Simulation de saut

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J'ai lu ça
Citation :
Part of the new expansion set is not only the opportunity to have a fresh roleplaying experience, but also seeing some of the new technical tricks Bioware has come up with. For instance, NWN doesn't have a z-axis per se, so it's impossible for players to, say, jump from one altitude to the other. Bioware's figured out a way to fake it. In one scene of the campaign, kobolds will appear to jump from a ledge into a bucket. As they land, a counterweight will raise a large stone that's barring a door. The visuals are all done with custom spell effects that the community could duplicate.
ici . intéressant non ? A priori, ils ont intégrer de quoi simuler le saut.
Ca a l'air d'être fait avec des VFX (j'ai cru un instant qu'ils avaient rajouté une animation dans le modèle ) ...mais apparemment ils ne l'ont fait que pour les kobolds...enfin il faudra voir ce que ça donne, ça se trouve ils ont vraiment implémenté quelque chose de nouveau, mais j'en doute
Ce bidouillage avait déjà été fait par quelqu'un sur le vault, ici. Ah, les prétendues exclus de Bioware, à force on va pu y croire du tout

Enfin le rendu doit être sympa
Citation :
provient du message de Keith Warner, designer chez Bioware
Its not a new animation or anything, our lead designer, Brent, just came up with a cool way to make anything into a projectile and then Yaron found a great place to use it in the module.
You'll have to see it, but it really fits in well, story-wise as well as making me laugh every time I watch it...
source

J'hallucine
Je sens que je vais devenir spécialiste en lancer de kobold moi
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