) Hit Ranges l hits low (block d/b) m hits mid (block b) s hits special mid (block d/b or b) h hits high (block b or duck) L hits low and grounded opponents (block d/b) M hits mid and grounded opponents (block b) S hits special mid and grounded opponents(block d/b or b) H hits high and grounded opponents (block b or duck) ! unblockable hit (!) unblockable hit which can be ducked [!] unblockable hits grounded opponents " indicates block point in string hits je vous invite a checké ce site pour toute information complémentaire : http://www.tekkenzaibatsu.com/wiki/Glossary Dernière modification par Seak ; 16/05/2017 à 10h27. |
16/05/2017, 10h19 |
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Citation :
Je te vois pas avoir de grosses difficultés Sharnt vu que tu as déjà un niveau respectable sur plusieurs jeux. |
16/05/2017, 10h19 |
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