Blog de NWN2 du 01/02/08

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Citation :
La mise à jour du blog de NWN2 de cette semaine est relativement réduite avec une seule entrée. Cependant, il s'agit là de l'avancée du patch 1.12 dont plus de la moitié du contenu prévu a d'ores et déjà passé les premiers tests.

Une bêta fermée de ce patch devrait être lancée la semaine prochaine et Rob Mc Ginnis contactera (par email ou par MP) certains membres de la communauté pour y participer.

Bonne lecture.
Je remet ici les prévisions pour le patch 1.12 (ce qui est en vert a passé la première phase de tests).

Citation :
  • Eliminate the errors caused by transitioning with familiars summoned.
  • Fix the issue where the Use Magic Device skill takes priority over caster levels. (Fixed as of 2/1)
  • Allow Warlocks to be able to take crafting feats. (Fixed as of 1/28)
  • Eliminate area transition crashes.
  • Fix the issue where swapping spells on level-up makes characters invalid. (Fixed as of 1/11).
  • Update the Dedicated Server Creator to install NX1 files and model directories. (Fixed as of 2/1)
  • Provide more detail in the Multiplayer "missing file" error message.
  • Eliminate the item identification price discrepancies between the toolset and the price displayed in-game. (Fixed as of 1/11).
  • Fix 75 spells. - May move to next patch as we may need to include all spell fixes at once.
  • Make appropriate spells able to be scribed to a scroll. (Arcane spells complete)
  • Allow Armorrulestats.2da to be readable from hak pack in-game. (fixed as of 1/28)
  • Allow dieties.2da to be readable from hak pack in-game. (fixed as of 2/1)
  • Fix issues with Invisibility.
  • Bind the player list to the P key.
  • Implement the UI feature to change portraits in-game.(Implemented as of 1/11).
  • Implement multi-server portal support.
  • Increase the dedicated server player limit to 120. (Fixed as of 1/11 - Player limit will be 96).
  • Natural AC is not working properly (Fixed as of 1/28).
  • Losing points in UMD can cause items to be destroyed. - 80% Complete
  • Spellcasting classes not adding together in regards to prerequisites for feats and epic spells.
  • Non-MoTB players can see the low-light vision effect around other players (Added to the patch).
  • Fix the issue where splitting dropped items can cause crashes (Fixed as of 2/1).
Moi, je me pose surtout des questions sur le contenu : hormis l'augmentation de la limite du nombre de joueurs (inutile dans 99% des cas) et le support des portails entre serveurs, il n'y a que des corrections de bug alors que le jeu à 1an et demi !

Je ne voudrais pas faire le Troll velu, mais il sent le sapin ce patch
Oui.

Citation :
Publié par maero
...à cette heure...
Pour la limite de capacité en nombre de joueurs "concurrents", c'est ce qui nous intéresse.

Il y' a quelques serveurs anglophones "Roleplay" qui bénéficierons de cette augmentation de la capacité maximale, à certaines heures.
Petit complément d'information.

Le patch 1.12 est prévu actuellement pour dans 4-5 semaines (mi mars ?).

Puor les 3 prochains patchs (maintenant on sait qu'il y aura au moins 3 nouveaux patchs), voici quelques uns des objectifs d'Obsidian (certains étant déjà connus) :

  • Eliminate transition crashes.
  • Add a checkbox to the dedicated server to disallow the override folder.
  • Allow Haks to load before character generation.
  • Integrate the DM's Player List with the Chooser.
  • Implement Multi-Server/Portal Support.
  • Allow DMs to interact with player inventory
  • Integrated Content/PWC Autodownloader
  • Implement stealth animations for player races
  • Implement numerous spell fixes
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