[LOTRO RAID TRACKER] se souvenir des escarmouches faites de la semaine

Répondre
Partager Rechercher
Bonjour a tous

un post sur les fofo officiel qui donne de la part d'un membre de la communauté anglaise, un petit soft qui vous permettra de vous souvenir des escarmouches 12 que vous avez deja faites dans la semaine.

cordialement

khepri/pharao/erhilwen

Citation :
I'm writing this post to let you guys know that I've just finished the base version of a new application. I'm calling it LoTRO Raid Tracker at the moment. I wrote it because Turbine has absolutely zero way to tell if you've completed a skirmish in a raid in the past week and there's so many of them that it's hard to keep track.
I have missed out on several good pieces of loot in the last couple of days because I forgot I had already run something.
At the moment it only tracks Draigoch and the skirmishes.
So I present Raid Tracker 1.2.

RaidTracker-1.png


Features[/size]
  • Easily view what raids you've completed this week.
  • Automatically resets every Thursday
  • Ability to reset instances.
  • Ability to track multiple characters. Add characters under "File -> Add Character".
  • Ability to delete characters.
  • Buttons now toggle to allow undoing a completion.
  • More raids if requested.
Future Updates
  • Installer with desktop shortcut option.
  • Countdown timer to show how long until Thursday(Don't waste valuable time counting!)
  • UI redesign so that it's easier to tell which button is for which raid.
  • Ability to track multiple character with the same name by server - this feature is about 50% right now.

Downloads
Version 1.2.1 Winrar File:*http://www.multiupload.com/KN772X6X03
MD5 Checksum for Rar file - 60ece759e82e39166d677f6aecfe84 77
Version 1.2.1 Zip File:*http://www.multiupload.com/0U1EOB562N
MD5 checksum for Zip file - 09dc0abb0dce698a92a9c8b38e906c c4

Changelog
Version 1.2.1
  • New System.Data.SQLite.dll to resolve DLL loading issues.
Version 1.2
  • You can now track multiple characters.
  • You can now reset a character.
  • You can now revert an instance from complete to not complete.
  • You can now delete a character from the database.

Source Code
The source code for LotRO Raid tracker is now available on my github account. The program was written using Visual Basic.NET. The url for the repository is:*https://github.com/Xanius/Lotro-Raid-Tracker
I do ask that if you modify this application and use distribute it else where that you credit me and the original project. If you want to help with adding features etc. let me know and we can get that set up as well.
I'm making the source available so that the integrity of the application can be verified by others that know how to program.
WARNING! With the source code available, other people can build and distribute this program. I can only guarantee the integrity of the program if it was downloaded via the links above. I will provide the md5 checksums for all files that I upload. A guide to verify the checksum(and thus the integrity of the download) can be found here:http://www.openoffice.org/dev_docs/using_md5sums.html
This guide is specific to open office but where it says open office archive, you'll just use the file you download(Raid tracker 1.x archive)


Comments!

If you guys have any feature requests or anything let me know. I wrote this mainly for me but figured I'd share it if anyone else was interested.
Note: This application requires the .NET Framework 4.0. Most people should already have this, but if you have problems with it running, then install that first from microsoft to see if it resolves the issue.

Dernière modification par khepri ; 25/10/2011 à 11h56.
Juste une question: ça présente quel intérêt par rapport à la méthode papier / crayon (ou a remplacer par le type de fichier de votre choix, mais moi j'aime écrire) ?

Un plugin qui se mettrait à jour automatiquement ça serait pratique, mais s'il faut le faire soi-même j'ai du mal à saisir le concept...
Khepri lance des infos qui peuvent être utiles, on aime ou pas. après faire un commentaire tel que le tiens je vois pas le concept non plus !

Dernière modification par Deadoc ; 25/10/2011 à 21h50.
Le concept c'est de montrer que lui c'est un vieux de la vieille et qu'il sait encore se servir d'un crayon! ouai sauf que avec ton bout de papier faut en refaire un chaque semaine... et ça détruit les forêts!!!!!
Citation :
Publié par menestrockx
Le concept c'est de montrer que lui c'est un vieux de la vieille et qu'il sait encore se servir d'un crayon! ouai sauf que avec ton bout de papier faut en refaire un chaque semaine... et ça détruit les forêts!!!!!
Moui enfin sauf si on prends soin d'écrire au crayon à papier (vous savez là, la petite gomme, ça... gomme !) et puis c'est pas comme s'il n'existait pas de papier recyclé ^^
Entre ça et un outil comme le pc avec son mercure, son cuivre, etc. je ne sais pas ce qui est le plus polluant (personnellement, je pense que La Mémoire, ça doit être le moins polluant )

En tout cas, c'est un outil à mettre entre les mains des plus geek
Citation :
Publié par Deadoc
Khepri lance des infos qui peuvent être utiles, on aime ou pas. après faire un commentaire tel que le tiens je vois pas le concept non plus !
Un commentaire tel que le mien sert à demander aux utilisateurs dudit programme quelle est sa plus-value. Mais pour ça, il faut lire ce qui est marqué dans mon post.

Ca n'a rien à voir avec les posts de Khepri pour nous présenter des plugins / programmes tiers, que j'apprécie car ils me font découvrir des choses que je n'irai pas chercher par moi même.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés