pour les Feral intendant :)

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voici le post d'un developpeur de turbine
Citan a écrit:
Hi, I'm Citan, an engineer on the AC2 live team. I helped analyze the skills and helped work out some of the changes. I know this announcement is very upsetting for Ferals, but I'd like to talk about why we did this.

First, the changes we made are bug fixes in terms of what the original designers intended. The 5/5 skills were supposed to be exclusive-blocking in the original design. This is a long-standing bug. (You could argue that since it's been there for so long, it's not a bug -- it's a feature. That's a defensible argument, and people here have made that point.) Similarly, the fact that Hunger has a 1-second reset time is, simply put, a mistake in the skill data. It's not supposed to be that fast. The pets, too, are not intended to be the best pets in the game, but currently they are. They were not rebalanced when the other pets were redone in beta, resulting in overkill. Let me give you the numbers on some other pets, so you can compare.

Current Beetle: 20*level HP, 2*level armor, 6*level damage.
Brat: 5*level HP, 2*level armor, 4*level damage.
Minor: 20*level HP, 3*level armor, 3*level damage.
Blade of Frost: 5*level HP, 1*level armor, 6*level damage.
Wall of Ice: 30*level HP, 4*level armor, 2*level damage.
Lasher: 15*level HP, 1*level armor, 3*level damage.
Sand Fiend: 25*level HP, 4*level armor, 5*level damage.
Invoked Avenger: 40*level HP, 4*level armor, 5*level damage.

The only pets anywhere near as good as a pre-nerf beetle are the Sand Fiend and the Avenger, the top offensive pets for the pet-heavy classes. These pets have reset times of 90 seconds and 120 seconds, respectively. The beetle has a reset time of 30 seconds.

With the Feral Intendant's great pets (and the taunt/detaunt from the main tree), he is one of the best pet classes in the game. PLUS, with two health drains and some great debuffs, the Feral Intendant is one of the best solo classes in the game. PLUS, with stackable 5/5 buffs that improve run speed, attack rate, and hit points, the Feral Intendant is one of the best PvP classes in the game. And say nothing of PvM -- in PvM a well-equipped Feral Intendant can solo two group-statted monsters without much danger of dying. She can take whole armies of lesser monsters simultaneously, and afterwards, immediately jump into a PvP battle, because she'll still be at full health. Put simply: Feral Intendants are the most powerful and versatile class in the game by a long shot.

We don't like nerfs. It's a terrible feeling to log in and be weaker than you were yesterday. We prefer to fix balance issues with buffs and content improvements. But at some point that is just impractical. The Feral Intendant was WAY out there.

Let me put it this way: we heavily nerfed the Feral Intendant for March, but he is still able to solo group monsters. He's still more deadly than a Defender, still has better pet skills than any other class except the pure pet classes, and still has tremendous versatility compared to most of the other classes. I still want to play a Feral Intendant. He's still awesome.
Bonjour, je suis Citan, ingénieur pour la live team d'AC2. J'ai aidé a l'analyse des compétences et pour realiser certains changements. Je sais que cet annonce est trés embettante pour les FI, mais j'aimerais parler de ce que nous avons fait.

Nous avons d'abord corriger les bugs par rapport au design prévu. Les 5/5 etaient supposée être exclusive dans le design original [ndt: si l'un est actif les autres ne peuvent l'être]. C'est un bug ancien ( Vous pourriez me repondre qu'un bug présent depuis aussi longtemps n'est plus un bug, mais une fonctionalité, c'est un argument qui se defend ). De la même façon Hunger n'est pas censé avoir un cooldown de 1s, dis simplement c'est une erreur de donnée. Ce n'etait pas supposé être aussi rapide.
Les pets eux aussi n'etaient pas censé être les meilleurs du jeu, mais pourtant ils le sont à l'heure actuelle. Ils n'ont pas été remis balancé quand les autres furent mis à jour lors de la beta, avec comme resultat un massacre.
Laisser moi vous donner des chiffres pour comparer :

Current Beetle: 20*level HP, 2*level armor, 6*level damage.
Brat: 5*level HP, 2*level armor, 4*level damage.
Minor: 20*level HP, 3*level armor, 3*level damage.
Blade of Frost: 5*level HP, 1*level armor, 6*level damage.
Wall of Ice: 30*level HP, 4*level armor, 2*level damage.
Lasher: 15*level HP, 1*level armor, 3*level damage.
Sand Fiend: 25*level HP, 4*level armor, 5*level damage.
Invoked Avenger: 40*level HP, 4*level armor, 5*level damage.

Les seuls pets qui sont a peu prés a niveau des beetle pre-nerf sont le sand fiend et l'avenger, qui sont les top-pets des des classes à pet, qui ont un temps de recast de 90 et 120 secondes respectivement. Le temps de recast de la beetle est de 30 secondes.

Les formidables pets du FI ( et les taunt/detaunt de l'arbre de base ), c'est une des meilleures classe à pet du jeu. Avec en PLUS deux drain de vie et de trés bons debuffs, le feral deviens une des meilleure classe de solo. Avec des 5/5 empilable qui augmentent la vitesse, vitesse d'attaque et les points de vie, le feral est alors une des meilleure classe de PVP du jeu.
Ne parlons pas du PVM, un feral est capable de prendre deux monstre de groupe avec une main dans le dos.
Elle peut prendre une armée de monstres plus faible simultanément et tout de suite passer a autre chose car elle est full vie.
Dis simplement le FERAL est la classe la plus versatile du jeu haut la main.

Nous n'aimons pas les nerfs, mais le FERAL etait vraiment TROP puissant.

En Mars, le FI sera lourdement nerfé, mais sera toujours capable de tuer des monstres de groupe en solo. Il est toujours plus dangereux qu'un defender et a de meilleurs pets que les autres classes, a l'exception des classes purement basées sur les pets. Mais le feral reste la classe la plus versatile du jeu. J'ai toujours envie de jouer un FERAL [ndt: methode couet, allons y tous ensemble]
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