[ Barre mémoire ] A7N8X deluxe

Répondre
Partager Rechercher
Voila, je me suis demandé un truc, j'ai 128 mo ddr, et dans cette carte mère il y'a 3 slot pour mémoire , 1 noir et deux bleu ... mais ma barrette de ddr ne rentre que dans la noire, et la bleu elle sert a quel type de mémoire ?

Faut-il un pcxxxx spécifique ?

Merci de m'éclaire car je veux me rajouter de la ddr, et comme ma ddr actuel ne rentre pas dans les sockets bleu, je voulait me renseigner avant d'acheter

ps : désolé pour les fautes d'orthographes, mais je suis très pressé
sur cette carte mere si tu mets 2x la meme barette dans les deux slots bleus tu gagnes un facteur important de performances. Je te conseille soit de prendre une deuxieme barette de 128Mo et de la mettre dans le slot bleu, ou mieux 2x 256 que tu installes dans les slots bleus et tu revends ta 128 (ou tu la jettes a la poubelle selon )
5 secondes sur Google
Citation :
DualDDR

NVIDIA’s nForce chipset featured a dual-channel DDR design like today’s nForce2, yet, boards always seemed to sport three DIMM slots. Two slots would comprise one of the 64-bit DDR channels and the third made up the rest of the TwinBank Memory Architecture. The A7N8X similarly offers three DIMM slots. Again, the first two correspond to one 64-bit channel and the third makes up the second. Combined, the DualDDR architecture (as it has been renamed) offers up to 6.4GB per second of theoretical memory bandwidth using PC3200 memory. In reality, that number is actually much lower since the Athlon XP can only utilize 2.7GB per second running on a 333MHz front side bus. The extra bandwidth is consumed when integrated graphics are used (in other words, when the IGP is used in place of the nForce2 SPP).

Although the chipset supports PC3200 memory, NVIDIA maintains that maximum performance is attained when the memory and front side busses are run synchronously at 333MHz. Aggressive memory timings apparently compensate for the slower memory bus. We decided to test this theory, using a single 256MB PC3200 module running at 333MHz and 400MHz, CAS2 in both instances.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés