Communication: Expertise Trader.

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Comlink: January 12th 2007
Some folks have been following along with my questions and comments about the Trader expertise. A little of this information may not be new to you. Most of this information about the Trader Expertise has not been discussed, though. So, in today's Comlink, I will give you information on the expertise charts for the four trader professions (Domestics, Munitions, Structures, and Engineers).

What is the Expertise System?

As with previous Expertise comlinks, I'll explain the goals of the Expertise system and how it works. The overall goal of the system is to offer new and exciting choices for players to make about the development of their characters. These choices offer players the chance to further customize their characters, creating more diversity between characters of the same profession, and giving players an additional goal while leveling.

At level 10, a player earns five Expertise points and then earns 1 point every two levels up to a maximum of forty-five points at level 90. Once a player reaches level 10, they can activate the Expertise interface (it will appear on the Main Menu) and begin allocating their points over the two trees available to their profession.

Allocating Expertise points will do one of two things for a character. They will either modify an existing ability, such as increasing damage done, or they will unlock new abilities or a series of abilities.

Players can allocate the points they have earned and even experiment with different choices through the interface without permanently committing to the changes. Once they're satisfied with their allocation, they can finalize their decision by clicking the "Accept" button. Once accepted, these choices can only be undone for a fee through a re-spec (re-specialization option) from the appropriate NPC.

Notes:


  • The Expertise tree graphics below are concept pieces used to construct the trees, and not representative of actual in-game art.
  • Specific numbers mentioned in the tree summaries are apt to change as we iterate and test the data over the weeks leading up to the scheduled update.
Trader Expertise: Specialization

Notes:

  • The socket bonus applies to sub-professions that can make weapons, armor, and clothing. If a sub-profession cannot make one of those three (such as a Droid Engineer), then the expertise point grants your character a schematic or group of schematics.
  • The item upgrade allows for more sockets in an attachment. If your sub-profession cannot make armor, weapons, or clothing, then a schematic or group of schematics are granted.
  • The layout works as follows:
    • Profession #1 for Domestics would be Chef




        • Thus Profession #1 Dexterity would be called “Chef Dexterity” and its bonuses would apply to that sub-profession.




    • Profession #2 for Domestics would be Tailor

        • Thus Profession #2 Dexterity would be called “Tailor Dexterity” and its bonuses would apply to that sub-profession.
Cliquer ici pour les tableaux (post du forum officiel)

Trader Expertise: Production
merci lliwon..

mmmmhh je sais pas pourquoi je suis un peu déçu vu le nombre d'idées qu'il y avait sur le forum off , enfin c'est pas encore définitif...
C'est moi ou c'est totalement vide d'idées?
Citation :
The socket bonus applies to sub-professions that can make weapons, armor, and clothing.
La par contre je comprend pas trop, il dit que c'est valable pour les ArmorSmiths et Tailors, bon jusque là ça va mais au final ça sert à quoi? rajouter des poches aux vêtements/armures qu'on ne pourra pas remplir? à moins qu'ils remettent le système de loot sur les Armor Attachment et Clothing Attachment, ou encore qu'ils se débrouillent pour faire du Reverse Engineering sur les éléments lootés pour pouvoir en créer des AA et ça en le détruisant...
Enfin c'est super vague tout ça, j'attend des explications complémentaires mais là pour le moment je suis assez dubitatif...
Citation :
Publié par Shaka-Kun
Enfin c'est super vague tout ça, j'attend des explications complémentaires mais là pour le moment je suis assez dubitatif...
C'est a peu près mon état actuel.... j'attends des compléments d'infos sur le reverse entres autres (si reverse il y a).
J'ai un peu analysé les infos et les tableaux, voici ce que j'en retire :

Les Traders auront un CL mais ne pourront pas être attaqués comme actuellement (ça sera plutôt un Craft Level). On ne pourra pas respect en combattant en gardant ce lvl, et vice versa, comme actuellement.

Toutes les compétences actuelles restent, les bonus des tableaux venant s'y ajouter. Les tenues de craft existantes fonctionneront toujours.

Je commence l'analyse par le tableau 2, Production :

Avec la colonne 1 complète, le trader aura -12% de maintenance sur les vendeurs, +2 vendeurs et +200 items. A mon avis inutile vu que la base est suffisante.

Avec la colonne 2 complète, le trader aura -12% de maintenance sur les usines qui consommeront -12% d'énergie. Elles travailleront aussi 10% plus rapidement. Avantages : pas énormes...

Avec la colonne 3 complète, le trader verra ses harvester améliorés avec un storage de +12%, -12% de maintenance et d'énergie et ils extrairont 10% plus rapidement. Ceci est très intéressant !

Avec la colonne 4 complète, le trader pourra faire des sample avec 100% de plus d'efficacité (bof) et le temps entre chaque essai sera réduit de 15 secondes. Jusqu'ici rien de transcendant mais la dernière case donne 10% de plus en "reverse engeenering".

Ceci laisse à penser que les bonus se trouvant sur les objets pourront être récupérés. Mon avis est qu'on pourra retirer un bonus se trouvant sur un objet et l'inclure sur un autre.

Le tableau 1, spécialisation

Avec la colonne 1 complète, le trader obtient +20% d'assembly et +12% en experimentation (donc un point). Le second point est donné par la case Tier5

Avec la colonne 2 complète, le trader obtient un -6 sur la complexité des objets, ce qui permettra je pense aux professions n'ayant pas le titre de master artisan (Engeenering) d'avoir tous les shematics d'artisan. La dernière case est déjà expliquée plus haut.

Avec la colonne 3 complète, le trader obtient un bonus de +10% sur la qualité des ressources !


Ce qu'on ne sait pas encore :

  • les bonus d'entertainer vont-t'ils aussi se cumuler ?
  • le reverse d'artisan va-t'il simplement améliorer les objets ou plutôt y retirer des CA/AA ?
  • quels sont les nouveaux shematics à disposition des professions autre que AS, WS et Tailor ?

Bref, à n'en pas douter, ceci est bien intéressant ^^
Citation :
Publié par Thurak
On sait si les suits actuels donnant 12 points en expérimentations serviront toujours?

Je m'auto-quote

Citation :
Publié par Tigo
Toutes les compétences actuelles restent, les bonus des tableaux venant s'y ajouter. Les tenues de craft existantes fonctionneront toujours.
Le truc c'est de savoir si en augmentant de level ils pourront eux aussi porter les vêtements que les autres peuvent porter, je pense aux vêtements qui donnent des bonus en luck.
ça m'étonnerait étant donné qu'à priori le CL combattant n'a rien à voir avec le CL crafter.

Maintenant reste à savoir si le RE pourra "extraire" ce genre de bonus pour pouvoir buffer des vêtements normaux.
Oui c'est là que je voulais en venir lol
Récupérer les buffs des vêtements pour équiper son trader avec, va y avoir une flambée des prix sur le luck je le sens mdr ^^
Le cap actuel est de 12 points d'expérimentations.
Les tenues de craft actuelles nous permettent d'y parvenir.

Via ce nouveau système d'expertise, il sera également possible de gagner des points grâce à la table Spécialisation.

Je reformule donc, le nouveau système arrivant et tenues de craft toujours équipées, arriverais-je à 12 points d'expérimentations... ou bien révolution, arriverais-je à 12+1 points grâce à cette expertise, et ainsi passerai-je la barre mythique des 12 points?
Citation :
Publié par Thurak
Le cap actuel est de 12 points d'expérimentations.
Les tenues de craft actuelles nous permettent d'y parvenir.

Via ce nouveau système d'expertise, il sera également possible de gagner des points grâce à la table Spécialisation.

Je reformule donc, le nouveau système arrivant et tenues de craft toujours équipées, arriverais-je à 12 points d'expérimentations... ou bien révolution, arriverais-je à 12+1 points grâce à cette expertise, et ainsi passerai-je la barre mythique des 12 points?
la réponse est: OUI
c'est vrai, ça dit que tous les bonii seront cumulés, mais c'est en réponse à la question sur les coûts d'entretien des vendeurs.

Toutefois:
là je viens de trouver confirmation:

Citation :
Publié par Tunso - SOE
LeviticusD wrote:
Will the suit and the expertise stack or is the +12 cap still in place?
They will stack http://soe.lithium.com/swg/i/smilies/biggrin.gif .
Autre info:
Citation :
Publié par Tunso - SOE
"To answer a couple of concerns from some previous pages, your +Experimentation trader suits still will work just fine. "
Autre info:
Citation :
Publié par Tunso - SOE
"You'll be able to use reverse engineering to create various and sundry skill enhancing attachments that can be used on socketed armor, clothing and weapons (new)."

Le reverse engineering permettra de créer des "attachments" qui pourront être mis sur des emplacements d'armures, de vêtements et "nouveauté" d'armes!

et encore:
Citation :
Publié par Tunso - SOE
"Yes, you'll be able to reverse engineer stuff you're looting right now."


Donc si vous voulez avoir de la réserve pour faire rapidement des armures / armes stuffés, vous pouvez d'ores et déjà faire des stocks :P

Citation :
Publié par Thunderheart - SOE
"No you won't take on agro, unless of course you chose to attack the MOB."
Que les traders se rasszurent donc, prendre des CL ne les rendront pas attaquables par des NPC pour autant (sauf en cas d'attaque du trader).

Citation :
Publié par Rogue_5 - SOE
"I don't believe it's possible to respec from a combat profession to a trader/entertainer profession or visa versa."
A priori les CL de traders et de combattants n'ont rien a voir... a confirmer plus tard.

confirmé un plus tard :P
Citation :
Publié par Rogue_5 - SOE
"The rules of respec will not change. A level 90 trader will not respec to a level 90 combat class. They are tracked separately."
Citation :
Donc si vous voulez avoir de la réserve pour faire rapidement des armures / armes stuffés, vous pouvez d'ores et déjà faire des stocks :P
héhé déjà fait depuis un mois j'ai 1 large house pleine pour me faire plaisir
Une précision toute fraîche sur les AA/CA :

Citation :
Publié par Thunderheart
As I understand it, the tapes won't be dropping again. A variety of loot that currently drops can be re-engineered into skill tapes that can then be crafted into other items.
oui, c'est ça. Je pense qu'en fait les items lootés pourront être mis en forme de "tapes" lesquelles pourront être placées dans des slots d'objets par un processus de reverse, puis soit de craft, soit de mise ne place. C'est ce dernier point qui reste un peu flou ... seront-ce les crafteurs qui pourront mettre les "tapes" en place? ou n'importe qui?
Citation :
Publié par LLiwon-Tsapon
oui, c'est ça. Je pense qu'en fait les items lootés pourront être mis en forme de "tapes" lesquelles pourront être placées dans des slots d'objets par un processus de reverse, puis soit de craft, soit de mise ne place. C'est ce dernier point qui reste un peu flou ... seront-ce les crafteurs qui pourront mettre les "tapes" en place? ou n'importe qui?

Et bien même TH ne le sait pas...

Citation :
Q : now when u say "crafted into other items." do u mean that the stuff we get from REing can only be placed on newly crafted stuff during the crafting stages? or the way it has been where we just drop it into clothing and armor that is already crafted.

R: I don't know for sure. The details will be in the RE doc. Once everything thaws out, we'll be working at getting it posted.
La communication de ce soir:
Citation :
Publié par Forum Officiel
Reverse Engineering System for Traders

The new Reverse Engineering System being implemented in Chapter 5 is designed to provide traders with a greater level of involvement in the Star Wars Galaxies economy, along with making them a more valuable member of any party or player association. Through this system, traders will now be able to reverse engineer items in-game to create new item upgrades for use by themselves or other players.



Overview

With Chapter 5, traders will gain the ability to craft a reverse engineering tool. The trader will then be able to use this tool to deconstruct items, weaponry, armor or clothing in-game and extract “Bits” to create item upgrades that can be applied to other items to enhance them. Deconstructing an item through reverse engineering will destroy the original item, but it will always produce a Bit of some form, so the trader's efforts and items will never be wasted.

Deconstructing an Item

The reverse engineering tool is very easy to use. The trader simply places the item that he or she wishes to deconstruct into the tool. The item will not be deconstructed until the player activates the tool, so traders can avoid accidentally deconstructing the wrong item. Upon activation of the tool, the item will be destroyed and a Bit will be created in its place. The Bits created will be related to the item that was originally deconstructed, and will take the form of either a “Power Bit” or a “Modifier Bit,” both of which are necessary to craft an item upgrade.

Deconstructing weapons, armor or clothing that have bonus stats will result in creating a Power Bit. For example, if a trader deconstructed a weapon that had +5 precision, the result of the reverse engineering process would create a Power Bit with a value less than or equal to five. A player's skill in reverse engineering, along with luck, will determine how close the Power Bit is to the original item's value. Creating an item upgrade with a single stat requires a “1st Order Power Bit.” Players can create item upgrades with two or three stats if they have purchased the expertise skill to do so, but they will also need to have an existing item upgrade with a single stat, a 2nd or 3rd Order Power Bit, and a Modifier Bit.

The Modifier Bits are obtained when traders use the reverse engineering tool on two junk items, generally those dropped from droids or NPCs. Most combinations will result in a “common” Modifier Bit that corresponds to one of the six major stats: strength, agility, stamina, constitution, luck and precision. However, there are close to 120 combinations throughout the galaxy that will result in “rare” Modifier Bits that deliver a host of bonuses for combatants and crafters alike.

Crafting Item Upgrades

For the most part, Power Bits created through the reverse engineering system can be used to upgrade any piece of weaponry, clothing or armor. However, traders must fashion the Power Bits into an upgrade specific to the type of item he or she wants to enhance, using the Modifier Bits.

A Power Bit and a Modifier Bit are combined in the reverse engineering tool to craft the item upgrade. For example, combining a Power Bit of +5 with a Modifier Bit of “strength” will result in an item upgrade of +5 strength. Also, the trader can choose between two different forms for the item upgrade: permanent (Skill Enhancing Attachments) and temporary (Power-Ups). The SEAs can be applied to items that have an open socket on them. These sockets are found only on crafted items. The Power-Ups only last for a limited time, but they can be applied to crafted, dropped or rewarded objects, regardless of the number of slots.

Applying Item Upgrades

Once an SEA or a Power-Up has been acquired from a trader, any player may apply the upgrade to the item by dragging the upgrade onto the item in the player inventory. Common SEAs can be applied to any socketed piece of weaponry, clothing or armor, but there are some rare and powerful SEAs that are limited to shirts and breastplates.

Only one Power-Up can be applied to an item at any given time, but players can apply a Power-Up to an item that has already received an SEA.

Mark "Tunso" Halash
Systems Designer
Oui j'ai vu ça, mais je trouve dommage que n'importe qui puisse placer les SEA.... enfin c'est fun et à nouveau ça ne profite en rien aux traders à plein temps qui deviennent toujours plus inutiles.
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