Patch 181

Répondre
Partager Rechercher
Le message officiel

Patch #181 Notes
Read on to learn about the changes that come with the Retail patch #181

Itemdrop
- Changed the itemdrop rules in Warzones to the Anarchy zone rules (you lose at least 1 item now). This only applies to the server Jupiter, the system remains unchanged on other servers.

Items
Dynamic objects for apps will be implemented when they work fine and can be removed by the players.

- Removed some useless weapon mods.

- New recycling recipes to create food from organic loot
- New recycling recipes to create empty datacubes, recordable datacubes and recordable books
- New recycling recipes for drugs (Antidote, Antistealth, Antishock, Dmg Blocker)

- New sniper model/icon.
- New sniper ammo.
- New zoom mode. Activate zoom mode by holding the 'fire'-Button.
- Sniper rifle now uses the 7.62mm mods.

- Item Info window:
* Use restrictions for LoM-pills fixed
* Effects of anti-drugs fixed

- Fixed flamer damage bug.
- Fixed a bug with tools disappearing when used.

- Reduced stun effect of lower spells and weapons and reduced the influence of the stun on aiming capabilities.

- Replaced the old MC5 chips with new models, the existing ones and their parts will be useless.

- Increased rare part and rare implant drop

PSI
- Reduced PSI energy use for antipoison, antishock, antidamageboost
- Reduced frequency for anti-buff spells and adjusted the mana cost.
- Reduced frequency of all spells, increased damage (648% damage cap)
- Reduced range of Holy Paralysis
- New rare APU and PPU spells
- Fixed bug in area of effect spells (eg Fire Barrel)
- Higher rate of fire for some advanced passive spells (eg holy shelter sanctum)
- Fizzle probability when using PSI while running decreases with higher damage % value
- Reduced APU rank
- Barrels adjusted: Less damage and shorter duration

Mobs
- Removed DoY Bots from k_13
- Highlevel AreaMC5 Mob placement changed to remove the safespot

Terminal
- Clanwars implemented: Clan members of clan rank 14 and above may declare wars
- Terminal\Info\Clans: Clanwars display reactivated
- Terminal\Clanadmin\Wars: Clanwars can be canceled by yourself or accepted by others
- Note that clanwars do not have any gameplay effect at the moment (e.g. soullight loss)

- Political system: Faction members may vote the faction council, the seats will be filled according tot he number of votes received. Runners can be designated as clan representative by their clan and be voted into the faction council. Elections are help on the indicated day or when the level of mistrust goes above 50%.
- Terminal\Info\Politics: Overview of own faction council (Overview, Details, Election) and of other factions (Overview, Details)
- Terminal\Clanadmin\Members: Designation of clan representatives (Member of clan rank 12 at least), editing of political program (Representative)

Filechecker
- New button "Check Files..." in the Neocron launcher. It checks the Neocron client for missing/corrupted files. Work in progress! If it doesn't work properly, delete the file filestofix.inf.
- A slim version of the new "Check Files..." option checks the most important files (EXE and DLL files, important data files) at every start of Neocron. At the moment, this check has no effects on Neocron yet, because it is still in testing. Error messages are logged to the file "Error.log".

Other changes
- Using stealth produces a weak drug effect.

- The TakeAll button now only takes as many items as the Runner can carry, starting with the last one.

- Neocron time/date is now synchronized more often between server and client

- Fixed a sound bug in the German installation of the download version.

- Reduced the waiting time between creating characters from 6 hours to 30 minutes.

- Improved the zone change code. Players should no longer appear at the reset positions if they log out during the zone change. The same should apply to vehicles.

- Outposts can only be hacked by 3 different Hackers (one for each layer). The clan of the hacker hacking the last layer conquers the OP.
Posted by: Thanatos (Patch #181 Notes)
Back





Y'a des truc bien, déjà la duré du reroll qui passe de 6 heures a 30 minutes ca va aider les newbies.

Sinon vous avez compris c'est qui le truc de faction representative ? C'est des genres d'élection ? Moi je me présenterais bien pour Biotech.
ma souris n'arrete pas de bugger depuis ce patch quand je change de zone 2 fois sur 3 je peux plus lancer de sorts, et je ne suis pas le seul a qui ca arrive
Citation :
Provient du message de Jet
ma souris n'arrete pas de bugger depuis ce patch quand je change de zone 2 fois sur 3 je peux plus lancer de sorts, et je ne suis pas le seul a qui ca arrive
ca, ca m'arrive depuis quelques jours, déjà... Bien avant le 181, en tout cas

Enfin bon... Les modifs sur le snipe ont l'air pas mal... dommage que le mien se soit envolé à l'attaque de Outzone Station par York
Le truc de Politique à l'air sympa, mais c'est pour l'instant tout vide.... J'ai eu envie de voter non à la question "etes vous content de votre dirigeant ?"... je l'ai jamais vu

Par contre, les missions ont été désactivée et à ce qu'on m'a dit, les epic NEXT ne sont pas encore toutes debuggées
Citation :
Provient du message de NeoGrifteR
J'ai eu envie de voter non à la question "etes vous content de votre dirigeant ?"... je l'ai jamais vu
J'ai voté non exactement pour cette raison
en effet le snipe est mieux par contre ils ont modifié les dommages il me semble.
Avec mes balles phospho ca fait bcp moins de dégâts sur le coup mais ca fait des dégâts de feu sur qques round.
Par contre j'aurais préféré un autre bouton genre molette de la souris pour zoomer ou de zoomer plutôt que le bouton de tir.
aussi un truc qui n'est pas mentionné dans le patch les prix de divers objets a fortement augmenté, je prend pour exemple les tools genre tool repair ou research TL 100 coûte pres de 262 000 CR chez crypton tool alors qu'avant il coûtait a peine 180 00 CR.
Ya des nouvelles parts qui apparemment servent à créer de la deco pour vos appartements. Mais jusqu'ici impossible de déposer un de ces meubles. On peut le faire tourner sous tout les angles, le retourner encore, mais pas le poser
Citation :
Provient du message de Jet
ma souris n'arrete pas de bugger depuis ce patch quand je change de zone 2 fois sur 3 je peux plus lancer de sorts, et je ne suis pas le seul a qui ça arrive
Oula ça m'arrive depuis que j'ai commencé à jouer a Neocron, en général un reboot du jeu règle ton problème illico. ça ressemble plus a une grosse perte de synchro où ton personnage est pris dans un lag intemporel, le chat continue à défiler mais tu peux plus rien faire (enfin si tu peux marcher et tu te retrouves à l'autre bout de ta zone quand tu te relog après ton reboot):

Le plus triste c'est les zones dans lesquelles ça arrive plus souvent qu'ailleurs.... le donjon de el farid village
Post
3 choses a propos de bugs...
j'ai remarqué que je plante BEAUCOUP plus souvent en vue externe (que je trouve plus chouette étant combattante CaC... eu fusil, c'est pas simple.. ^^) mais quand je dis beaucoup, c'est vraiment énormément... dans les 8-10 retour windows (XP) en 3 heures... alors que mon PC a été reformaté récemment et devrait etre clean... pour comparaison, je ne plante que 1-3 x en 3 heures en vue interne... et souvent lors de zoning...


avant le patch, chuis morte une fois aux cyclopes... et j'ai perdu tout le matos de mon sac... (pas les implants qui me restaient ni ce qui était dans la ceinture ou dans mon appart)
le call est loggué, on m'a répondu rapidement IG, j'attends des nouvelles du support...

après le patch, je ne peux plus vendre ni acheter quoi que ce soit a n'importe quel marchant de n'importe quelle ville (NC, MB ou TH) a l'exception des YO's "misc stuff" qui, eux, acceptent toujours de tout m'acheter... mais a des prix inacceptables...
call loggué également, pas eu de nouvelles IG en 4 heures...
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés