[Mythic] Grab bag de la semaine

Répondre
Partager Rechercher
Citation :
Welcome to the Grab Bag
from Sanya Thomas
2003-06-06 19:05:57



Another big one for you:


Q: The Midgard endurance regen spell – I thought the range would be 1500, not 1000?

A: The delve on this spell is throwing people off a bit. When you delve this spell, it tells you the range is 1000. That's quite true – you must be within a thousand units to cast the spell on the target. The tether range, which doesn't currently display in the delve, is correctly set to 1500 units.


Q: (Insert question about community news and such here)

A: If you'll look just above the top Herald story on the front page, you'll see two "tabs," one that says "Game News" and one that says "Community News." Click on the tab that you want to see. If you'd like to submit a story or a congratulations notice, the form is on the left sidebar, under Herald Features, under the feedback form, with a link called "Server News."


Q: (Insert Rapid Fire question here)

A: From the producer in charge of such things (astute message board readers may have seen a very similar quote from one of our team leads earlier today): "The entire intent of rapid fire was to allow archers to fire faster, and by design allows them to go as fast as .9 seconds per shot. However, this change should in no way allow the archers DPS to go higher then it was 1.62, since damage scales downward along with draw times. We're aware of some issues that may cause an increase in the damage rate in some cases, but this is not intended and will be treated as a bug as soon as we isolate the problem. We'll continue testing this over the weekend."

Related note – interrupts are determined by the speed of the bow is fired, meaning that the time of interruptions for each shot will be scaled down proportionally to bow speed. If that made your eyes bleed, here's an example from someone who would know: "I fire a 5.0 spd bow. Because I am buffed and have stat bonuses, I fire that bow at 3.0 seconds. The resulting interrupt on the caster will last 3.0 seconds. If I rapid fire that same bow, I will fire at 1.5 seconds, and the resulting interrupt will last 1.5 seconds."


Q: (Insert question about PVE "to hit" rates here)

A: Let's start this answer with a quick refresher in how our "to hit" bonuses work. For every person attacking a monster, a small bonus is applied to each player's chance to hit the enemy. Allowances are made for those who don't technically hit things when they are participating in the raid – for example, a healer gets credit for attacking a monster when he heals someone who is attacking the monster, because that's what he does in a battle.

Block, parry, and bolt attacks are affected by this code, as you know. We made a fix to how the code counts people as "in combat." Before this patch, everyone grouped and on the raid was counted as "in combat." The guy AFK getting Mountain Dew was in combat, the level five guy hovering in the back and hoovering up some exp was in combat – if they were grouped with SOMEONE fighting, they were in combat. This was a bad thing for block, parry, and bolt users, and so we fixed it.

Sayeth the Executive producer: "We are aware that there are many reports from players about the "to hit" problems against high level monsters in 1.62. We are looking into these reports now, and will be especially taking note of any high level raids that happen this weekend. We have run some initial tests internally which do not show any lowering of "to hit" in those situations. However, we will run more tests and try to figure out where the problems many players are reporting are coming from. We'll keep you posted on what we find on Monday."

With what I said before his quote in mind, make sure everyone in your group is actively participating in combat, doing whatever their class does. Heal, crush, sing, shout, stab, nuke, slash – whatever. Everyone off their butts and out of the bathroom. Make sure you've brought enough people to the battle, because some NPCs have a set number of attackers that should be met for optimum death. MORE than this number won't make the to-hit chances any better, but fewer will make it harder to kill.

If you want to add your two cents to our investigation, make sure you tell us how many people were in the raid, what you were fighting, and roughly what level everyone was. What classes/exact levels were there would be good to know as well, but I know that data can be hard to gather in the chaos of battle.

Short version – we are continuing to investigate. The initial results matched the to-hit rates we were seeing pre-patch. If you want to help, send details. Thanks for all the feedback so far!


Q: How did you decide which realms got /level 30 bonuses? Why was (insert realm here) left out? How often will you update the list?

A: Well, I can't say much. We have a method that determines whether or not a particular realm will be on the /level 30 list. We are not going to release this method.

Why, you reasonably ask? Well, it may seem odd to some, but for a realm to need /level 30 *isn't* something we want to happen. Being on this list isn't a good thing! Our reward-for-50 system is intended for /level 20. We definitely don't want anyone reverse engineering our method for determining which realms are added to the /level 30 list, and then perhaps trying to convince his realm mates to stop going to battle (or to quit altogether) just to get on the list of ailing realms.

We will monitor the populations constantly, and update the level 30 realms as needed. It is our fondest hope that someday, there will be no server on the list besides Pendragon.


Q: Is /level all you're going to do for realms with population issues?

A: We need a little time to see the effects of /level before we add any other fixes to the fire. Please, let's let the first rush to /level an alternate character settle down before we reach any conclusions.

Q: I used the /level command to get a 30th level character, and let me tell you, the armor is not EVEN as good as wet Kleenex. This stuff was obviously meant for someone with one of the free level 20s.

A: There are two suits, one for 20s and one for 30s – here's what the world builder in charge of this had to say: "We'd like to take a minute and make some clarifications about the free equipment NPC's we added to help the players that use the /level command.

"In Hibernia you will need to go to Tir na Nog. If you are level 20 you need to seek out Somyr and Caryan near the mage trainers, and level 30 players need to speak with Carraent, Aetheonyc, Rhyryn, and Gwucyn in the stables. We will be adding some additional dialogue in 1.63 that will guide you to the right NPC a little more easily.

"In Albion, you will speak with Hadreth, Assistant Wells, Galaris Pritchard, and Lucia Pritchard in Camelot for both the level 20 and the level 30 equipment. You need to speak with them while you are exactly level 20 or level 30, they won't respond to anyone outside of these levels.

"In Midgard you will need to go to Jordheim and speak with Kelleher and his wife Andras for the level 20 equipment, and you will speak with Gair Svensson for the level 30 equipment. The NPC's should mention if they feel you'd be better served by different level equipment and will indicate with whom you should speak to get it."

Q: Hey, my Ancient Brass weapon/Lost Seed quest weapon has a proc now! Is this a bug?
A: Nope – undocumented feature. From the world builder: "All weapons for the Lost Stone of Arawn quest in Albion have had procs added to them.

Ancient Brass Longsword - procs a minor vitality drain
Ancient Brass Cudgel - indendiary pyre (fire DD)
Ancient Brass Rapier - electrical DD
Ancient Brass Pike - mana DD
Ancient Brass Lochaber Axe - mana DD
Ancient Brass Lucerne Hammer - mana DD
Ancient Brass Battlehammer - fire DD
Ancient Brass Two-Handed Sword - stamina heal
Ancient Brass-Tipped Whip - damage shield
Ancient Brass-Shod Staff - fire DD
Ancient Brass-Shod Quarterstaff - minor vitality drain
Ancient Brass Scythe - Protective Aura of Flame (damage shield)

All weapons for the The Lost Seed quest in Hibernia have had procs added to them.

Claidheamh falcata - Minor vitality drain
Birrag Cuaille mace - Incindiary Pyre
Cuinnsear dagger - void DD
Ailm Darach spear - ice DD
Bruais Creigeir shillelagh - Incindiary pyre
Ard-Ennoilys sword - damage shield
Corran scythe - dark DD
Caorrunn Calbh staff - Fire DD

Q: Were any changes made to the Sheeroe Hills encounters?
A: Yes. Technically, we made them easier. Scout monster ranges were reduced from 4000 units to 750. Agro radius units were reduced from 1250 to 768.
Q: On my champion I have the Vine Wrapped Defender shield that is dropped from Galladoria. The look of the shield was very unique and fit my setup quite well. It was a rare item to have as it was a medium round shield. In 1.62 this was changed!

A: Yes – in response to player feedback, complaining that the shields looked exactly like shield available from NPC merchants.


Q: From the patch notes: "- The Azure Silencer Fang and the Livid Silencer Fang (Albion) can now be dyed with the weapon enamels from Caer Sidi. Please note that using dye on these weapons will change only the hilt color." Do the dyes dropped in Sidi only affect hilts on dropped weapons or is it the same on crafted? If these only dye hilts, is there be a blade enamel dye?

A: From our Item Princess: "The epic dungeon dyes typically affect the entire weapon model. However, the Azure Silencer Fang and the Livid Silencer Fang "models" are what we call bladeless hilts, with a particle effect that turns on in combat that makes up the "blade" at that point. In that case, the dye only affects the hilt, and not the particle effect. The epic dungeon dyes do not work on crafted items, and they also do not work on drops that are not from an epic dungeon."


And… that's all for this week. Not much to announce – I FINALLY have the "Families Who Slay Together" emails all sorted and read. We have a lot of families logging in every night, ranging in age from three years to seventy four! I guess you guys missed the memo on how only single males in their early twenties play massively multiplayer games.

Have a good weekend!

Source

Traduction partielle à venir.
Les buffs regen endu.
Q : les buffs semblent avoir une portée de 1000.
R : Non, ils ont bien une portée de 1500, la portée de 1000 indiquée par le delve ( shift I ) est la portée de l'incantation du sort.

Rapid Fire
Q : problèmes avec Rapid Fire
R : Rapid Fire est fait pour faire tirer plus vite, en infligeant moins de dégâts. Il semble que dans certaines circonstances, les dégâts ne soient pas baissés proportionnellement. Ce sera investigué, et corrigé si c'est vérifié.
R : Le interruptions : Si le tir a duré 3 seconde,s la période d'interruption est de 3 secondes. Si il a duré 1.5 s, la période passe à 1.5s. Rapid Fire ne pénalise donc pas les mages du point de vue interruption.

Problèmes de toucher :
R : Ils ont modifié le code en supprimant le malus de toucher, qui faisait qu'étaient comptés comme assaillants, non pas les gens qui attaquent un cible, mais ceux qui sont groupés avec un assaillant, d'ou larges pénalités de défense en RvR.
A première vu, ça ne devrait pas avoir d'impact en PVE à condition que tout le monde participe activement à l'attaque d'un gros mob. Si une personne ne fait rien, elle n'est pas comptabilisée comme attaquant, et les attaquants ne gagnent pas le bonus de toucher apporté par cette personne.
Les tests internes n'ont rien montré de changé, mais ils attendent les remontées de données des raids PVE de ce WE pour avoir une meilleure idée des choses.

/level 30 :
Q : peut on savoir comment sont déterminés les realms ayant accès à ce level 30 ?
R : Non, pour éviter que des gens biaisent les résultants pour obtenir des niveaux 30, en délétant des twinks... bref, pour éviter le reverse engineering.
Petit commentaire qui explique ou récupérer les objets pour ces personnages.

Ajout d'effets sur les quêtes niveau 50 ( qui permettent d'obtenir objets et armes en 1.61). Les armes sont à présent pourvues de procs.

Commentaire sur le fait que les teintures d'armes ne modifient que la garde des armes du type "épées laser", celles n'ayant pas vraiment de lame.

Modification sur les collines de Sheeroe :
Les mobs scouts perçoivent à 750 au lieu de 4000, et le rayon d'aggro est passé de 1250 à 768.

Voilà, c'est l'essentiel.
Citation :
Provient du message de EleasiasCarintas FRA
tu vas me laisser le traduire hihi ^^
allez zou rendez vous sur le site bientot pour la vraie traduction de votre dévoué Eleasias
Ah donc c'est toi qui nous fait les belles traductions qu'on a à chaque fois bah merci et merci aussi à Aratorn !
__________________
http://www.sloganizer.net/en/style2,Asgin.png
http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isred.jpg
Membre du Syndicat pour la Protection des Rédacteurs de JOL !
Rédacteur, Modérateur Jeuxonline

Détourneur de quotes et poutreur d'écureuils à ses heures perdues.
http://upload.jeuxonline.info/perso/33308/metalslug007.gifhttp://upload.jeuxonline.info/perso/33308/ecureuil.gif
voila c'est traduit
j'essaye d'etre le plus synthetique possible tout en gardant l'esprit de celle qui a ecrit de bag
belles traductions c'est un bien grand mot
Citation :
Provient du message de Aratorn

Rapid Fire
Q : problèmes avec Rapid Fire
R : Rapid Fire est fait pour faire tirer plus vite, en infligeant moins de dégâts. Il semble que dans certaines circonstances, les dégâts ne soient pas baissés proportionnellement. Ce sera investigué, et corrigé si c'est vérifié.
R : Le interruptions : Si le tir a duré 3 seconde,s la période d'interruption est de 3 secondes. Si il a duré 1.5 s, la période passe à 1.5s. Rapid Fire ne pénalise donc pas les mages du point de vue interruption.

Euh je sais pas mais quand je joue un mage que je prenne :
- un insta
- un sort incant 2s
- un coup d'arme vit 2.5
- un coup d'arme vit 6.0
- une flèche
- rien aussi parfois
je suis toujours interrompu 3s ni plus ni moins.

Le seul moment où je peux mettre plus de 3s à pouvoir incanter c'est juste après avoir taper au bâton, là ça passe à 4s (délais du bâton).

Il est parfaitement évident qu'on sera toujours interrompu 3s après une flèche tirée en 1s, et donc la facilité d'enchainer les Rapid Fire est bien évidemment un gros problème pour les mages, qui verront bien souvent leur QC interrompu si il est vraiment possible de tirer des flèches toutes les secondes.



Encore une réponse qui prouve que Sanya répond vraiment n'importe quoi quand la réponse n'est pas évidente/du goût de la majorité des joueurs.
Moi je ne fais que traduire.
Possible que dans le cas de rapid fire, ils aient modifié le code d'interruption, je n'en sais rien, j'ai pas pu tester.

( Soit dit en passant, la double interruption,à la fois du cast, suivi de 3s d'interruption est une grosse connerie )
Citation :
Euh je sais pas mais quand je joue un mage que je prenne :
- un insta
- un sort incant 2s
- un coup d'arme vit 2.5
- un coup d'arme vit 6.0
- une flèche
- rien aussi parfois
je suis toujours interrompu 3s ni plus ni moins.
Le truc de 3 secondes, ce n'est pas l'interruption, c'est un effet qui interviens après et qui t'empêches de caster un sort.

Donc dans le cas d'un rapid fire à 1.5s :
Si tu tentes de caster avant la fin de ces 1.5sec, tu seras interrompu ET tu ne pourras pas commencer de cast pendant 3secondes.
Si tu ne tentes pas de caster pendant ces 1.5sec, il ne devrait pas y avoir les 3 secondes où tu ne peux pas caster car tu n'auras pas été interrompu.

C'est comme ça que ça devrait fonctionner d'après ce que j'ai pigé (par contre, je sais pas si ça fonctionne réellement comme ça dans la réalité )
Citation :
Provient du message de EleasiasCarintas FRA
voila c'est traduit
j'essaye d'etre le plus synthetique possible tout en gardant l'esprit de celle qui a ecrit de bag
belles traductions c'est un bien grand mot
Merci !
Citation :
Provient du message de Aratorn

( Soit dit en passant, la double interruption,à la fois du cast, suivi de 3s d'interruption est une grosse connerie )

Je suis bien d'accord avec toi, surtout quand je vois que je peux être interrompu par des coups fantômes


interupt1.jpg

un fléau et un MA qui arrivent à m'interrompre sans me toucher, même pas en missant leur coup.


interupt2.jpg

je ne connais pas sa classe mais il à réussi à m'interrompre à travers la porte d'un fort sans me toucher non plus.


Des trucs comme ça il m'en arrive tous les jours et je commence à trouver ça sérieusement lourd.




@ZyX : dis moi un mago qui lance pas de sorts il sert à quoi ?
Parce que oui je sais si je cast pas j'ai pas de timer d'incantation mais autant que je joue pas du tout, les ZF c'est bon je connais à peu près tout, j'ai plus besoin de faire du tourisme.

En plus Sanya dit que la durée de l'interruption dépend de la durée du coup infligé au mage ce qui est totalement faux comme tous les mages le savent.





Après avoir relu le truc je pense qu'il faut plutôt lire :
si vous êtes archer et que vous avez tenté un tir de 1,5s : si vous êtes interrompu pendant votre tir, vous serez interrompu pour 1,5s et non pas pour la durée d'un tir normal.
En gros le même principe que pour un tank qui ne peut pas taper pendant le délais normal de l'arme avec laquelle il vient de frapper.

La partie sur les mages est une pure connerie car ça m'étonnerait que le système moisi qui gère l'interruption des mages, et qui n'a toujours pas été complètement debugué, ait été modifié.
Il y a un passage qui m'a fortement intéressé:

Citation :
Hey, mon arme de quête a un proc a présent, c'est un bug ou quoi ?

R : Non, un manque d'informations : les armes de la quête de la pierre perdue d'Arawn sur Albion ont désormais un proc.

(intraduisible pour moi..si quelqu'un a des idées : )
Ancient Brass Longsword - proc un drain de vie mineur
Ancient Brass Cudgel - dommages directs de feu Ancient Brass Rapier - dommages directs energie
Ancient Brass Pike - mana DD
Ancient Brass Lochaber Axe - mana DD
Ancient Brass Lucerne Hammer - mana DD
Ancient Brass Battlehammer - dommages directs de feu
Ancient Brass Two-Handed Sword - stamina heal
Ancient Brass-Tipped Whip - bouclier de dégats
Ancient Brass-Shod Staff - dommages directs de feu
Ancient Brass-Shod Quarterstaff - drain de vie mineur
Ancient Brass Scythe - bouclier de dégâts
Deux questions:

- C'est quoi un mana DD?
- Où peut on activer cette quête qui a l'air de donner des loots ma foi fort sympathiques???
Pour le fléau je veux bien croire, ça me parait louche que j'ai pas le message comme quoi ma FA a baissé mais admettons.
En plus c'est un insta debuff donc ça ne devrait pas interrompre les incantations. Si c'est bien ça c'est un bug, je vais demander à GOA de vérifier.

Reste que Warren n'est pas un fléau

Pour le dernier je connais pas sa classe donc je sais pas ce que ça peut être.




Et la j'ai mis que les screen que j'avais encore, des comme ça je peux en sortir une dizaine par jour malheureusement et d'un peu toute les classes
Citation :
Provient du message de Radamenthys
rhaaaaaa mais le fléau a pas qu'un instant pbae debuff il a aussi un pbae degat qui t'empeche de cast

dritdzz est un fléau

Regarde les log j'ai pas pris de dégâts, j'ai aucune info comme quoi je suis débuffer et Warren qui n'est pas un fléau arrive à m'interrompre aussi

J'aimerai aussi comprendre ce que c'est parce que je commence à trouver ça lourd.
Procahine fois que je RvR et que ça m'arrive j'enverrai les logs à GOA pour leur demander ce qui se passe et si c'est normal.
Peut-être même que j'aurai une réponse un jour
Citation :
Provient du message de aziraphale
Regarde les log j'ai pas pris de dégâts, j'ai aucune info comme quoi je suis débuffer et Warren qui n'est pas un fléau arrive à m'interrompre aussi

J'aimerai aussi comprendre ce que c'est parce que je commence à trouver ça lourd.
Procahine fois que je RvR et que ça m'arrive j'enverrai les logs à GOA pour leur demander ce qui se passe et si c'est normal.
Peut-être même que j'aurai une réponse un jour
interupt1.jpg

regarde le : "vous encaissez 3 de dégats !"

Je sais que drizzt a fait le template 42 bouc/50 flex/39 tourment
donc il a un faible pbae degat (comme mon fléau) MAIS qui fait des dégats quand meme et qui interrompe ton incantation tous simplement
__________________
http://img515.imageshack.us/img515/3553/redcobra.jpg
Pour le screen d'Azi , oui il y a un bug , il ne devrait etre interrompu qu'une seule fois, la deuxieme interruption provient du bug , c'est marqué Warren vous interrompt mais ca aurait pu etre n'importe qui d'autre c'est completement aleatoire , meme si il avait été etalé sur le sol mort depuis 5 mins

edit : d'ailleurs si on y reflechi bien c'est meme stupide qu'il soit interrompu la premiere fois vu qu'il commence a incanter apres les 3 dmg de l'aura.C'est le code foireux de l'interruption qui veut ca mais ca n'a aucun sens
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés