[Actu] Asseyez-vous et collez l'air intérieur

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Daynos de Nory a publié le 27 juin 2015 cette actualité sur le site Landmark :

Citation :
https://jolstatic.fr/www/captures/2120/3/106723-240.jpg
Derrière ce titre étrange se cache le contenu d'une petite mise à jour de Landmark, qui permettra à votre personnage de s'asseoir et de s'allonger, et à votre copier/coller de différencier l'air se trouvant à l'intérieur d'une forme de celui se trouvant à l'extérieur.

En bref, la petite mise à jour de cette semaine :

apporte la possibilité de coller seulement "l'air intérieur",
rajoute une série d'emotes, permettant entre autre de s'asseoir ou de s'allonger,
facilite les...

Une réaction ? Une analyse ? Une question ? Ce fil de discussion est à votre disposition.
Patch note en vo :
Citation :


Interior air

“Paste interior air” is now an option in tweak mode when you paste a template or copied selection!

503.jpg
  • This should detect shapes that have air inside (such as a hollow room or cylinder) and will give you the option to treat the air inside the shape as if it’s solid: ie, if you sink the shape into the ground, the air inside will not be filled with dirt, although the outside of the shape will act as if you’re pasting it without air.
  • Note: templates made before this option existed will not detect interior air, you will either need to re-save the template after this update, or paste the template into the world, then copy it and then paste it where you want to use it.
502.jpg

New Emotes

Sitting and lying down emotes are now complete and fully implemented … and wait, there’s more also!
  • Call
  • Come
  • Cough
  • Flex
  • Lie (with 2 shift key options)
  • Sit (with 3 shift key options)
  • Sneeze
  • Stand (for use while sitting or lying)
  • Stretch
  • Welcome
  • Yawn
Your sitting position will work differently depending on what you're facing (e.g. a chair, flat ground, a cliff, etc.) Face a chair and use /sit and you'll turn around and sit in it, for example.


Tapping the shift key while in /sit or /lie will also switch you between different poses:

481.jpg

Reporting bad claims

A /reportclaim command did exist, but wasn’t easy to find. So there is now a report claim button on claim banners! If you come across an offensive claim, click the icon in the upper left of the claim banner and enter the details of your issue. These reports will go to our CS team for investigation.

501.jpg

Materials

We are testing some adjustments to the settings on shiny Takish materials which significantly reduce the amount of visual artifacting that can appear on the material. We believe it should be a significant improvement, but look forward to your feedback.

Before adjustments:
521.jpg

After adjustments:
522.jpg

We are testing these changes on just the Takish materials to start with, just in case there are some unexpected side effects that might affect other builds. However, if there are no issues, we will discuss applying them to other materials as appropriate.


Miscellaneous
  • Starter home templates can now be crafted at the forge
  • The claim upkeep window now sorts your claims alphabetically
  • Ongoing performance improvements
Bug fixes:

  • Material palette now defaults you to the category of a material you search for
  • Friends requests will no longer be automatically declined if they time out
  • Prop collision area no longer prevents you from clicking on tweak mode arrows
  • Fixed an issue that would cause a black smudge to appear over the player’s head
  • If you die with the map open, the map filter overlay no longer becomes stuck on screen
  • The sky should no longer turn blue when you’re underneath voxels near water
  • Loot should far less frequently get stuck in plants or other props
  • Blocking a player now also hides his/her chat in a custom chat channel (such as General)
  • Landmark will once again remember which server you last logged into
  • Key bindings can now be assigned that use multiple key/mouse press combinations
  • Fungi on ruins can be attacked with a bow
  • Sharing via Facebook is working once again
And if you can't be in game as soon as the servers come up again to check the changes out yourself, you can join us on Landmark Live today at 11am Pacific time where we'll be reviewing the update and showing off some of the features like pasting with air.
Joli

petite remarque en parallèle, si, s’agissant d'une beta, vous préférez de temps à autre faire une install propre, sachez que le jeu ne se désinstalle pas vraiment, vous aurez toujours 15 GO dans user public SOE... en fichier caché....
petite maj sympas surtout pour l outil coller a l intérieur .
pour les empotes je connaissait déjà pas les autres alors les nouveaux ...
sinon pour le dernier ajout pas bien compris avec l ajustement , c est quoi au niveaux des textures ou de la forme ?
Citation :
Publié par Kyzoun
Un personnage qui s'assoit et s'allonge ! Ouah, une révolution dans le monde du jeux video, on avait encore jamais vu ça
après pour infos dans landmark que le perso s allonge ou s asseoit on s en fou un peu c est juste un petit bonus et rien as ciré que ce soit une révolution ou pas .
ceux qui joue dans landmark sont la pour construirent au mieux récolté c est tout , ensuite que l ont ajoute du pvp , pve ou du RP je penses que ces même joueurs s en tapent complètement ce qui les intéressent c est de créé c est trois denier pas forcement y joué .
la " révolution" dans landmark ça serait plutôt ça , le reste c est juste un plus rien d autre mais ça reste sympas de signalé ces ajout c est tout
Comment savoir si le siège qu'on a fabriqué est bien fait si on peut pas le tester . Blague à part, ça sent la feature prévue pour EQN et testée dans Landmark. Après j'ai rien contre des bonus dans Landmark. J'aimerais juste qu'ils n'oublient pas d'améliorer l'essentiel.

Dernière modification par Daynos de Nory ; 29/06/2015 à 20h47.
Citation :
Comment savoir si le siège qu'on a fabriqué est bien fait si on peut pas le tester . Blague à part, ça sent la facture prévue pour EQN et testée dans Landmark. Après j'ai rien contre des bonus dans Landmark. J'aimerais juste qu'ils n'oublient pas d'améliorer l'essentiel.
courage plus que 7 ans à attendre ça se tire
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