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18/05/2003, 20h19 |
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Etain - Verdun FB.
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Grosso modo, le A20, pardon le DB7, emporte deux fois moins de bombes ( 1 T quoi) que le He111 mais dépasse largement les 500 km/h, a quatre mitrailleuses tirant vers l'avant, une mitrailleuse vers l'arrière en haut et une autre couvrant le secteur arrière inférieur.
Specification of Douglas DB-7: Engines: Two Pratt & Whitney R-1830-SC3-G air-cooled radials, each rated at 1050 hp for takeoff and 900 hp at 12,000 feet. Performance: Maximum speed 280 mph at sea level, 305 mph at 9650 feet, 295 mph at 13,000 feet. Cruising speed 270 mph. Landing speed 81 mph. Initial climb rate 2440 feet per minute. An altitude of 12,000 feet could be attained in 8 minutes. Service ceiling 25,800 feet. 996 miles combat range. The DB-7 could fly 462 miles with a 2080 pound bombload. Weights: 11,400 pounds empty, 17,031 pounds maximum takeoff. Dimensions: Wingspan 61 feet 3 inches, length 46 feet 11 3/4 inches, height 15 feet 10 inches, wing area 464 square feet. Armament: Four fixed 7.5-mm machine guns fitted slightly behind and below the nose, two on each side. One 7.5-mm machine gun on dorsal flexible mount. One 7.5-mm machine gun in flexible tunnel position. Maximum internal bombload was 2080 pounds. A noter que le DB7 aura une trappe de soute donc faudra penser à l'ouvrir. On notera aussi que la seconde série commandé par les français avait des moteurs de 1100 ch au lieu de 1000ch... peut être devrions nous militer pour avoir ces moteurs là. The modified version for the Armee de l'Air was designated DB-7 (which stood for Douglas Bomber 7). The first DB-7 flew on August 17, 1939, and the first deliveries to France were made in October. The first one hundred DB-7s were powered by a pair of 1000 hp Pratt & Whitney R-1830-SC3-G radials with single-speed superchargers. The additional 170 DB-7s ordered in October differed from the earlier batch of one hundred in having two 1100 hp Pratt & Whitney R-1830-S3C4-G Twin Wasps equipped with two-speed superchargers and Stromberg injection carburetors. However, due to engine shortages, the S3C4-Gs were not readily available and the French agreed to allow Douglas to use the older engines in order to keep the line running. The S3C4-G Wasp did not appear on the DB-7 until the 131st example. Edit: Le P40 pouvait emporter des bombes. 680kg pour le P40D. Le français doit pouvoir emporter tout autant je pense.En tout cas, il avait bien une commande pour larguer des bombes. http://www.geocities.com/pentagon/qu...485/P-40C.html |
19/05/2003, 13h59 |
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MDR , morchee y veut foutre des bombes sur tous les avions
Calme ! deja qu'il y a trop d'avions in game a mon gout |
19/05/2003, 19h12 |
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C'est pas moi qu'il dit, c'est DOC himself :P
Avout que tu ne dirais pas non d'avoir un oeuf de 250kg sous le fuselage de ton 109 :) |
19/05/2003, 19h47 |
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Et bien moi je suis les 3/4 du temps en Pz , donc de savoir qu'il y'a des oeufs de 250Kg qui vol un peut partout autour de moi ... non , c'est pas vraiment rassurant
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19/05/2003, 20h35 |
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