Centralisation d'articles sur la crise

Fil fermé
Partager Rechercher
eurogamer.net : eve-online in crisis
It should have been a triumphant week for CCP.[...]But instead of becoming a jubilant landmark, the past week has been dominated by an escalating crisis fuelled by leaked internal documents, a proposed attempt to further monetise a game described internally as a "golden goose", and a developer attitude that has caused consternation and anger within its community.


Massively - EVE Evolved : The day that EVE Online died
I think it's safe to say that this week has been an unmitigated disaster for CCP Games. Following last week's $99 license fee fiasco for third-party developers, CCP Zulu managed to claw back some player support with a segment addressing the issue during the alliance tournament. This week CCP followed up with the release of Incarna 1.0 and its long-awaited captain's quarters. Players logged in to walk around their private rooms and check out the various cosmetic items available for purchase in the new microtransaction store.

The ugly truth behind CCP
Un fil de forum, mais regroupant plusieurs liens sourcés.

La news sur JOL au cas où vous l’auriez manqué : ici

Dernière modification par Tessen ; 01/01/2014 à 20h41. Motif: Retrait de la balise wiki, ces événement sont morts et enterrés.
Incarnageddon
une petite vidéo reprenant toutes les déclarations de CCP sur les RMT etc :


dans le genre je dis un truc et je fais son contraire...
Le lien "The ugly truth behind CCP" n'est plus valide. Je tombe sur une erreur 404 not found. Je préfère le signaler plutôt que de le supprimer directement, au cas où quelqu'un pourrait réparer ce lien.
Très bon lien la vidéo.
Cela présente les faits, les citations presque sans commentaire ou avis personnel.
Si vous ne deviez regarder qu'une seule source, je pense que celle-cie est la plus complète et la plus représentative.
Fil fermé

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés