[Officiel Mythic] Bringing Home the Grab Bag

Répondre
Partager Rechercher
Citation :
You know I wouldn't leave you without posting it if I could help it:

Q: I tried to submit my beta test application, and it said I already submitted! Is this because I answered the riddle?

A: No. The application was bugged, briefly – if you got that message and you KNOW you didn't sign up, try again. Be sure to check with well meaning spouses and roommates who may have signed you up, thinking you might not get a chance to do so.


Q: This person that mailed out fake Beta invites...where did he/she get the addresses?

A: Message boards, IRC, and so forth. It helps a little to write out your email – like Player at Hotmail dot com. Everyone still understands, but harvester programs will ignore it. Also, always select the "keep my email private" option on message boards whenever possible. Finally, I recommend having two email addresses – one for boards and such, and one that you register with us. We do not sell our customer information.


Q: Any word on Jewelcraft?

A: Jewelcraft is on the back burner, and looking at the schedule for the next six months, that's not going to change. I wish I didn't have to say that, but better the truth than false hope.


Q: I'm a 40 SB, I have +constitution and +hp completely capped via stats on gear. If I spent realm skill points on Augmented Constitution, does it stack with my items?

A: I am told that yes, it does.


Q: In the battlegrounds...if I fall off the steps made of wood that lead from the Portal Keep courtyard to the second level or the Central Keep courtyard to the second level my characters can lose anywhere from 50-75% of their health! Yet when I fall off or jump from second level of the Portal Keep or Central Keep I lose on average 10% health. Heck I even jumped off the four level of the Central Keep to the courtyard and lose 60% health. Why is this?

A: That sounds like a bug. Anything like that where you lose more health from a point that is technically lower than another point you've jumped off of, submit the details (the zone name, the /locs of the two spots) to our bug appeal queue. You won't hear back directly, but someone will look into it.


Q: I noticed while playing the other day a mention by an NPC of "Mercenary's." As you should know, there is no such word.

A: *cringe* I hate those. Anything like that, send as a bug appeal. We…well, the content producer, but anyway, we just did another sweep looking for those and think we've fixed most of the most egregious errors. Thank you for bringing that to my attention.


Q: This is a question to whether this is a glitch or not, please read: A day that I was helping my friends level, we were all in World's End in Hybrasil. We came upon a monster called the "rencan tri", we already knew that all monsters with the first name rencan will die within seconds and a "giant anglator" will come out, yet after I pulled the rencan tri there came no "giant anglator" or as we thought, because it was actually INVISIBLE. We were not able to target it unless it made contact with us and even then it said is wasn't visible, though we killed it because we had PBaoe.

I am asking is this a glitch or an actual intended part of the game?

A: Invisible monsters (and your Giant Anglator is one of them) are supposed to become visible when they attack. This looks like the monster didn't come all the way out of his invisible state for some reason. If this happens again, please note down all the details (how many attackers, what you used to pull with, etc) and send a bug appeal.


Q: I was wondering why the following item was not usable by the savage
class: Agmundr's Foe Slayer. Savages can spec themselves in Sword so why they cannot use this sword drop from Tuscaran Glacier. Stats are not class specific. They are general stats. I consider this as a bug. How can I report this to Mythic developers? Thanks for any help you can offer me!

A: Well, you found the best way to report this to Mythic developers But it's not a bug, it's a design choice. That weapon is very fast for a two hander, and savages have a number of innate haste boosters. It would be somewhat overpowering in the hands of a savage.

Don't hesitate to send me things like this for the questions file, though – you never know when there might have been an oversight. Right now, our item bug list is completely clear. Let's give the item princess and her handmaidens things to suffer over!


Q: Do you even read negative feedback? (Insert long list of really good feedback.)

A: Well, yes, if it's written clearly and concisely and free of accusations of bias towards a particular realm. Bulleted lists are nice. I have a lot of material I need to read each day, so I love it when someone gets straight to the point and lays out the data without long essays.


Q: Does the Master of Concentration RA prevent a cast from being interrupted if an amnesia spell is cast on them?

A: No – the amnesia spell is the one thing that will always interrupt, by design. Incidentally, Mastery of Concentration does not prevent interrupts, it simply improves your chances to not be interrupted.

***

As you may have noticed, we decided to leave the beta sign up form up through the weekend instead of yanking it tonight – several of you wrote in to let me know that you could not surf the net at work. We will be pulling the form off the web on Monday, though, so don't wait too long!

I did a fun interview with an old friend named Mystery – it's posted over at Warcry. Check it out!

Andred players – if you missed the excitement in the last few weeks, you can still move your characters, you just can't log into Andred and look at your inventories. The directions can be found here.

Gentle reminder – all third party programs that directly and actively impact the game are illegal, and once we have proven beyond a reasonable doubt that someone is using such a program, we have a one strike and you're out policy. If you're wondering – a simple log parser that returns results to a separate window = fine. A simple log parser that returns results to your in game chat windows = bad. Anything that gives you an advantage over another player such as speed or "radar" = very bad, not to mention pathetic. If you can't compete without cheating, this may not be the game for you.

Of course, remember the other side of the coin – just because the other fellow beat you is not in itself proof that he cheated.

I believe it is time for me to consume some complex carbohydrates. Thanks, as always, for being part of our community.
Source: The Camelot Herald, site officiel Mythic
Traduction en cours.
Brêve traduction de ce qui concerne les serveurs Goa:
  • Si vous avez eu un message comme quoi vous vous êtes déjà inscrit au beta de ToA, alors que ce n'est pas le cas, vérifiez que vous n'avez pas une épouse ou un colocataire qui s'est inscrit. A noter qu'il y a eu un bref bogue à un moment qui faisait afficher ce message à un moment.
  • Si vous recevez des courriels d'arnaques, c'est que vous avez sans doute laissé votre adresse visible sur un forum ou sur Irc. Sanya recommande de ne pas le faire, ou alors avec une adresse crée dans ce but. [A noter que sur JOL, autoriser les courriels ne divulgue pas l'adresse.]
  • Joaillerie est en bas de la liste des priorités, et à la vue de celle ci sur les six prochains mois, elle ne risque pas d'être implémentée d'ici là.
  • La compétence de royaume "Constitution améliorée" se cumule avec les bonus d'objets.
  • Si vous perdez plus de vie en sautant d'une hauteur plus petite qu'une autre sur laquelle vous avez perdu moins de vie, c'est un bogue, reportez le.
  • S'il y a un mot clef d'un personnage non joueur (en blanc et entre crochets) qui ne fonctionne pas, c'est un bogue, reportez le.
  • Si un monstre reste invisible après vous avoir attaqué, c'est un bogue, reportez le.
  • Certaines épées trop rapides ne sont pas utilisables par les sauvages: ce n'est pas un bogue, c'est voulu, afin de ne pas les rendre trop puissants.
  • Les réactions négatives auprès de Mythic sont lues, si elles sont claires, argumentées, structurées, et dénuées d'insultes ou d'insinuations douteuses.
  • Amnésie interrompt les sorts lancés durant Maître en Concentration. Ce n'est pas un bogue, c'est voulu, c'est une des spécificités d'amnésie. Au passage, MeC n'a pas pour but d'empêcher les interruptions, mais d'en réduire les chances.
  • Rêgles sur les serveurs Mythic concernant les programmes interdits: tout ce qui influe sur le déroulement direct du jeu, et qui vous donne un avantage est interdit. Un analyseur de logs: bien. Un radar: vraiment pas bien, voir pathétique.
    Au passage, Sanya rappelle que ce n'est pas parce que vous avez été battus que votre adversaire triche.
Citation :
Provient du message de Nof Samedisthjofr
  • Joaillerie est en bas de la liste des priorités, et à la vue de celle ci sur les six prochains mois, elle ne risque pas d'être implémentée d'ici là.

Joaillerie signifierait qu'on pourrait faire en quelques sortes <tous les items portables> ????????

Si c'est ca, jvous parie bonbon qu'on verra un nouvel uppage de tt les loots

Citation :
Au passage, Sanya rappelle que ce n'est pas parce que vous avez été battus que votre adversaire triche
J'l'ai adorée celle la
Citation :
Brêve traduction de ce qui concerne les serveurs Goa:
  • Au passage, MeC n'a pas pour but d'empêcher les interruptions, mais d'en réduire les chances.
Erff ben c'est de mieux en mieux! Pour moi, réduire les chance d'interruption de votre sort de 100% pendant 15sec, ca veut dire que je serai pas coupé! Sinon fallait pas mettre 100% :/
Citation :

Certaines épées trop rapides ne sont pas utilisables par les sauvages: ce n'est pas un bogue, c'est voulu, afin de ne pas les rendre trop puissants.

Ouais enfin,les sauvages actuellement recherchent plus des armes très trés lentes que rapide, vu qu'ils sont overbuffé en hast.

Try again !
Citation :
Provient du message de Sephirogh
Erff ben c'est de mieux en mieux! Pour moi, réduire les chance d'interruption de votre sort de 100% pendant 15sec, ca veut dire que je serai pas coupé! Sinon fallait pas mettre 100% :/
C'est le cas, MoC réduit de 100% les interruptions face à des adversaires de même niveau. Mais amnésie n'est pas un interrupteur de cast, c'est une annulation : ton sort se lance mais n'a pas d'effet.
That weapon is very fast for a two hander, and savages have a number of innate haste boosters. It would be somewhat overpowering in the hands of a savage.


=> c'est une blague ou elle ne connais pas les sauvages, là ? ...
Le problème des Sauvages avec une arme ultra lente...
Ca n'est peut être présent que sur les serveurs euro, va savoir.

Tout le monde ne joue pas de la même façon partout.
Pis c'est Sanya hein, ce serait pas sa 1ere bourde.
Citation :
Provient du message de Sephirogh
Erff ben c'est de mieux en mieux! Pour moi, réduire les chance d'interruption de votre sort de 100% pendant 15sec, ca veut dire que je serai pas coupé! Sinon fallait pas mettre 100% :/
sauf que 100%ne veux pas dire "a tout les coups" car les 100% de base peuvent subir des malus, donc sans malus tu ne serra pas interrompu mais si le sort lancé te donne 30% de malus et bien 100%-30% fait que tu as 70% de chance de ne pas être interrompus.

C'est justement pour ça qu'il est mis "réduit de 100%" et non "rend impossible d'interrompre"

Tout dans DAOC est basé sur bonus - malus
Citation :
Provient du message de Dawma
C'est le cas, MoC réduit de 100% les interruptions face à des adversaires de même niveau. Mais amnésie n'est pas un interrupteur de cast, c'est une annulation : ton sort se lance mais n'a pas d'effet.
amnésie n'est pas du tout une annulation, il supprime la target du lanceur... donc en principe le sort ne serra pas lancé car il ne possède plus de cible valide

enfin le résultat est le même je te l'accorde.
Citation :
Provient du message de jeandalf
amnésie n'est pas du tout une annulation, il supprime la target du lanceur... donc en principe le sort ne serra pas lancé car il ne possède plus de cible valide.
On a beaucoup tergiversé sur ce point, et je doute toujours de ce fait moi.

Quand je vois un groupe Hib débouler, je lance mon mez, le Barde m'amnésie.
Résultat, mon cast ne part pas, mais je ne perd pas ma cible pour autant.
Amnesie coupe l'incantation , mais ne fait pas changer de cible .

Par contre qu' amnéesie empeche de caster meme en faisant Moc je trouve que c'est largement abusé .

Amnésie est deja un sort tres puissant en Rvr et a petit timer m'enfin . ( je parle pour celle du barde ) .
Citation :
Provient du message de Sephirogh
Erff ben c'est de mieux en mieux! Pour moi, réduire les chance d'interruption de votre sort de 100% pendant 15sec, ca veut dire que je serai pas coupé! Sinon fallait pas mettre 100% :/
Moc diminue la proba d'interruption de 100%.
Un jaune qui te tape ou te caste a 100% de chance de t'interrompre.
Donc Moc fait qu'un jaune ne peut t'interrompre (amnésie annule le sort, c'est différent).

Un violet qui te tape a 200% de chance de t'interrompre, Moc ramène ces chances à 100% donc tout le temps interrompu.

Un joueur lvl 30 n'interrompra par tout le temps un joueur lvl 50.

Un level 45 qui utiliserait Moc se ferait probablement interrompre par des joueurs oranges pour lui.

Les chiffres que je donne sont des approximations mais ça reflète bien l'idée je pense.
Citation :
Provient du message de Dawma
C'est une pure annulation. Je joue un mago pbae donc je n'ai en général pas de cible pour caster. Ben quand on m'amnésie le sort n'a aucun effet.
Nan amnésie a pour but de faire "oublier l incantation" , le sort comme tu dis n est pas lancer , simplement sa te coupe ton cast puisque tu l oublie , du dois recommencer le cast tu debut .

En kler un healer ou sorc qui chain amnésie sur un ennemie qui moc , l empêchera totalement d incanter 1seul sort

Mais bon rassurez vous , quasiment personne le fait


Citation :
Provient du message de earthice
Nan amnésie a pour but de faire "oublier l incantation" , le sort comme tu dis n est pas lancer , simplement sa te coupe ton cast puisque tu l oublie , du dois recommencer le cast tu debut .

En kler un healer ou sorc qui chain amnésie sur un ennemie qui moc , l empêchera totalement d incanter 1seul sort

Mais bon rassurez vous , quasiment personne le fait


ou alor tu te prends un amnesie alos que les hib sont entrain de pionce en limite de clipping, paf un instant et 3secx plus tard les hib en speed 5 qui t'ont instant mezz ou stun ^^^

quand est ce que ce foutu cast va etre modifié ^^ en rvr je me fait pourri mechanment a cause de se foutu cast.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés