Instable / Océane

Répondre
Partager Rechercher
Iva and Erodas have discussed the possibility of the gems being used via 1 main gem. This would require them to be able to become activated without being equipped. If the player had the gem it would become activated, if they did not have the gem nothing would happen. Additionally Gem of Flames would have to be activated separately and equipped.

I did not change anything because I was not sure how that would alter the game balance with being able to have CS Gems effect without wearing the item.

Thoughts on this??
Citation :
Publié par Zehy
Se serai pas possible de mettre au moin l'instable avec une seul CA ? pour eviter davoir a spam la gem pour avoir la bonne ca ?...
Renommer la en Stable belt au passage ..

Oui c chiant mais c le principe de l'item

Dernière modification par Malleus ; 30/07/2013 à 18h37.
* Google Translate *

Iva et Erodas ont discuté de la possibilité de les gemmes utilisées par 1 joyau principal. Cela exigerait qu'ils soient en mesure de devenir actif sans être équipé. Si le joueur avait le joyau qu'il deviendrait activé, si elles n'ont pas le rien bijou allait arriver. En outre Gem of Flames devra être activée séparément et équipée.

Je n'ai pas changé quoi que ce soit parce que je ne savais pas comment cela pourrait modifier l'équilibre du jeu avec la possibilité d'avoir effet CS Gems sans porter la question.

Réflexions sur ce?
I love a stone with all the others, it is quite annoying to move all items from the time it is done.

Unstable belt makes unnecessary any other belt. Other items such as ring, amulet and bracelet is quite annoying to switch with ring of gladiator, hero amulet ect ..

In fact, this problem is annoying for people full stuff.
Who Have an amulet hero during xp? person. Same for bracelet.

Those who vote against, why?
Citation :
Publié par Mogia
I am fully for this kind of gem who activated all others !

Make a quest to get it, or pay a good price, dunno.
^

too powerful.. better way to up time of Item activation than made this gem, no ? i never had any prob to change stuff even during a pvp...
Je suis d'accord avec Yaelis, je pense vraiment pas que ça déséquilibre quoi que se soit dans le sens ou tous le monde bénéficie de cette gems.
Passé son temps a switch les item ça reste assez chiant.
Nms a d'ailleurs un système assez sympas
Une gemme pour toutes les gemmes (j'ai survolé le sujet).
Le fait est que les gemmes vita/renewal/immo ou feu il faut aussi de temps a autre les renouvelles pendant le pvp et le fait de faire toutes ces manip durant un pvp ça aide a gêner le popotage de certains...
Rien que pour le pvp je suis contre. De toute façon pour bénéficier des boosts faut être équipé donc il faudra switch les items pour avoir tous les boosts.
If you want people to use more items, then yeah, you should make this new gems.

If you can activate everything with just the gems, you will see more people with items (like 2 ring Glad, lion, zerk or anything else + having the vitality buff).

Same for bracers, Bracer of immortal, bracelet of flames, armband of vigor, the other resist bracelet.

Same for amulets, Ethereal amulet, hero's amulet, mana regen etc.

Bref chiant de pas pouvoir s'équiper au maximum à cause de certains ajouts fait dans le passé qui n'ont pas été pensé.

Citation :
Publié par Phebus Gump
Rien que pour le pvp je suis contre. De toute façon pour bénéficier des boosts faut être équipé donc il faudra switch les items pour avoir tous les boosts.
Voilà exactement le point que je voulais. Si on peut donner le choix entre se faire chier et ne pas se faire chier, je préfère ne pas me faire chier.
Sur Abo2, si tu enlevais l'items, tu n'avais plus les bonus. A savoir comment abo3 va foncitonner, à voir.

Admettons qu'Abo 3 les buffs restent présent et qu'on permet les switchs, les joueurs vont penser comme ça :
est-ce que je veux me faire chier a switch en plein milieu d'un PVP ?
Non --> Alors je vais porter anneau vitality et anneau lion avec amu regen mana, ceinture, et bracelet immo.
Oui --> Alors je vais porter 2 anneaux(switch une), une amu (devoir switch 2 hp et mana) et 1 bracelet (devoir switch bracelet immo, on s'entend pour dire que le bracelet de flame doit être porter !)

Mais si on donne à tout les joueurs les bonus grace à une gems, ils n'auront plus à penser :
est-ce que je veux me faire chier a switch ?
Ils vont surtout ce demander : quel anneau je mets, quel amulet, quel bracelet.
Bref je vois ici plus de possibilité pour les items.

La différence entre un indrop et un full équipé va être plus grosse. Les indrops seront moins puissant car les équipés auront des items de plus !

Dernière modification par Lowel Vicles ; 30/07/2013 à 20h54.
Tout à fait d'accord avec Lowel. Le fait de pouvoir activer les gemmes d'un seul coup (donc sans switch) et sans avoir à porter les items ouvre plusieurs possibilités pour l'équipement.

C'est clairement un avantage sur un serveur comme Abo!

-------------

I totally agree with Lowel. Being able to activate all gems without needing to switch rings / amulets is clearly beneficial to pvp: you give more equipment choices to people and increase the "plus-value" of pvping equipped compared to indrop. This of course would require keeping the boosts when the items aren't equipped.

As stated before, this could be obtainable by a quest.
Citation :
Publié par Spiltz
Tout à fait d'accord avec Lowel. Le fait de pouvoir activer les gemmes d'un seul coup (donc sans switch) et sans avoir à porter les items ouvre plusieurs possibilités pour l'équipement.

C'est clairement un avantage sur un serveur comme Abo!

-------------

I totally agree with Lowel. Being able to activate all gems without needing to switch rings / amulets is clearly beneficial to pvp: you give more equipment choices to people and increase the "plus-value" of pvping equipped compared to indrop. This of course would require keeping the boosts when the items aren't equipped.

As stated before, this could be obtainable by a quest.
are u a bot? yeah it's cool story but it's unbalanced mate.
For starters, last time I checked I wasn't a bot.

And how is it imbalanced? Everyone gets to have the gem and effects. So then it is up to you to choose which items you will equip, according to your class and specific build.

It is beneficial to any class that I can think of.
Guys/gals,

First what is Oceane? I believe I misunderstood the initial post. Sorry.

I have not done anything to these items. They are the exact same as Vircom made them. If a vast majority can not approve of a change then they will remain the exact same, as I was not planning on doing anything to them in the first place.

How the gem would work? The gem would check to see if you have the item equipped, if equipped it would activate the effect. From here there are two ways to go, 1) that if the item was then unequipped the benefit spell would be lost.... OR 2) it could be made to keep benefit spell even if the item was unequipped.

The first option would require the items to always be equipped for the benefits. The second option would allow the items to be removed and swapped for another item while maintaining the benefit.

This would have several effects. 1) reduced time to activate gems 2) free macros 3) if option 2 is chosen more items able to be equipped, which would make players more powerful than with option 1
Citation :
Publié par Abomination
Guys/gals,
This would have several effects. 1) reduced time to activate gems 2) free macros 3) if option 2 is chosen more items able to be equipped, which would make players more powerful than with option 1
In my opinion, making the gem activable without the items being equiped would even be best. It would allow to activate those spells in a way much less painful, without changing the end result.

Technically, you could have a quest check whether the character has all the items before being able to receive the new gem.

One "limiting" thing on Abo was always to give an incentive to players to equip items, considering the drop rate. Such a system would reward players that takes the risk of pvping with more equiped items.
Je pense pas que ça soit la préoccupation primordiale.... il faudrait d'abord qu'on puisse jouer Je préfère qu'ils résolvent les problèmes majeurs dans un premier temps avant de s'occuper des gemmes ou de l'oceane, on n'en est pas encore là...
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés