Prevision du patch du 11 juin

Répondre
Partager Rechercher
Citation :
Upcoming for June 11th, 2003

It's been a fun month for the EverQuest team. With the recent completion of Veksar and the redesigns of Veeshan's Peak and the Plane of Hate receiving such a nice reaction from the folks that have visited those zones, it's a pleasure for us to be able to work on Droga and Nurga in the same way.

Seeing so many new faces on the Test server recently has been a great. There's no doubt that we need as many eyes on the complicated changes we make to the game as we can get. We wanted to thank those of you that have taken the time to help us out by logging into the Test server recently; you've been of great assistance to us.

And as players of EverQuest, one of the most enjoyable things about working on the game is the opportunity to add game features that we've always wanted to see. Many of them are listed below. We think you'll like them as much as we do.

1) Droga and Nurga revamp coming to Legends. The mines of Nurga have been inhabited by crafty Goblins and stolid Burynai for many long years, digging and slaving away under the earth. It's time to shake them up! The redesign for these zones will be on the Legends server, Stormhammer, with our next update. The mines of Nurga will be a fun zone for characters of levels about 40 to 50. The Temple of Droga will accommodate characters around 50th to 60th level. Both zones will have some new events and quest, while retaining the distinct feel of zones.

2) Veksar moving to all Live servers. Since the rediscovery of the lands of Kunark, there have been rumors springing from the ancient lore of the Iksar. Most of those rumors remain unfounded, as gaining access to the lore of the insular Iksar is no easy task. One of the most persistent legends is about a city that lies buried under the Lake of Ill Omen. That city was called Veksar, and it is up to you to discover the tale of its fate.

3) Group experience bonus increasing dramatically. We've been testing this on the Test server for a few weeks, and some final tuning may be needed before it is released. The goal is to dramatically improve the experience gained by groups. The old group experience bonus ranged from 2% to 20% for a 6 person group. The new bonus will range from 20% to 80%. In addition, the 6th person added to a group will not count when experience is divided. This means that in a group of 5 the total experience is divided by 5 then distributed to each member. A group of 6 will also only have the total experience divided by 5 before it is distributed to each member. Due to this large increase in group experience, we will be reducing the experience modifier given in Planes of Power zones. Those zones had a dramatic experience bonus. These zone-specific experience changes are more than offset by the increased group bonus.

4) Experience range increase for characters above 60th level. This is another change that we are testing and anticipate moving to the Live servers. It will open up many of the "old world" zones to players previously restricted to Planes of Power zones for experience gain. The range of NPCs that will be "blue" to a level 65 character has increased as far as level 50, with the "light blue" range extending to level 45. The best experience gains, however, are still going to be for fighting things around and above your level. This will open up areas for high level characters in groups and solo.

5) Shared bank vault will be added. There are times when a player wants to trade items from one character to another. In the past making such a trade may have included dropping items on the ground or asking a friend to hold them for you. To make such trades more convenient, we are adding two shared bank slots to the interface. Any character on the same account and server can access these extra bank slots. No-Drop items can't be placed in these bank slots, and only one of any specific Lore item can exist in the shared bank at any time.

6) Planes of Power access changes will be implemented. Planes of Power has provided us with valuable insight into the group and guild dynamics that are involved in large scale games. The way that we had expected guilds to advance through the story of Planes of Power has become a problem for some guilds as some members have fallen behind and found it difficult to catch up. Obviously this was not our intention. We want people to play with their friends and guild mates.

To correct this issue, we will be allowing characters to enter the following Planes of Power zones by meeting a simple level requirement:

Level 55 and over
Plane of Storms
Plane of Torment
Plane of Valor
Crypt of Decay

Level 62 and over
Bastion of Thunder
Halls of Honor

Characters that don't meet the level requirement may still enter these zones using the existing flags, and raids may still bring additional unflagged or lower level characters with them. All other planes with flag or story requirements for entry will still require those flags, and those flags can still be obtained as they always have.

This will make the majority of Planes of Power zones available to characters over the minimum level, and will allow their guilds to travel and adventure together in the planes. We understand that those that have already earned the entry flags for these zones have put some effort into that accomplishment. We will be giving a reward to those that have done so, though you'll have to wait to see what that reward is.

7) Enhanced Spell Descriptions added. Spell casters spend hours studying their trade. It takes great mental effort to understand and master the complicated arcana needed to cast even the simplest of spells. We have added new information to the spell descriptions displayed in game. An additional line of text explains what the spell does in general and includes information such as damage and duration when appropriate.

8) A new method for memorizing spells. There was a day when casters only needed 32 pages in their spell books, with only 5 spells per page. These days spell books have 50 pages and 8 spells per page. Frankly, that's a lot of spells. We've come up with a new method for finding and memorizing spells that will make things easier for the overburdened spell caster. Right-clicking an empty spell gem will open a list of spell categories. Pointing your mouse at a category will display a list of spells. Selecting a spell from that list will make your character sit down, memorize the spell and stand back up.

We know that many people are happy with the existing spellbook system. Rest assured that the spellbook isn't going anywhere. This new memorization system is an optional convenience for those who wish to try out a new method of managing their spells. The spellbook remains the only way to scribe new spells.

9) Spell Favorites. Spell favorites are an easy way to memorize a full set of eight spells without the tedious book searching. Right-clicking on the spellbook icon in your spell window will open up the spell favorites menu. You will be able to save your current spell lineup as a favorite, delete a favorite or memorize all the spells in one of your already saved spell sets. As with the new spell context menus mentioned above, this will not replace the spellbook, it is meant to make memorizing large numbers of spells more convenient.

10) Damage Over Time spell messages. Damage over Time (DoT) spells cause a certain amount of damage to the target at intervals. Currently, the caster of the spell is only told about the damage done the first time the spell does damage. All the other intervals were a mystery. What certainly sounds like an easy feature to add required a bit of work, but after the next update DoT spells will report their damage to the caster each time damage is done.

If the new messages get to be too much for you, you can disable them in the Options window, much like any other type of damage reporting.

11) Improvements to the game for new players. New players can be overwhelmed by all of the items they find in the game (heck, so do those of us who have been playing for a few years). To help reduce that confusion, we are adding a Tradeskill tag to items that are used as components in trade skill recipes. To help guide new characters, Guildmasters will take a more active role in helping out new recruits by directing them to some starting points for quests. There will be even more quests in the newbie zones, most of them revolving around the pests that seem to inhabit even the grandest cities. In addition, NPC merchants as well as other notable folks will have a title that will explain what their jobs are. For example, a baking supply merchant can be recognized as such by the description beneath his name.

Also, as a heads up to players that have created their own user interfaces for EverQuest, these are the interface files that we expect to change next week.

EQUI_Optionswnd.xml
EQUIhelpwnd.xml
Bankwnd.xml
BigBankwnd.xml
Help.html

WOOOT pour le spell book .
Citation :
Further Down the Line Those of us behind the scenes here on the EverQuest team have plans for the future of the game. Further Down the Line is where we will keep you informed about what those plans are. Please understand that these are our long-term plans and may require a fair amount of research or development time.

1) Partial Zone Revamps

These consist of improvements in the experience gain, monster density and/or item rewards in some of the older zones. The goal is to improve the playability and reward for adventuring in these zones without completely remaking the contents of the zone. We plan to do several of these, and we'll keep you updated as we move through these. We recently finished Veeshan's Peak, the Temple of Droga and the mines of Nurga. Currently we are working on a partial revamps of The Deep, Charasis (Howling Stones), Dragon Necropolis, Sirens Grotto, The Hole, The City of Mist, Cazic-Thule, and Velketor's Labyrinth.

2) Updated Character Creation Descriptions

EverQuest has evolved and improved a lot over the last four plus years. With four years of updates and enhancements, sometimes your information gets outdated. One of the things we will be doing soon is updating the character creation information both in game and on the web site.

3) Damage Over Time Spell Foci

We are working on implementing focus items for Damage over Time (DoT) spells. Focus items improve aspects of certain spells when they are cast. Originally, DoT spells were included in a group of other spells that some focus items affected. But the nature of DoT spells is very different than other spells, and the affect of these focus items on DoT spells was not what we wanted it to be. A new class of focus items needs to be created to increase the effect of DoT spells.

4) Items in the Planes of Power

We will be looking at the quality of Planes of Power item rewards and improving them where appropriate. Items for many of the lower tier gods will be upgraded and more rare items and NPCs will be added to the following zones as needed:

Crypt of Decay
Plane of Torment
Halls of Honor
Plane of Tactics
Plane of Innovation
Bastion of Thunder

5) Class Balance

We're still planning to take a look at improving the damage capabilities of melee classes, as they've fallen behind their magic-using counterparts at the very high end of the game. Finding the proper solutions for this situation will take some time. Some options being considered are:

Improve melee damage-increasing disciplines
Improve Planes of Power melee weapons

Additionally, we're looking at the concerns from players about their spells, and changing them where appropriate. The goal here is to remove annoying issues with spells, not necessarily to increase caster power overall.

6) Shields and blocking

We're planning on reviewing the possibility of giving an innate chance to block when using a shield. We've been hoping to do this for a while, and it should be getting a realistic review in the near future. We'd like to increase the value of shields, and make it a worthwhile choice for players who might normally dual-wield weapons or use a two-handed weapon. We plan on balancing this against classes which use shields by default, and therefore wouldn't be making any trade-offs to equip a shield.

7) Tradeskills

We will be looking at the chance of failure for tradeskill recipes. We are aware of the concerns of trades folk in EverQuest, and it is on our schedule to review things such as the fact that masters of trade skills can fail the easiest recipes. That doesn't necessarily mean that we plan to change it, but we will most certainly look it over - and probably will change it
Citation :
Je retiens aussi le système de barre de sorts favorite, etant donné que selon la zone ou selon l'activité ( solo, groupe, raid ) ca m'evitera de demem et remem les spells adequats, c'est pratique aussi
Clair

Nym.
Un peu affligeant que l'affichage des dots n'arrive que maintenant sur un jeu qui a 4 ans d'existence . Mieux vaux tard que jamais .

C'est un peu comme si je devais jouer sans connaitre le degat exact provoqué par mes nukes ...

Le coup aussi d'expliquer l'effet exact d'un spell par une ligne de texte ça arrive dramatiquement tard ... Qui n'a pas ete obligé un jour de se tourner vers Allakhazam ou autre pour comprendre l'effet exact d'un de ses spells ?

Le coup de la barre de spells favoris, je n'ai pas d'opinion, on verra à l'usage .

Ah . Le coup des slots banks shared, c'est bien pour ceux qui ont des twinks .
Mouarf suis-je la seule a avoir lu le mot "prévision" dans le titre de ce post ?

de toute facon certaines de ces previsions ne serront surrement pas mis en place le 11
style le shared bank
Citation :
Un peu affligeant que l'affichage des dots n'arrive que maintenant sur un jeu qui a 4 ans d'existence . Mieux vaux tard que jamais .

C'est un peu comme si je devais jouer sans connaitre le degat exact provoqué par mes nukes ...
Well d'un autre cote un DoT ca fait toujours le meme degat quand ca passe...
C'est juste pour pouvoir parser qu'ils ont enfin rajouter ca.

Citation :
Le coup de la barre de spells favoris, je n'ai pas d'opinion, on verra à l'usage .
Sur serveur PvP ca va etre super pratique si c'est bien fait.
Car combien de fois suis je mort car j'etais en train d'exp et donc n'avait pas mes spells PvP memo...
Switch PvE/PvP !

Citation :
Ah . Le coup des slots banks shared, c'est bien pour ceux qui ont des twinks.
Pratique aussi pour ceux qui tradeskill et qui ont besoin de muler les matieres premieres dont leur banque regorge.


/bisous Griotte
Citation :
Provient du message de silaeme
Mouarf suis-je la seule a avoir lu le mot "prévision" dans le titre de ce post ?

de toute facon certaines de ces prévisions ne serront surrement pas mis en place le 11
style le shared bank
"prevision" est le terme qui a été mis par yilnaeth, Verant le qualifie d' "upcomming update" ce qui pour moi n'est plus une prévision mais ce qui est prévu, a plus ou moins 8 emergency patch près.

La vraie prévision est dans le post de Kaldamn puisqu'il n'y a pas de date.

Il est toutefois possible que 1 point ou 2 de cette liste ne puisse pas voir le jour, pour ma part je pars de la base qu'il vont tout réaliser et on va voir le résultat le 11, donc je pense que la shared bank sera là
entre le patch, l'emergency patch, l'emergency d'emergency patch et les crash engendrés par le premier patch, ça va nous faire un paquet d'emperor tout ça =)

Plus sérieusement, à part l'ouverture des plans qui est un peu n'importe quoi (lvl 55 dans PoTo ou CoD ? mouahahaha) le contenu est prometteur =)
Citation :
Provient du message de Llewn Foresthaven
Well d'un autre cote un DoT ca fait toujours le meme degat quand ca passe...
C'est juste pour pouvoir parser qu'ils ont enfin rajouter ca.
Oui c'est sur, enfin j'avais fait une nécro twink à une époque lointaine et c'est assez destabilisant notamment quand tu solo de ne pas avoir la moindre idées des degats que tu fais par dot, qui est quand meme une des armes principales du nécro . En plus c'est frustrant je trouve de ne pas voir affichés tes degats

En tant que wiz, voir mes degats affiches quand je solo me permet d'avoir une idée assez precise des HPs du mob, savoir combien de nukes je vais devoir placer pour le tuer, etc, donc combien je vais devoir med, bref c'est une information assez pratique .

En plus certains parsers prennent déja en comptabilisation le dot il me semble .

Sinon oui agree Bae ça risque de bien crash en chaine ...
Citation :
Provient du message de Llewn Foresthaven
Sur serveur PvP ca va etre super pratique si c'est bien fait.
Car combien de fois suis je mort car j'etais en train d'exp et donc n'avait pas mes spells PvP memo...
Switch PvE/PvP
A mon avis faut pas rêver non plus.
Le temps de mémorisation de 8 gemmes doit être sacrément long.
Et comme je soupçonne que SoE n'aura pas fait ca correctement ou du moins vite fait, charger une sauvegarde ne fera pas de détail et remémorisera un sort même si il est déjà à sa place.
Si tell est le cas, je m'en servirais pas à cause de Divine Aura et DB qui ont un refresh très long et que je veux toujours up.

Mais bon, qui vivra verra en effet.
C'est pas parce qu'on donne l'accés a un level 55 a de telles zones qu'il y ira forcement
oui c'est sur beaucoup vont vouloir y aller au debut
mais bon vous voyez beaucoup de niveau 46 dans PoN et Pod vous ? ils y ont pourtant accés

lev 55 ds les zones tiers 2 et 3 c'est assez stupide si on considere juste l'aspect groupe XP
mais y a des petites guildes qui aimerait surement raid les mini de PoS par exemple et qui doivent laisser des menbres pas flag pos derriere elles (c'est juste un exemple)
Je dis pas ca contre toi Sila, mais relancer ce débat est une très mauvaise idée.
Retourne 1 ou 2 pages en arrière, tu verras que cela a été longuement débattu pour finir sur un cul de sac.

Ca vas spamer sec encore une fois

*EDIT* Si ca t'interesse
Citation :
Provient du message de Baeandor
Plus sérieusement, à part l'ouverture des plans qui est un peu n'importe quoi (lvl 55 dans PoTo ou CoD ? mouahahaha) le contenu est prometteur =)
c'est pas moi qui ai relancé le débat, je suis innocente

mais non je balance pas
c'est surtout du confort plus que de l'utilité ce qu'ils vont nous ajouter la

pour moi c'est une autre bonne raison de plus de na pas afficher les degats.
et je sais pas pourquoi mais je sens que pas mal de necro vont se prendre pour des damage dealer "pseudo preuve" a l'appuis mouarf !
Citation :
Provient du message de Serapho
je sais pas pourquoi mais je sens que pas mal de necro vont se prendre pour des damage dealer "pseudo preuve" a l'appuis mouarf !
Pour moi, un nécro est un damage dealer, et pas un des moindres...
Citation :
Provient du message de Serapho
c'est surtout du confort plus que de l'utilité ce qu'ils vont nous ajouter la

pour moi c'est une autre bonne raison de plus de na pas afficher les degats.
et je sais pas pourquoi mais je sens que pas mal de necro vont se prendre pour des damage dealer "pseudo preuve" a l'appuis mouarf !
Je doute que les necros ou les classes qui utilisent beaucoup leurs dots considerent ca comme un simple confort . De plus je pense que seul les doteurs le verront, donc je ne vois pas en quoi ça peut deranger quiconque . Et oui, le nécro est un bon damage dealer, meme si ca depend beaucoup des circonstances du fight ( besoin de feeder ou pas, etc ) .

Citation :
Provient du message de Curistel
Je dis pas ca contre toi Sila, mais relancer ce débat est une très mauvaise idée.
Retourne 1 ou 2 pages en arrière, tu verras que cela a été longuement débattu pour finir sur un cul de sac.
[/URL]
Agree
je voi deja les necro arriver avec leur grosse tete en disant je fait plus de degats que untel ou untel, ce qui ne sera pas toujours vrai:

le combat est court: les Dot n'ont pas le temp d'agir completement ===> degats moyens (typique du mob fesable a 1 groupe)
le combat est long, les DoTs agissent entierement et/ ou sont renouvellés ===> les degats sont enormes. (mob typique, les mini boss et boss)

c'est pas ce changement qui va radicalement changer la vie des specialistes du doT je pense
Citation :
Provient du message de Serapho
je voi deja les necro arriver avec leur grosse tete en disant je fait plus de degats que untel ou untel, ce qui ne sera pas toujours vrai:

le combat est court: les Dot n'ont pas le temp d'agir completement ===> degats moyens (typique du mob fesable a 1 groupe)
le combat est long, les DoTs agissent entierement et/ ou sont renouvellés ===> les degats sont enormes. (mob typique, les mini boss et boss)

c'est pas ce changement qui va radicalement changer la vie des specialistes du doT je pense
Mouais...
Donc un nécro avec sa grosse tête (...) va te répondre:
Nous sommes de bons / tres bons damage dealers.
Pas besoin d'être pretentieux c'est une verité. Certaines circonstances font que nous occasionnons plus ou moins de degats (durée du combat, resists du target etc) mais de maniere generale nous sommes bons. Point.

Citation :
Provient du message de Serapho
je sais pas pourquoi mais je sens que pas mal de necro vont se prendre pour des damage dealer "pseudo preuve" a l'appuis mouarf !
Pseudos preuve a l'appui?? Des parses bien traités et pris dans des conditions differentes ne sont pas des pseudos preuves. Ce sont les meilleures preuves.

De plus il ne me semble pas avoir lu beaucoup de vantardises abusives de la part de mes confreres ou de moi meme sur ce board, donc je comprends pas vraiment d'ou te vient cette reaction mais bon...

Pour finir, a titre perso je pense que cela restera un confort en effet, je ne m'imagine pas parser mes logs a repetition pour trouver les meilleurs combinaisons et / ou prouver ma puissance.
Mais c'est sympa quand meme)

Nymwen.
Citation :
Provient du message de GriotteEQ
En plus certains parsers prennent déja en comptabilisation le dot il me semble .
un seul, fait par un necro et tres imprecis (cherche le message de debut et le message de fin du DoT, pas de chiffres exactes, je ne sais meme pas si il prend en compte le level [qui change le damage de certains DoTs])

Citation :
Provient du message de Serapho
[i]c'est surtout du confort plus que de l'utilité ce qu'ils vont nous ajouter la
Le meme confort et la meme utilite qu'ont les casters de DDs ou les melees, qui voient leurs damages s'afficher depuis le debut de EQ, le fait de voir enfin les dots damages n'est que justice
de + ca permet d'esperer dans un avenir proche des focus DoTs relafivement courants (1 a deja drop, mais dans Time apparement) et les dot crits, qui la aussi ne seront que justice les DoTs ayant perdu enormement de puissance face aux DDs depuis Velious

Citation :
pour moi c'est une autre bonne raison de plus de na pas afficher les degats.
ca ne les affiche que chez le caster actuellement, je ne vois pas en quoi ca gene

Citation :
et je sais pas pourquoi mais je sens que pas mal de necro vont se prendre pour des damage dealer "pseudo preuve" a l'appuis mouarf !
1- une classe capable de faire + de 150 dps (estimation) sur de longue durees sans appui de son pet, perso je la considere comme une classe de damage deal, mais bon toi peut etre pas
en fait si tu ne consideres pas le necro comme un damage dealer on le considere comme quoi? et qui donc peut etre un damage dealer? les wizards et les rogues point final?
2- un parse, c'est un FAIT, une preuve qui n'a rien de pseudo, les pseudo preuves ce sont les calculs auxquels ont du se livrer les necros depuis 99 et qui consistaient a prendre le damage/tick des dots, les ajouter, diviser par 6, inclure les castings et des durees randoms pour les resists et autre fizzles et avoir une estimation infamement grossiere de dps, ca c'est une pseudo preuve, un parse est par definition exact et mathematique

Citation :
je voi deja les necro arriver avec leur grosse tete en disant je fait plus de degats que untel ou untel, ce qui ne sera pas toujours vrai:

le combat est court: les Dot n'ont pas le temp d'agir completement ===> degats moyens (typique du mob fesable a 1 groupe)
le combat est long, les DoTs agissent entierement et/ ou sont renouvellés ===> les degats sont enormes. (mob typique, les mini boss et boss)
une fois encore completement faux:
1- un parse permet de determiner des damages exacts, si le parse de a_necro_00 montre 10k et le parse de a_rogue_00 montre 8k, le necro a fait plus de degats que le rogue point final
2- le dps des dots ne change pas, a l'exception de splurt, avec la duree du fight (enfin si un peu quand tu factorises les casting times), ce qui change le plus c'est l'efficacite du DoT.
Pyre + Pyro + CoC + VM ca fait 95 dps que le fight dure 2 ou 20mn (encore une fois si on ne prend pas en compte le temps perdu a cause du casting time, mais a la difference d'un wizard un necro peut commencer a caster tres tot dans le fight)
Citation :
c'est pas ce changement qui va radicalement changer la vie des specialistes du doT je pense
pas plus qu'enlever l'affichage des damages des DDs et melee hits ne changeraient la vie des wizards, mages, druids, melees, tu as raison.
Citation :
Provient du message de Masklinn
pas plus qu'enlever l'affichage des damages des DDs et melee hits ne changeraient la vie des wizards, mages, druids, melees, tu as raison.
Hum euh si, j'aime bien savoir si mon nuke land full ou si il est partiellement resisté par exemple... sans l'affichage des dommages je vois pas comment je le saurais ... Ca change rien à la vie d'un doter, mais d'un DDer, si . Pareil avec une rain en 3 wave, ou la premiere peut etre resistee et pas la suite, etc .
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés