JeuxOnLineForumsPlusConnectés : 621 (sites) | 1148 (forums)Créer un compte
Forums divers
Le Bar de la Taverne
Les forums JOL > Forums divers > Le Bar de la Taverne > Des nouvelles de monsieur bush :p RSS

Répondre
Partager Outils Rechercher
zeshad
Roi

bu(ll)sh-it !!

ce serait marrant si ce jn'était affligeant !

On a un président pas mal, dans notre genre, aussi...
Grenouillebleue
Alpha & Oméga

Morceaux choisis...

"I think war is a dangerous place."—Washington, D.C., May 7, 2003

"When Iraq is liberated, you will be treated, tried, and persecuted as a war criminal."—Washington, D.C., Jan. 22, 2003

"These people don't have tanks. They don't have ships. They have caves. They send suiciders out."—Speaking about terrorists, Portsmouth, N.H., Nov. 1, 2002

There's an old saying in Tennessee—I know it's in Texas, probably in Tennessee—that says, fool me once, shame on—shame on you. Fool me—you can't get fooled again."—Nashville, Tenn., Sept. 17, 2002

See, we love—we love freedom. That's what they didn't understand. They hate things; we love things. They act out of hatred; we don't seek revenge, we seek justice out of love."—Oklahoma City, Aug. 29, 2002

"I'm a patient man. And when I say I'm a patient man, I mean I'm a patient man."

I love the idea of a school in which people come to get educated and stay in the state in which they're educated."

I promise you I will listen to what has been said here, even though I wasn't here."

Do you have blacks, too?"—To Brazilian President Fernando Cardoso, Washington, D.C., Nov. 8, 2001

This foreign policy stuff is a little frustrating."—as quoted by the New York Daily News, April 23, 2002

For a century and a half now, America and Japan have formed one of the great and enduring alliances of modern times."—Tokyo, Japan, Feb. 18, 2002

We've tripled the amount of money—I believe it's from $50 million up to $195 million available."—Lima, Peru, March 23, 2002

There's nothing more deep than recognizing Israel's right to exist. That's the most deep thought of all. ... I can't think of anything more deep than that right."—Washington, D.C., March 13, 2002

I understand that the unrest in the Middle East creates unrest throughout the region."—Washington, D.C., March 13, 2002

"If a person doesn't have the capacity that we all want that person to have, I suspect hope is in the far distant future, if at all."—Remarks to the Hispanic Scholarship Fund Institute, Washington, D.C., May 22, 2001

For every fatal shooting, there were roughly three non-fatal shootings. And, folks, this is unacceptable in America. It's just unacceptable. And we're going to do something about it."—Philadelphia, May 14, 2001

But I also made it clear to [Vladimir Putin] that it's important to think beyond the old days of when we had the concept that if we blew each other up, the world would be safe."—Washington, D.C., May 1, 2001

It's very important for folks to understand that when there's more trade, there's more commerce."—Quebec City, Canada, April 21, 2001

"I've learned new words, like, misunderstanding and Hispanically."—Radio-Television Correspondents Association dinner, Washington, D.C., March 29, 2001

"I think there is some methodology in my travels." —Washington, D.C., March 5, 2001
Lien direct vers le message - Vieux
Aloïsius
Alpha & Oméga

C'est pas les pires...
Foerdom-ex Demiosien
Alpha & Oméga

Je veux pas vous casser le moral, mais la majorité des Bushisms qu'on trouve sur Internet sont des erreurs d'attribution...

J'avais un très bon site pour expliquer tout cela, je vous le retrouve et j'édite

Edit : et voilà, ça se passe ici !!!

C'est en anglais, hein, désolé

Par exemple :

Bush a dit : "More and more of our imports come from overseas" (c'est-à-dire en fait pas du Canada ou d'Amérique du Sud...)

et non pas : "The vast majority of our imports come from outside the country"...
Systral
Alpha & Oméga

Citation:
Provient du message de Ashenaen
J'aimerais encore ajouter que tu fais preuve d'un sens de l'observation et d'un perspicacité hors du commun
je ne puis qu'approuver la justesse de tes propos.

sinon pour en revenir a Bush, je sais plus où j'avais lu (sur JoL peut etre) que il a un QI de 91 ce qui est sous la moyenne de 95 / 105 de l'être humain.
Ligeia Zenox
Reine

Et ce monsieur dirige la première puissance militaire et nucléaire du monde ... Moi j'ai peur
Seldon
Bagnard

Citation:
Provient du message de Systral
je ne puis qu'approuver la justesse de tes propos.

sinon pour en revenir a Bush, je sais plus où j'avais lu (sur JoL peut etre) que il a un QI de 91 ce qui est sous la moyenne de 95 / 105 de l'être humain.
La moyenne c'est pas 90 / 110 non?
Foerdom-ex Demiosien
Alpha & Oméga

Sans blague, pendant la campagne électorale qui a donné lieu à l'élection de Bush, les mêmes phrases tournaient par mail, attribuées à Al Gore...

D'ailleurs je crois que c'est expliqué sur le site que j'ai donné plus haut. (flemme de relire)
Grenouillebleue
Alpha & Oméga

Celles que j'ai citées proviennent d'un livre publié sous le titre George W. Bushism

Aucun procès en diffamation actuellement...

Trouvable sur amazon.
Répondre
Les forums JOL > Forums divers > Le Bar de la Taverne > Des nouvelles de monsieur bush :p

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés

Outils Rechercher
Rechercher:

Recherche avancée

Thème visuel : Fuseau horaire GMT +1. Il est actuellement 15h47.

© JeuxOnLine, le site des MMO, MMORPG et MOBA. Tous droits réservés. - Conditions générales d'utilisation - Conditions d'utilisation des forums - Traitement des données personnelles - ! Signaler un contenu illicite