Trouvé dans un Grab Bag du 09/08/02 :
Q: How do blocking and parrying work?
A: Both of these skills use dexterity, and the quality of your shield/weapon, to create a numerical value. That value is compared to your opponent’s weapon skill value to determine your chances to block or parry. If the numbers are equal, your base chance is determined entirely by your skill level. Also, before this comparison happens, the game looks to see if your opponent is in your forward arc – to determine that arc, make a 120 degree angle, and put yourself at the point.
Block et parade utilisent la dextérité ainsi que la qualité de vos armes (parade) et bouclier (block) dans l'evaluation d'un "defense skill" qui va s'opposer a un weapon skill (attaque) pour derterminer un rapport qui va jouer sur la spé en question.
Ensuite, on s'assure que l'adversaire qui vous attaque est bien dnas un angle de vue : 120°
Dual wielders throw an extra wrinkle in. You have half the chance of shield blocking a dual wielder as you do a player using only one weapon. Your chance to parry is halved if you are facing a two handed weapon, as opposed to a one handed weapon.
Les porteurs de deux armes réduisent vos chance de bloquer par deux, car ils sont considérés comme 2 ennemis. Vos chance de parer sont divisées par deux si vous etes face a un porteur d'arme a deux mains comparativement a celle que vous avez face a un porteur d'une arme une main.
If you have multiple attackers, your chance to parry any one attack (which is determined in part by your skill in parry) will be divided by the number of attackers. Blocking is a little different – your chances of blocking multiple opponents partly depends on the size of your shield. (One opponent for small, two for medium, three for large.) You will have no chance to shield block any more than that number in any given round of combat.
Quand vous avez plusieurs adversaires, vos chances de parer chacun est alors divisé par le nombre d'assaillant. Pour bloquer c'est différent, cela dépend de la taille de votre bouclier (petit = 1, moyen = 2, grand = 3) vous n'aurez alors plus de chance de bloquer plus d'adversaires dans un round donné de combat.
So what did we do in 1.52 to increase your chances of blocking or parrying? Well, before this patch, the game was artificially inflating the number of opponents. (For instance, if you were being attacked by one person, the game was counting that player AND his groupmates as opponents against you, even if that guy’s group was nowhere nearby. There were other factors as well, but that was the biggest problem right there.) So for blocking, if one guy was swinging at you, but he was grouped with four people, the game would decide you had five attackers, and your small shield might “block” someone who wasn’t actually hitting you. And for parrying, obviously the division mentioned above would be a much smaller number. Now, the game is only counting people who are actively trying to cause you harm.
Qu'ont ils fait en 1.52 pour réhausser les chances de bloquer/parer en RvR ?
Le plus gros probleme d'avant la 1.52, c'etait que le nombre d'adversaire sur vous était faussé. On considérait alors que TOUT le groupe vous attaquait, ce qui réduit d'une le nombre de parade par le nombre de membres dans le groupe ; ce qui réduit aussi le nombre potentiel de block par round selon votre bouclier (certaines chance de bloquer passaient alors dans la nature a tenter de bloquer un adversaire qui n'a pas essayé de vous attaquer.
Maintenant, on ne compte que les adversaires vous attaquant effectivement.
But you will never block or parry in RVR as much as you do in PVE, because in RVR you’re almost always facing multiple opponents, and as you can see from the above explanation, the chances to block or parry are directly related to the number of attackers. The change we made in patch 1.52 is most noticeable in one group vs. one group battles, but certainly has an impact in epic scale RVR.
La principale modification de la 1.52 sur les chances de bloquer/parer a été le fait de compter correctement le nombre d'assaillants. Certains "murs" du pve (contre les mobs) ne comprennaient pas pourquoi en RvR ils voyaient leur chance de bloquer/parer chuter si vite. C'est tout simplement a cause du fait qu'on se retrouve souvent avec plusieurs adversaires.
La modification apportée en 1.52 est surtout visible en 1groupe vs 1 groupe , mais devrait se faire sentir dans les batailles épiques en RvR