[wiki][PC/PS4/X1] The Witcher 3

Répondre
Partager Rechercher
Pour ceux qui n'ont pas vu, tiré de la preview allemande :

Citation :
you cannot enter every house in Novigrad but it's cleverly masked if you can't enter one
no button for opening doors anymore, all doors are swinging doors
extremely lively interiors, every interior tells a different story
fluid gameplay on 1080p with everything on maximum +nvidia hairworks on GTX 980 -> looks insanely good for an open world game
two big cities with Novigrad and Oxenfurt (which is really big as well)
there are towns in the game of the same size of Flotsam
cities have a realistic eco-system and surroundings with real suburb parts in which craftsmen are located like in medieval times
last active skill-slot at level 50, level cap could be even higher
relationsships to women feel organic
whole world feels quite realisitic and organic
gameplay feels very good and fluid
diving is still not optimal in terms of controls, but you can dive everywhere
gamepad controls are apparently much better than mouse/keyboard according to the journalist (m/k on TW2 level)
it's still too easy to rob people, robbing system in general is lacking
whole game is consequently open world so pacing could be difficult for some
passages with Ciri are like a linear action-adventure, not like a RPG, plays differently and more action-fueled than Geralt's passages
side quests are great and each tells its own story with people actually reacting to Geralt
sound and subtitles can be combined freely from different available languages
there will definitely be a day-one patch
high grade of visual violence with dismemberments with a higher gore-level than TW1 or TW2, but still feels organic and consistent
items can be crafted and decomposed
best items in game must be crafted
Novigrad and No man's land are connected, only seperated maps, only loading time between main land and Skellige
Novigrad+No man's land are much bigger than Skyrim alone
game world can change based on your decisions
many things are commented by Geralt e.g. when he tracks down leads with the Witcher senses
mutagens can be very powerful, like 40% damage enhancer for signs
very different enemy types that feel and play differently
no "clone" NPCs, every NPC in Novigrad for example looks differently
every potion and bomb must only brewed/crafted once
potions have different quality levels, can be improved, e.g. Swallow can offer more healing and more slots
crafting is extensive
you can for example increase the inventory limitations of your horse by crafting bigger saddle bags but you must actually go to your horse to be able to have access to these bags
every region has its own color setting and feel
clouds cast shadows
bad weather like storms can happen everywhere
game loading time is extremely short on the high-end PC
saving and loading times are also extremely short
some huge buildings and story-relevant special areas have loading times, normal buildings not
story branching in quests is excessive and impressive with not always "transparent" or easily visible effects, for example one quest had six "decisive" elements that could have gone down in a different way if the journalist behaved differently
"it will be impossible to play Witcher 3 two times in exactly the same way"
different to Bioware games dialogue options are not "obvious" and every possibility makes kind of sense, no sign whether an answer is "good" or "bad", only quest relevant options are marked (opposite to chatter and non-quest related dialogue options)
due to the complex way of story branching it's difficult to find times and locations where "things went wrong" if you want to develop your game in a different way
Ghwent is awesome according to the journalist, great design and entertaining
fist fighting is without QTEs now, it's just like normal fighting with hard and fast strikes and such
there are now negotiations for quest rewards like bargaining for a monster hunt (before and after quests?)
there are horseraces similar to RDR, biggest focus on stamina management during races, you can even buy better saddles for horseraces
every item you choose is visible on Geralt's ingame model
you can enter and play whatever region you want but you get hints where to start by your main quest (e.g. search Ciri in Novigrad's surroundings) if you want enemies that are on a similar level to yourself, but it's up to the player how he wants to progress
soundtrack was good, but neither really negative nor outstanding, but dynamic and decent, fits to the situation and location
some reactions from NPCs to things you did, but rather small comments, journalist admitted that he didn't play the game long enough for probably bigger reactions
tutorials are integrated into the story/progression and worth the effort due to good dialogues
resolution on Xbox One will definitely stay at 900p in order to offer a stable performance
journalist reached level 7 after 10-12 hours of playing
level 23 wyvern was able to kill his Geralt with one blow/shot
potions are quite important, especially on harder difficulty settings
gameplay is comparable to Dark Souls, but faster
there will be a lot more items and loot than in the predecessors
no completely random quests, hand-made quests with depth instad
you will be able to visit Kaer Morhen multiple times
Kaer Morhen and the starting area are quite extensive, both offer at least 4-5 hours of gameplay
Geralt's beard will grow over time so you have to visit a barber from time to time if you want him shaved
Ce qui me fait chier, c'est les bouquins. Chaque tome réussit l'exploit de faire pire que le précédent (même si les 2 premiers tomes de nouvelles sont réélement épique et raffraichissant, c'est vraiment la saga du sorceleur qui est un des pire trucs que je me force à lire) :/ Comme les jeux ont l'air parti sur la même lancer ... C'est cohérent avec le choix du open world, on va me dire, l'écriture est aux chiottes, il faut quelque chose pour remplacer.
C'est marrant que tu dises cela car j'ai essayé de lire les bouquins, pour savoir de quoi il en retourne et surtout pourquoi les joueurs sont si fans. J'ai trouvé le style vraiment très médiocre. J'ai laissé tomber pour me replonger dans autre chose.
Geralt me paraît extrêmement transparent, en plus d'aligner deux mots en guise de phrases.
Je préfère largement les jeux vidéo et les personnages secondaires qui gravitent autour de l'univers en général.
Je n'apprécie pas spécialement le héros et je dois dire que j'ai surtout aimé les intrigues auxquelles il faut prendre part pour réaliser sa quête principale.
Citation :
Publié par gunchetifs
Va a la forge on te fait la même config pour moins cher
C'était de l'humour je vais pas mettre 2000 euros dans une config que je peux monter moi même pour beaucoup moins cher.
Pareil, ça fait des mois qu'il est dans ma liste à attendre

Je verrai bien ce que donnera ma GTX 670 dessus. Elle risque de pleurer mais, avec de la chance, cela donnera quelque chose de valable même avec quelques options en moins. Un peu comme sur The Witcher 2 où, sans l'ubersampling, c'était tout de suite bien plus jouable.
Arrow
Citation :
Publié par harermuir
Ce qui me fait chier, c'est les bouquins. Chaque tome réussit l'exploit de faire pire que le précédent
Sur l'échelle des livres Warhammer, les bouquins Witcher sont pires ou meilleurs ?

J'ai toujours eu un jeu qui me décide à changer de config' PC, ça sera donc pour The Witcher (et le prochain Batman, j'avoue), merci CD Projekt.
Message supprimé par son auteur.
Citation :
Publié par Monomakhos
Sur l'échelle des livres Warhammer, les bouquins Witcher sont pires ou meilleurs ?
C'est une putain de bonne question, en fait. Bon, c'est compliqué, vu que Warhammer, il y a des trucs daubés et des trucs à peu prêt correct. Mais ca doit plonger à grande vitesse vers du Gotrek et Felix, ca y ressemble même de plus en plus, en fait. Des situations débiles, qui donnent l'impression de n'être là que pour mettre en valeur des personnages dont tu n'as plus rien à foutre parce qu'ils n'ont aucune existence et que tu ne ressents plus aucune empathie. La comparaison se tient.
Les 60 fps en ultra avec une 980, ça peut signifier qu'on peut se taper un bon 30 fps ou moins dans les lieux peuplés ou très animés et du 90 fps en raz campagne. Les Witcher ont toujours été connus pour tourner sur des machines de guerre ou pas encore sorties, mais sont aussi connus pour ne pas être très optimisés.
Arrow
Citation :
Publié par harermuir
Mais ca doit plonger à grande vitesse vers du Gotrek et Felix, ca y ressemble même de plus en plus, en fait.
Limitons nous aux jeux Witcher alors (et aux jeux Warhammer, Mordheim & Blood Bowl 2 incoming \o/).
J'aime bien les livres moi, même si les passages avec Yennefer sont insupportables...

J'ai commandé une GTX980 la semaine dernière pour ce fichu jeu... et la bonne surprise c'est qu'il y avait une offre avec : The Witcher 3 offert avec la carte. Allelujah J'ai peur que mon proc soit un peu léger, mais on verra.

J'ai posé une semaine de congé pour la sortie, JE SUIS PLUS QUE PRETE

Citation :
Geralt's beard will grow over time so you have to visit a barber from time to time if you want him shaved
Suis sûre qu'il est sexy même en hipster
Message supprimé par son auteur.
J'vous trouve bien pessimistes. Franchement la majorité des points négatifs sont dû au fait qu'ils n'ont pas pu joué assez longtemps pour véritablement se faire un avis avec du recul (d'où leur scepticisme). Allez moi je reste confiant ^^
Arrow
Cette histoire de 6ème sens m'inquiète un peu. Si c'est comme le scan de Batman, les enquêtes auront peu d'intérêt...

Pour le reste, je reste confiant aussi (ou je veux me rassurer) vu que la preview date de Janvier.
une preview qui commence par :

Citation :
un constat s'impose : The Witcher 3, comme tant d'autres, est downgradé
Ca sent le truc à peine orienté dès le départ.

S'ils parlent du build de mi janvier ils parlent de la version présenté fin janvier qui ne tournait pas en ultra.
Le pire c'est quand il dit que ce screen n'a rien à voir avec le jeu : http://www.rpgfrance.com/medias/imag...Crossroads.jpg

Bas si c'est exactement ce qu'on a sur les présentations GDC et PAX.

Bref...

Je vous conseil plutôt la preview de gamestar qui est beaucoup plus sérieuse et pertinente.

Aussi sur le forum off un QA d'un développeur : http://forums.cdprojektred.com/threa...21#post1574321

Dernière modification par Christobale ; 23/03/2015 à 19h07.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés