[Pc/Ps3/360] Mass Effect 3 (#6)

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Les comic books ? Ca dépends...si tu veux pas te retaper toute la trilogie pourquoi pas.
Mais bon c'est de l'arnaque quand même, quand tu vois ce qu'ils ont fait pour DA Inquisition avec le site keep qui lui est gratos et qui fait globalement la même chose :/
Citation :
Publié par Erindhill
Mais LOL, tu ne conseilles pas de débourser dans un DLC GRATUIT.
Oui à ce compte là on est d'accord ^^, d'ailleurs Antarion à mis le lien en effet
après comme je disais je ne l'ai pas fait sur pc donc je n'en savais rien, mais tant mieux

Je pense que Slowza peut maintenant faire son choix tranquilou avec tous ces bons retours
en guise de récap
ME1: 1.49 - ME2 : 2.49 - ME3 deluxe (avec Surgit des cendres) : 9.99€
Total 1: 14.99€
DLC (sic...)
ME2 : Kasumi - Suprematie : 5.6€*2 - Courtier de l'ombre : 8€
M3 :Omega - Citadelle : 12€*2 - Leviathan : 8€
(pack d'armes pour solo (useless?) : 1.6 chaque)
Total 2: 51.20€
Total : 66.19 €

Dernière modification par l Mushu l ; 26/11/2014 à 14h55.
Faudrait qu'ils refassent des promos sur les biowares points. Ils n'en font plus, c'est bien dommage.
Citation :
Publié par ChassePoulet
Attend la version Next gen de la trilogie l'année prochaine (avec tous les DLCs inclus donc), ils feront probablement une réédition PC par la même occasion.
Oué la y'en a qui rêvent ^^
Citation :
Publié par Mr Bourpif


Sinon le DLC qui permet de remoduler tout les évènements de la trilogie (me souviens plus du nom) ca vaut le coup ou pas ?
Genesis. Ca permet de customiser un poil les grandes lignes et c'était clairement un précurseur du keep, même si moins complet. Ca permet surtout de définir les gros points clés, mais pas forcément trop de détails, surtout pour ME2 et les missions loyalties. En gros, tu choisis pas comment tu les fais, juste si t'as pris le temps de les faire ou non. Ce qui fait que ça prends des options par défauts si c'est décidé que c'est fait (genre pour Mordin, destruction systématique des recherches). Ca touche pas non plus aux dlc, du coup si on veut avoir aidé Liara ou avoir Kasumi et l'autre mercenaire, faut se faire le 2.

Après, ça permet de se faire une custo vite fait si on veut se faire le 3 sans se retaper les précédents opus, mais franchement je trouve qu'il est quand même plus appréciable de faire au moins le 2 avant.

Après, la comparaison genesis keep, faut aussi tenir compte du fait que passer par le keep est pratiquement obligatoire si on veut un suivit d'un titre à l'autre pour DA vu qu'on peut pas importer de saves. Pour ME, ça aurait été cool que ça soit gratuit, oui, mais au final, c'est plus un outil de confort qu'une nécessité.
Citation :
Publié par BOONG!
Faudrait qu'ils refassent des promos sur les biowares points. Ils n'en font plus, c'est bien dommage.
Oui j'ai justement check divers site, et en effet, rien trouvé
Citation :
ME1: 1.49 - ME2 : 2.49 - ME3 deluxe (avec Surgit des cendres) : 9.99€
Total 1:
14.99€
DLC (sic...)
ME2 : Kasumi - Suprematie : 5.6€*2 - Courtier de l'ombre : 8€
M3 :Omega - Citadelle : 12€*2 - Leviathan : 8€
(pack d'armes pour solo (useless?) : 1.6 chaque)
Total 2: 51.20€
Total : 66.19 €



Merci pour vos réponses.

Les DLC sont restés hors de prix quoi :/ C'est quand même bizarre origin comme plateforme, il y a aucun description des packs et ça ne te propose pas même pas l'achat des DLC en même temps que l'achat du jeu.

Citation :
Attend la version Next gen de la trilogie l'année prochaine (avec tous les DLCs inclus donc), ils feront probablement une réédition PC par la même occasion.
Cette promesse est séduisante, mais ça fait encore attendre, puis ça a l'air assez vaporeux comme projet pour l'instant (surtout la sortie PC).
Citation :
Publié par Chantelune
Bof, trop exagéré et une partie des persos ne correspondent même pas complètement aux critères employés (genre mission pas romançable et jack est plate).
D'un autre coté Jack a deux bretelles pour lui masquer les seins et c'est le seul membre de l'équipe avec qui Shepard peut s'envoyer en l'air sans romance.
Je trouve que ça correspond bien à l'idée.
Citation :
Publié par Elric
D'un autre coté Jack a deux bretelles pour lui masquer les seins et c'est le seul membre de l'équipe avec qui Shepard peut s'envoyer en l'air sans romance.
Je trouve que ça correspond bien à l'idée.
Bah ouais, mais le critère de la "charte", c'est pas "on la baise izi et elle est à moitié à poil", c'est "elle casse les couilles, mais a les plus gros seins donc on lui pardonne"

Limite dans ME2/3, je trouve que ça correspond plus à Miranda, en fait, si on va par là.
Je suis sérieusement en train de me demander si la personne qui a fait ce graphique a dépassé les 20 premières minutes de chacun des jeux présentés.

Rien qu'Alistair, smooth / Leliana, naïve socialement attardée ayant besoin qu'on lui montre les ficelles de la vie / Sun Li dans la catégorie des maîtres à la sagesse over 9000 là pour aider le PC (mais pas trop quand même), c'est énorme franchement
P'ti bump pour des rumeurs sur ME4 !

En gros, il y aurait un sondage qui se balade quelque part qui ressemble pas mal a un truc marketing pro de Bioware. Sachant qu'il y avait eu exactement la même chose pour Dragon Age Inquisition (avec en plus les concepts arts des persos) et que ça s'était vérifié en tous points, je pense que les infos sont vraies.

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The Next Mass Effect Context:

The next Mass Effect game takes place in the Helius Cluster (a cluster of 100s of solar systems in the Andromeda Galaxy), far removed by time and space from Commander Shepard’s heroic acts and the final events of the Mass Effect trilogy. You are a pathfinder, a combat trained but un-tested explorer leading an expedition into the Helius cluster to establish a new home for humanity. As you explore this sprawling series of solar systems (over 4x the size of Mass Effect 3), collecting resources and building colonies, you will encounter the savagery of untamed lands in the form of cut-throat outlaws and warring alien races. To survive and colonize the wild reaches of space, you will need to grow your arsenal, your ship, your crew and make strategic (and often uneasy) alliances to fight against increasingly menacing foes. Along the way, you will encounter the remains of a once powerful and mysterious alien race, the Remnant, whose forgotten technology holds the key to gaining power in this region of the galaxy. As you uncover who the Remnant were, and the mysteries their ruins contain, you are drawn into a violent race to find the source of their forgotten technology that will determine the fate of humanity.

Collect Resources to Fuel your Growth:

Scour solar systems and planets within the Helius Cluster to find valuable resources and blueprints of long forgotten alien technology that will allow you to craft better equipment and weapons, such as improving your leg armor to allow you to jetpack jump, or upgrading your cryo-beam (laser cannon) to target enemies or do area damage around you to clear out close threats. As you build your arsenal and resource infrastructure, you will be able to explore deeper into the increasingly dangerous and resource-rich solar systems of the Helius Cluster.

A Capable Crew:

Throughout the story, you will recruit seven distinct crew members to fight by your side. Each crew member has a unique personality and specific abilities that open up strategic options as you choose which two of them to bring into each mission. For example, Cora has the ability to deploy a biotic shield that protects everyone in the bubble while still allowing you and your squad to fire out of it. Your crew will grow alongside you as you explore the Helius Cluster, and you can choose how you upgrade your crew’s weapons, gear and abilities to increase their individual combat effectiveness. Create the perfect squad to react to any situation and to support your preferred gameplay style.

Your Crew, Your Story:

Your crew members aren’t merely hired guns – they are part of the living universe in the Helius Cluster that develops in response to your actions and choices. Increase each crew member’s loyalty by pursuing missions that are important to that specific character. For example, when a Krogan colony ship has been stolen by one of the outlaw factions leaving the colonists stranded without resources to survive, your Krogan squad mate, Drack, is determined to strike out against them. If you take the mission and help him track down the outlaws’ hideout to return the ship to its rightful owners, Drack’s loyalty toward you and your squad will increase and Drack will unlock a brand new skill tree.

Explore each individual’s backstory and develop your relationship with them through conversations and unique missions. True to Mass Effect, what you choose to say will directly affect your crew’s loyalty and relationship with you, and will open up different conversations and narrative opportunities at the end of the game depending upon how you approach each encounter.

Deployed Strike Team Missions:

The Helius Cluster is 1000s of light years across, and you can’t be everywhere at once. As you develop more colonies, resource bases and settlements, you have to be able to keep them safe. Spend resources to recruit mercenaries and develop an AI controlled Strike Team that you can deploy to take on randomly generated, time-sensitive missions. Strike Team missions take many forms, including settlement defense and Remnant artifact recovery, which will take real-time to complete. Send your Strike Team out on a mission while you continue playing the main game and they will return, 20 – 30 minutes later, having gained rewards such as XP, currency and equipment based on the success of their mission. Spend money and resources to train your Strike Team and acquire better gear for them, which will increase their success rate and allow them to take on more difficult missions for greater rewards.

Active Strike Team Missions:

When you encounter a Strike Team mission in the Single-Player mode, you can leave your Strike Team at their base and decide to tackle the mission yourself with your Multiplayer roster of characters. You also have the option of tackling the mission by yourself, or recruiting up to three friends to play with you. The more friends you bring, the greater the challenge and the greater the reward. These missions will play out using the Next Mass Effect’s multiplayer Horde mode (more details on this later). These missions will include a variety of thematically appropriate objectives, like defending a Settlement against Khet attacks, or recovering a Remnant artifact off of a planet before an outlaw gang gets there first. By taking an active role in strike team missions, you can earn special Single-player rewards in addition to the usual multiplayer specific characters, weapons, weapon mods, and pieces of equipment which can be customized between missions. Additionally, players who join another person’s Strike Team mission will receive bonus in-game currency and multiplayer XP for helping others with their missions.

Multiplayer “Horde” Mode:

The next Mass Effect’s “Horde” multiplayer pits you and up to three of your friends against waves of enemy troops on various battlefields throughout the galaxy. Players fight together to survive increasingly difficult enemy attacks and accomplish objectives, like disabling a bomb near a colony base or assassinating a target. Progress through multiplayer missions to gain XP and earn new multiplayer specific weapons, characters, weapon mods, and pieces of equipment, which can be customized between matches. Multiplayer play will also earn you APEX funds (in-game currency), which can be used to purchase items and gear in the Single Player game.

Establish Settlements:

Search solar systems for rare habitable planets to establish a settlement that could serve as a base for humankind’s new home in the Helius Cluster. As you build permanent settlements, you will make strategic choices on where to focus your new base’s resources. For example: Recon Settlements will clear fog of war from the space map and give the player more strike team missions to choose from, while Mining Settlements will periodically supplement the player’s supply of crafting materials.

Dialogue:

Building upon the rich history of strategic dialogue that has defined the Mass Effect series, you can make meaningful choices in every conversation you have with characters that impact the way your game evolves. The next Mass Effect adds deeper control over your conversations through a greater ability to interrupt and change the course of the conversation as it is happening. During certain conversations, you will be able to take action based choices, such as the option to pull out your gun and force someone to open a door instead of convincing them to do it through conversational guile. Action based choices give you more options for how you approach dialogue with characters in the game and can lead to more extreme outcomes on the story as it evolves around the decisions you make when interacting with a huge cast of NPC characters.

Seamlessly Travel Through the Next Mass Effect Universe:

As you pilot your space ship, Tempest, across the 100s of solar systems that are seamlessly connected in the next Mass Effect, you will encounter new planets filled with valuable resources, intelligent life, conflict, and alien technology that all give you opportunities to increase the power of your character, your ship and your team so that you can build them into a force that perfectly suits your gameplay style. Transitions between activities, like flying your Tempest (space ship) across a solar system to land on a mineral rich planet, then jumping into your Mako (land vehicle) to explore the surface of planet, all happen smoothly without loading screens.

Customize and Share Your Experience:

Discover new things in Andromeda Galaxy, like alien artifacts and natural wonders, that serve as trophies and decorations that you can use to modify the look of your character, Tempest (Space Ship) and Mako (land vehicle). Customize the way your squad and your character look with clothes and aesthetic modifications that you unlock throughout the game. Photos you take from the far reaches of the galaxy can be used to decorate your starship or sold to certain characters.

Remnant Vault Raids: Find and activate Remnant Monoliths to unlock Remnant vaults. Explore abandoned Remnant ruins to find and locate a powerful artifact, but once you remove it you will trigger the vault defenses that will arm traps, activate defense robots and even change the architecture of the vault itself to stop you from escaping. Fight your way out of the vault and you will be rewarded with valuable loot, including powerful gear, crafting resources and Star Keys that can be used to unlock massive orbital facilities in space that grant permanent stat bonuses.

Optional Elite Remnant Vault Raids are scattered around the Helius Cluster located in special orbital facilities that are unlocked by Star Keys. Similar to the standard Remnant Vaults, you enter them to retrieve a special artifact which will trigger the vault defenses that arm traps, activate defense robots and change the architecture of the vault itself to stop you from escaping. However, Elite vaults ratchet up the difficulty of the encounter with increasingly powerful defense robots and traps, as well as roaming outlaws and deadly Khet patrols that are also in search of the elite artifacts. Elite Remnant vaults will test the limits of your combat and puzzle solving acumen, but with greater difficulty comes greater rewards. Gain rare loot, narrative acclaim and huge rewards for completing these daunting challenges.

Khet Outposts:

As you explore planets throughout the Helius Cluster, you will encounter Khet Outposts. These outposts are optional combat experiences where you enter the outpost and fight off waves of enemies. Destroy Khet outposts to earn XP, rewards and thwart their growing power in the region. Your allies will reward you with praise and increased narrative options as you fight to remove the Khet presence from the region.

Drive and upgrade your Mako (land vehicle):

Explore the surfaces of 100s of planets in the Helius Cluster in your versatile land vehicle, the Mako. Whether you are looking for a place to set up a colony, searching for a Remnant vault or attacking a Khet Outpost, you will enjoy getting there in your Mako. Equip and upgrade your Mako in dozens of ways, like adding turbo boosters, upgrading your shield generator or adding a Hostile Detector to your radar to create the ultimate planetary exploration vehicle. Finally, get your Mako looking the way you want with a custom paintjob.


En résumé :

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Epoque (future) et galaxie différente. Missions d'exploration/colonisation. Centaines de planêtes. 7 compagnons dont au moins une biotique et un Krogan. Nouvelles ruines d'une ancienne race a explorer. Alliances a faire, décision a prendre. Seemless space/planet/mako. Customisation du vaisseau et du Mako. Multi avec horde mode façon me3 et peut-être aussi façon DAI.


Si ça se vérifie bien, ça peut être intéressant.
Ca semble confirmer en partie la théorie de l'arche. Quand j'ai vu le concept dans Pillars of Eternity d'envoyer un des NPC accomplir des missions pendant que le reste de ton groupe continuait la quête principale, j'ai pensé que Bioware aurait du faire ça dans DA: I. Si la rumeur est vraie, alors ils ont visiblement décidé de le faire pour ME Next.

De ce que j'en lis par contre, j'ai un peu peur que le Multiplayer soit obligatoire ce qui m'embête un peu. Mais il y a du potentiel en tout cas dans ce qui est décrit. Si tout ça est vrai et qu'on est sur une base d'une nouvelle trilogie, je vois bien un 3ème volet où le conflit déborde et finit dans la voie lactée. (Ça leur laisserait plus de temps pour gérer le retour) Après, il faudra voir comment tout ça s'agence. J'espère que les choix auront encore plus de conséquences.

Skade, tu as un lien de la source d'où vient le pavé en anglais?
Merci, Skade. J'en étais arrivé au même niveau. Pas réussi à remonter plus loin pour le moment.

C'est rigolo en tout cas de voir les gens se plaindre qu'on sauverait à priori encore l'humanité alors qu'un des reproches fait à DA 2 était justement d'être un truc plus intimiste où le héros cherche juste à s'établir sans particulièrement vouloir sauver le monde. (et était donc logiquement un ton en-dessous en terme d'aventure épique)
Citation :
Quand j'ai vu le concept dans Pillars of Eternity d'envoyer un des NPC accomplir des missions pendant que le reste de ton groupe continuait la quête principale
C'est le truc à la mode en ce moment, tu retrouves ca partout, même dans World of Warcraft depuis la dernière extension.
Tu le fais "plus ou moins" dans DA:I, avec les opérations à attribuer aux conseillers pendant que tu vas te balader. C'est vrai que c'est sympa dans le sens où as l'impression qu'il se passe quelque chose pendant que tu n'es pas dans ta "base" (qu'ils sont pas tous en train de se tourner les pouces pendant que tu trimes) et tu as presque hâte de retourner de temps en temps chez toi pour voir ce qu'ils ont ramenés/déclenchés.
C'est mieux si ça sert l'histoire d'une manière ou d'une autre.
Citation :
Publié par Andromalius
C'est le truc à la mode en ce moment, tu retrouves ca partout, même dans World of Warcraft depuis la dernière extension.
Possible, mais j'ai toujours trouvé dommage que dans toute la trilogie ME, Bioware sous-exploite les co-équipiers et qu'on soit toujours qu'à "trois" à crapahuter dans les missions. (Sauf dans la mission suicide de ME2 et dans le DLC Citadelle où c'est juste énorme quand presque toute la team débarque dans les archives)

S'ils s'en donnent la peine, ils peuvent faire un truc sympa en phase avec les personnalités des co-équipiers. Exemple rapide avec les persos de la première trilogie:
Objectif : Récupérer et détruire les documents sur la planète HZK-47 dans le complexe de Akoonlok de la faction Salarian First
Equipe : Garrus (Lead), Kasumi, Thane
Debrief :
Garrus : "Ok, j'ai snipé le garde sur le toit à 3,5 km sans réveiller le varren de garde. Thane et Kasumi ont pénétré dans le complexe. Thane a tranché la gorge des 2 gardes qui étaient en faction sans que les 250 gardes du complexe ne se rendent compte de rien pendant que Kasumi passait via les conduits d'aération et pénétrait dans la salle du coffre façon Tom Cruise dans mission impossible. Ils ne sauront jamais qui a fait le coup."
Shepard : "Ok, nickel Garrus! GG guys!"

La même mission mais avec l'équipe suivante: Wrex (Lead), Grunt, Zaeed
Debrief :
Wrex : "Ok, Shepard problème réglé."
Shepard : "Ok, mais plus en détail?"
Wrex : "Ben problème réglé. Les documents sont détruits... Ah, au fait, si l'Alliance demande pourquoi il manque une planète dans le système, c'est normal."
Shepard : WTF?!? Comment ça vous avez détruit la planète?!?
<Notification système : Votre réputation avec la faction Salarian First a largement baissée.>
<Notification système : Vous êtes désormais en guerre avec la faction Salarian First!>

Grunt : "Alors en fait tout a commencé quand ... blabla façon Very Bad Trip."

Bien sûr, c'est trop détaillé comme exemple (quoique pourquoi pas le faire sur un nombre limité de mission dites "cruciales"?) mais rien qu'en faisant un système de trois "personnalités" Bourrin, Subtil, Mixte y a moyen de faire des choses plus hautes en couleur que ce qu'ils ont fait dans DA:I (Dans DA: I, effectivement, il y a ce genre de concept mais se sont les conseillers, avec qui les interactions sont moins développées, qui s'occupent des missions)

Dernière modification par Canth ; 20/04/2015 à 14h45. Motif: Corrections orthographiques
Merci pour le fou-rire.

Cela m'a rappelé à quel point j'aime Grunt dans le DLC-Citadelle, que ce soit pour sa petite histoire ou quand il fait le videur devant l'écran de l'interphone pendant la soirée
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