[Actu] Satisfactory - Découverte de son gameplay lors de l'alpha fermée

Répondre
Partager Rechercher
j'attendrais fin mai du coup. car les trains moi j'adore comme avec factorio ça évitera de jouer 10 h tous les 2 mois. il n'a pas la richesse et la profondeur d'un factorio en même temps graphiquement aucun joueur n'aura le processeur pour le faire tourner ou trop peu lol...mais c'est un petit jeu sympa que j'attendrais de voir évoluer avant de m'investir dessus, surtout à 30 e il ma l'air bcp trop pauvre pour ce prix là
Pour avoir joué à l'alpha fermée le jeu est très beau, les machines sont pas mal mais on sent clairement qu'on est dans une alpha vu le contenu assez pauvre.

Donc pour ceux qui vont y jouer dès l'early access dispo, n'espérez pas tenir plus de 20h dessus au début, sauf si vous adorez optimiser tout, et que vous voulez explorer les autres lieux/planètes, dans ce cas prenez votre temps.

Je pense que le jeu deviendra vraiment intéressant dans 6-8 mois.
Je pensais que c'était pour 19h heure FR mais on peu déjà lancer l'installation (suis à 80%) et je vois des gens dessus sur Discord, je pense que c'est ouvert, aller à la semaine prochaine ++

Edit : Le patch note :
Citation :
Code:
Patch Notes: Early Access Release. CL 95718

THIS IS HAPPENING! The game is now released and we are incredibly excited for you all to play Satisfactory. Here are some patch notes detailing the changes that went in since the Alpha Test Weekend. There is lots of new content in the Early Access version and there are likely more tweaks and fixes in this version than these patch notes cover.

Hope you all will be having an amazing time with the game!

FEATURES
• Unlocked Tiers 4 - 6
• Unlocked the Caterium Research Chain
• Added work-in-progress localisation to a number of languages
• Emotes

BALANCING
• Rebalanced Steel: Steel Plate and Reinforced Steel Plate are now Steel Beam and Encased Industrial Beam (both have a different cost than before, Encased Industrial Beam requiring Concrete to produce)
• Rebalanced Heavy Modular Frame
• Rebalanced costs of Tiers 2 - 5
• Rebalanced costs of Caterium Milestones
• Moved Caterium research from Tiers 4 and 5 to Tiers 5 and 6
• Moved Object Scanner and Beacon to Hub Upgrade 5
• Moved Conveyor Belt Mk.3 and Storage Mk.2 from Tier 4 to Tier 5
• Tweaked Blade Runners: Sprint speed boost down to 50% from 75% and reduced the fall damage curve slightly
• Locked the Space Elevator Phase that opens up Tiers 7 and 8
• Tweaked Onboarding hints a little bit
• Xeno-Zapper damage increased by 25%
• Xeno-Basher damage increased by 40% and nerfed knockback and attack speed slightly
• Updated Somersloop and Mercer Sphere description names to convey they are work in progress and currently net no rewards


• Excluded research for Somersloop and Mercer Sphere
• Adjusted a few alternate recipes unlocked via the Hard Drive research
• Smaller tutorial flow fixes
• Players don’t respawn with full health anymore
• Assembler now costs Modular Frames instead of Reinforced Iron Plates
• Changed the default chat key from T to Enter

BUG FIXES
• Fixed desync issues in multiplayer when dismantling wires connected to poles
• Fixed desync issues on landing pads that caused stutters
• Fixed issues with escape/main menu on different screen ratios
• Fixed FOV issues with edibles & intro sequence
• Fixed issue with Chainsaw normals
• Fixed vehicles getting stuck in the Truck Station
• Fixed that non-solid resources were hand-mineable
• Several crash fixes
• Fixed creatures making sounds after they die
• Fixed remaining focus issues
• Fixed buildings having no legs on client
• Fixed several spelling mistakes
• Fixed reversed normals on Stairs Left
• Fixed entire Parachute stack being consumed on use, now only consumes one Parachute
• Fixed Craft Bench / Equipment Workshop not being marked as occupied for clients when other players are using them
• Fixed material bugs when dismantling Conveyor Belts
• Gas damage is now applied to players in vehicles
• Fall damage is now applied to players in vehicles
• Fixed that players see their own player marker on Compass after respawning
• Fixed Dismantle Highlight and Collision bug
• Fixed that the mining animation doesn’t continue playing when the player runs out of inventory space
• Fixed the sound bug on the Biomass Burners integrated into the Hub


• Fixed that jumping during the end animation of the Intro Sequence send the player flying back into space
• Fixed that entering water during Onboarding resets the key restrictions
• Fixed Beacon names not appearing on the Compass
• Lots of level bug fixes across the world
• Several subtitle, VO and spelling fixes
• Fixed holding space bar and Alt+Tab out of the game while crafting
• Fixed that Shift+Click sometimes needs to be pressed twice to function
• Fixed players not requipping their gear when they are revived
• Fixed FOV not affecting equipment VFX
• Fixed that manually inputting numbers for the To-Do list in the Build Menu overwrites the players selected hotkeys
• Fixed “Power Consumption” and “Power Production” being switched in the Generator and Manufacturing menus
• Fixed client health not regenerating

QUALITY OF LIFE
• Changed Death Crates to only disappear from the Compass when emptied
• Photo Mode now saves to Screenshots folder outside the Save Files folder
• Photo Mode UI visibility can now be toggled
• Added a notification for completing MAM research
• Double click now instantly equips equipment
• Added functionality to skip the Intro Sequence in the Escape menu
• Added ability to adjust options during and skip the Intro Sequence
• Added higher bandwidth options in the options menu

BUILDINGS
• Changed screen textures on the Hub & Space Elevator


• Custom build sound and animation sounds for the Space Elevator
• Added Space Elevator send-off sequence

UI
• Increased item drop area in the Hub Milestone Menu
• More icon updates to buildings, resources & equipment
• Added damage direction indicator
• Tweaked take damage post process effect
• Portable Miner now has TWO buttons. Crazy.
• Improved email notifications
• Disabled the Hotbar when interaction UI is visible
• Changed Space Elevator Phase names
• Tweaked and restyled pick-up animation on HUD
• Restyled ingame Chat
• Restyled Newsfeed
• New Colour Gun UI
• Added Gas Mask HUD feedback
• Added smoke to Hub launch button
• Added player Health Bar to Vehicle HUD
• Added sound to taking pictures in Photo Mode
• New Milestone Unlocked HUD animations
• Adding text to show power consumption in the Power Graph
• Added option to set motion blur
• Reworked Options Menu functionality
• Added an icon to Overclocking in the Milestone Menu
• Made some tweaks to the Main Menu
• Added some feedback on player NAT type

WORLD
• Green Kapok tree collision improvements
• Full environment pass on Blue Crater (oil area east of Grassfields)
• Gameplay pass on Blue Crater
• Increased culling distance for creatures
• Added last LODs for boulders in Grassfields and tweaked their culling distance
• Updated pebble visuals
• Updated caves across the map
• Added perimeter gas VFX for gas pillars in Grassfields


• Ambient sound polish on world
• Added a bunch of new foliage pick-up sounds
• Started on visual improvements for cliffs (partial update)
• Added sounds for resource deposits being destroyed
• Tweaks and fixes to Dawn and Dusk
• Tweaks and fixes to the skysphere
• Made one of the planets circling the world slightly bigger
• Adjusted fog and lighting in Rocky Desert and Northern Forest and several other areas
• Added a special pick-up sound for the Slugs, Mercer Sphere and Somersloop
• Increased distance field shadow render distance
• Pimped cliff tops in Western Dune Forest (west of Grassfields)
• Culling distance and LOD fixes in several areas

WILDLIFE
• Increased culling distance for wildlife
• Added bouncy functionality for the Space Giraffe-Tick-Penguin-Whale Thing
• Adjustment to small Spitter aggro behaviour and combat
• Small tweaks to Small Spitter projectile attack
• Adjustment to Hog behaviour
• Tweaked Hog behaviour to prevent them from running off ledges on their own
• Tweaked step height for Spitters, Hogs & Space Giraffe
• Added collision to the Giant Flying Manta
• Improved Stinger (spider-like enemy) movement and small Stinger attacks
• Added fall damage curves to all relevant alien creatures
• Small tweaks to Alpha Hog roar reach
• Alpha Hog can no longer be staggered while charging
• Tweaked Hog & Spitter falling and take damage animations
• Reworked Flying Baby Crab behaviour


• Increased Stinger spawn times during night

PLAYER CHARACTER
• Tweaked sprint and swim first person animations

VEHICLES
• Increased simulation distance for vehicles
• Added honk to Vehicles
• Tweaks to Truck sounds
• Made more foliage destructible by Vehicles

ONBOARDING
• Tweaks to the Intro Sequence

EQUIPMENT AND RESOURCES
• Fixed dropped equipment meshes for Chainsaw & Rebar Gun
• Rebar Gun projectiles now ragdoll and launch players
• Added ability to hit players with the Xeno-Zapper etc.
• Sound fixes to Xeno-Zapper and Basher
• Added flashlight sounds
• Fixed LODs for Chainsaw
• Tweaked Rebar Gun projectile VFX
• Added new mesh for Fabric
• Added third person Jetpack animation
• Added first person Jetpack animation
• Added sounds for the Parachute
• Added camera shake on weapons

OPTIMISATION
• Better looking LODs and skeletal mesh culling
• Optimised resource items
• And a few other optimisations!
J'ai beaucoup de taf en ce moment, je manque de temps , mais j'ai débuté dans le biome désert et franchement il est bien plus sympa que le biome de la beta.
Faut rusher le charbon par manque de biomasse mais ensuite on a beaucoup de minéraux.

J'ai finit hier soir de mettre en place ma chaîne de charbon, je vais pourvoir commencer l'automatisation des plaques renforcées ...

Je ne regrette pas mon achat
Ce jeu est trop addictif, c'est un vrai problème pour moi

L'avantage, c'est que je peux alt tab et laisser le jeu tourner et réellement gagner du temps sur la production grâce à l'automatisation. En tout cas, c'est un vrai plaisir à jouer, même si cela s'avère répétitif, mais c'est le principe même du jeu qui veut ça.
J'up ce topic pour signaler que le jeu est dispo sur Steam depuis quelques jours (et update 3 sortie il y a 3 mois : https://forums.jeuxonline.info/sujet/1395558/update-3)

Je connais Factorio que j'ai poncé jusqu'à la moelle, je le trouve moins casse tête (normal en 3D en même temps) mais surtout plus tranquille à jouer, ça repose la tête
Je rejoins Cafay. - Ankou : le fait que les ressources soient en quantités infinies et que les aliens ne détruisent pas les bâtiments réduit énormément la pression par rapport à Factorio.

Sinon j'ai toujours la capacité d'attention d'un chaton moi.
Hier j'avais un objectif simple : tirer une ligne de sulfure et une de quartz jusqu'à la base pour avancer un peu dans les recherches. La journée a ressemblé à ça :
Bon le quartz c'est fait, maintenant le sul... ah mais putain c'est pas possible de prendre des dégâts de chute toutes les deux minutes ! Ras le bol, je veux les bottes magiques. Bonne nouvelle j'ai un node de caterium a deux pas de mon charbon, c'est l'affaire de cinq minutes. 60m... 50m... 40m... Comment ça 50m ? Ah mais il est sommet de la montagne ? Boooon ça va aller vite faut juste empiler quelques caisses et... du poison. Si je fais un détour par là ça devrait all.. Hey mais je suis à deux pas du drop pod pour lequel il me manquait des rotors !
Quinze minutes plus tard : bon la mine est posée plus qu'à tirer la ligne et ça sera bon. Dans cinq minutes je m'occupe du su... oh une limace !
Une heure plus tard : Je voulais pas faire un truc moi ? Ah mais oui le caterium ! La ligne est tirée, les recherches effectuées. Qu'est-ce que je voulais faire après déjà ? Je m'en fous je vais bosser un peu sur ma base ça sera mieux que le bordel absolu près de mon premier node de fer.
Deux heures plus tard : Y'a pas à dire mon ascenseur a de la gueule ! Par contre j'ai pas posé une seule machine dans la base.
Beaucoup plus tard : Ah mais il est déjà 5h du matin ?! Je voulais pas tirer une ligne de sulfure moi d'ailleurs ?

Et aujourd'hui ben j'ai toujours pas de sulfure mais mon ascenseur a encore plus de gueule !
Citation :
Publié par Elazhul
Et ensuite on veut optimiser... et ensuite on veut que ça soit beau... et on recommence
Mais tellement, j'ai passé un paquet d'heure a raser ma base de départ et à reconstruire, et a chaque fois que je débloque de nouveau truc faut limite que je me mette une camisole pour pas raser a nouveau pour faire un truc plus joli/mieux organisé

Je l'ai pris un peu par hasard et parce que j'ai jamais osé me lancer sur factorio (en grande partie a cause des graphismes) et la j'en suis déjà à une centaine d'heure et j'ai pas l'impression d'avoir avancé tant que ça !
J'ai des centaines d'heures sur factorio aussi... il faut un bon quart d'heure pour oublier les graphismes tant c'est génial de faire son usine
En revanche, je conseille de désactiver l’agressivité des monstres pour une première partie
Je n'ai pas encore testé mais question rapide après avoir vu le let's play de Seiei.

Y a une différence avec Grav à part les graphismes et la vue FPS au lieu de TPS ?
@Khellendorn

Le graphisme 2D de Factorio convient mieux à ce genre de jeu je trouve, Satisfactory est trop gourmand au bout d'un moment quand tu commences à faire de la méga base, après pour se familiariser avec les jeux du même genre il fait son taff. A l'inverse de Factorio, qui lui il est bien optimisé de ce côté là et tu peux vraiment faire des bases de malade, sans parler du système de train et de logique qui sont juste démentiels

Aussi, Satisfactory est en accès anticipé, je me souviens lors d'une maj que mes centrales à charbon devaient se connecter à l'eau, il a fallut tout refaire (environ 200 centrales, ça plombe un peu le moral quand tu relances et que tu t'en rends compte..). Le plus frustrant finalement c'est qu'il n'y a pas de but à la fin, pas encore

Par contre attention, une fois le doigt mis dedans ça te prend le bonhomme avec ! C'est dingue comme c'est chronophage (Elric a bien résumé, on est toujours distrait et à la recherche d'une belle organisation)
C'est la vue subjective plus que la 3d qui pose problème je dirais. Et à priori les devs sont pas chauds pour offrir une caméra libre.
Même s'il n'a pas la profondeur d'un factorio (l'absence de circuit logique est très énervante par exemple) il y a vraiment de quoi y passer un temps fou.
J'ai vu passer des "au moins un an" mais j'ai pas été vérifier si c'était une estimation à la louche ou une basé sur une communication officielle.
Même sans rajouter les deux derniers tiers, les mises à jours offrent quand même du contenu. Le dernier gros patch rajoutait les liquides ce qui offrait de nouvelles choses dès le tiers 3 (du genre réparer les centrales à charbon qui d'un coup avait besoin d'eau ).
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés