Le Walvaker...Au coeur du sujet!

Répondre
Partager Rechercher
Citation :
Provient du message de Kannon
Je l'ai eu hier le style 29, j'ai pas pu m'empecher de faire mumuse avec.
Voilà ce que ça a donné sur un babouin orange :

http://www.ifrance.com/kaskouka/daoc/boum.jpg

Le pauvre il a pris 633 de dégats rien que sur le dernier coups. Le critique a aidé bien sur
Et encore, t'as pas critique sur le style de faux ! J'imagine déjà le coup avec un gros critique sur le style de faux et un gros critique sur le pbae du style et un dd dû au proc de l'arme (alchimie) Ca doit faire mal
Citation :
Provient du message de Pepper
Et encore, t'as pas critique sur le style de faux ! J'imagine déjà le coup avec un gros critique sur le style de faux et un gros critique sur le pbae du style et un dd dû au proc de l'arme (alchimie) Ca doit faire mal
le coup ultime:

Coup faux + crit
Proc arme + crit (oui oui c'est possible je l'ai deja vu)
PBAE + crit

Je l'ai presque fait, j'avais pas de crit que le proc

Si en plus le mob est sensible au tranchant et au froid ca devient gore....
Personnellement vouloir totalement sacrifier la parade me semble un mauvais choix, bourrasque d'automne sur parade est quand THE style pour le rvr, et il sert aussi bien au VW qu'a tout ses potes.

Mais c'est vrai que sur RvR en *bus* comme dit plus haut faut pas espérer trop parrer (bien que ma proto avec 39 + 12 parade et maitre parade I y arrive fréquemment), si on arrive pas à parrer parce que trop de monde je suis pas sûre qu'on est non plus le temps de placer la chaine de côté.

A voir à l'usage mais pour moi il est hors de question de sacrifier totalement la parade.
Actuellement j'hésite entre 2 templates : Soit 44 Faux / 38 Arbo et 30 Parade (30 pts de perdu) soit 50 Faux / 38 Arbo / 20 Parade (reste 0 pt).

N'étant pas du tout adepte de méga RvR type Emain, pensant qu'un jour Mythic débuguera la parade en groupe PvP (espère disons ), il est hors de question que je mette la parade à l'écart.
Citation :
Provient du message de Islena
Personnellement vouloir totalement sacrifier la parade me semble un mauvais choix, bourrasque d'automne sur parade est quand THE style pour le rvr, et il sert aussi bien au VW qu'a tout ses potes.

Mais c'est vrai que sur RvR en *bus* comme dit plus haut faut pas espérer trop parrer (bien que ma proto avec 39 + 12 parade et maitre parade I y arrive fréquemment), si on arrive pas à parrer parce que trop de monde je suis pas sûre qu'on est non plus le temps de placer la chaine de côté.

A voir à l'usage mais pour moi il est hors de question de sacrifier totalement la parade.

c'est le 2eme ou le 3eme style sur parade ca ?
Si c'est celui qui fait AEDD, chez moi le sort est resisté 75% du temps et comme cest un sort lvl21 il est sans doute pas pret de passer sur un lvl50 en rvr, malheureusement...
C'est presque du tout frais (date d'hier), voici le rapport du TL Valewalker... (Anglophobe, s'abstenir )

Valewalker Team Lead Report (v1.60)

Overview

Being an entirely new class to the RVR game, the valewalker has an interesting niche to occupy. Survival is based completely on a set of buffs, and damage output is varied between melee and magical damage. Now that the magical damage side of things seems to have been rounded out, I'd like to see more focus on the primary melee aspect of the class. The delicate balance of frailty and power makes this class a difficult one to balance, but I hope to achieve it with these changes.

===============

General Concerns:

Miss Rate- The reduction in valewalker damage output before the release of shrouded isles had an adverse side effect on the overall melee performance of the class. With a lower weaponskill, Valewalkers are missing up to 20% more against identical opponents than they were before the patch. Some valewalkers are achieving an average of around 50% miss rates with high end equipment and maxed out skills. Seeing as the valewalker has only the scythe as an option for a weapon, and the fact that 2handed weapons are inherently slow, this hurts the melee performance of the class greatly.

Overall Damage output- The Valewalker cannot stand up in any particular area as far as damage output goes. Both low end spellcasting and lackluster melee output, combined with high miss rates, make the overall ability to dish out pain much harder for a valewalker than any other offensive based class. Their overall defensive ability should be, in turn, accomidated to the availability of damage output. There is no one single way to solve this problem, and there are many ways to approach it. Many of these are outlined in the sections below.


===============

Combat Style Issues:

Lack of a "+ to hit" anytime style-

Valewalker's melee damage is almost entirely based off of reactionary styles, without a decent anytime style to use in some situations, Valewalker's melee damage output is severely limited.

Suggested Fixes:

Swap when Sawgrass and Thorny shield are recieved in the valewalker's style line. Remove Parry pre-req from Sawgrass, change it to anytime style. This style would be comparable to the Flexible weapon's "Python" anytime style.

---

Side positional styles- Completing any type of style chain is difficult in RVR, and from a side position it is even more difficult. On top of this, stunning blade, the level 10 side positional style, has no + to hit bonus.

Suggested Fixes:

Change Stunning Blade to a rear positional style.

---

Level 44 style bug- The level 44 style, Damaging Grasp, is documented as having a root effect, but it procs a stun instead. A root is almost useless, seeing as valewalkers will ALWAYS have a damage shield up when executing this style, because the beginning of the chain procs a DS.

Suggested Fixes:

Correct the documentation and leave the style as a stun.

---

Style Procs- ALL procs from style effects should scale with level. At lower levels they border on overpowered, and stay exactly the same through level 50, not creating much of an effect at all. Style procs are usually resisted because they're low level spells, and when they do land, they do low damage. I'd really like to see this put in, cause we're balanced around those procs. If we cant use them in RVR, we lose massive amounts of damage potential.

---

Sawgrass is not debuffing slash in any way

---

On the subject of style procs, the Damage add proc from the styles are still not actually adding DPS, but a static damage value. For example, the 2dps proc is adding 2 damage to every hit, not 2dps worth of damage. This needs to be fixed.

---

In order to get the valewalker to be welcome in groups, I would like to see the self benefitting style procs get a PBAE component. That way, when say a DA procs, the valewalker buffs their surrounding groupmates for a short period of time. This gives them a great amount of group utility, something lacking from the class.



===============

Spell Casting Issues:

Buffs- The valewalker is wholly and completely dependant on buffs for survival. Buffs consume a large portion of a Valewalker's power pool, and the timer on them makes dealing with rebuffing in RVR a major inconvenience.


Suggested Fixes: Increase timers on self buffs to 20 minutes for the valewalker.

---

Castable ablative proc- Seeing as how both the minstrel and valewalker ablatives need to be specced for, I'd like to see the Valewalker castable proc become 50%-100% abs and stack with the AA proc from alchemy as well as our unique RA.


Suggested fixes: I would like to see the proc moved to 100%, as it does not fire reliably, has a short duration, and is just slightly more hp than the minstrel chant. Seeing as how valewalkers have a good absorb, but abysmally low AF (similar to a caster), valewalkers need the extra protection while in melee.


---

Castable Snare- The snare is bulky in RVR. Without quickcast, the spell is never used.


Suggested Fixes: Make the snare instacast.


---

Castable melee procs- I would like to see the addition of dex/quick and str/con buff procs. Even more so than that, I'd like to see a lifetap proc buff, like the reavers have. So you could choose disease or str-con or dex-quick debuffs to use or the lifetap proc buff, but not more than one at a time. The current disease proc has limited use for its reliability in any RVR situation.


===============

Realm Ability Issues:

Defender of the Vale realm ability.

Valewalker RA: 30 minute Reuse, Up for 1 minute. 50% absorb. Absorbs Damage from Each Hit until used up or 1 min elapses.
--Maximum Efficiency: 500hp in 1 minute, every 30 minutes.

Minstrel Song: Insta-shout chant, no notable reuse timer,lasts until song is turned off/target Stunned/Mezzed. 100% absorb. Can only absorb 70hp maximum every 6 seconds.

--Maximum Efficiency: 700hp per minute, as long as the chant is in use. (70hp per tick, 6 second ticks, 10 ticks per minute, 70hp x 10 = 700hp)

Obviously, a 10 point RA should be better than an anytime shout chant ability. First of all, the RA is documented at 15 minute reuse, but is really 30 minutes reuse. I'd like to see that changed to 15 to match the documentation. I'd also like to see it become 100% absorb, and have the 1 minute duration timer moved to 15 minutes (to prevent stacking or overlapping).

My reasoning behind the change is this: This would allow it to be placed up as a preventative measure when running in to combat situations, much like the Battery of Life RA. Seeing as how realm abilities like bunker of faith allow thousands of HP to be absorbed, they NEED to only last 30 seconds. This wouldnt really be that powerful as 500hp is eaten up in one to two swings in normal RVR. Seeing as how there is a ceiling, a set number of HP absorbed, there's no real reason this 10 point RA should have a one minute duration. This would allow the RA to be useful, but not overpowered and unbalanceable.

---

Available Realm Abilities - Valewalkers recieve none of the traditional "magical" realm abilities (Wild Power, Mastery of the Art, Mastery of Magery, Wild Arcana, and Mastery of the Arcane, Mystic Crystal Lore and Raging power) given to spellcasting classes.

Suggested Fixes: Allow access to these realm abilities.

===============

Art Issues:

Spell graphics and icons, as well as Style Icons are FUBAR: Self explanitory.

---

Scythes are held in the wrong hand, they should be on the right.


==============

General Issues:

Epic armor stats are HIGHLY inferior to spellcrafted. Stats should at least be reworked to fully use all available imbue points on each piece.

===============

Conclusion:

Now that the valewalkers have had a chance to perform in RVR for a few months, the melee focus of the class needs to be greatly boosted in order to make them more attractive and useful to both small and large group RVR. I hope that these suggested changes will help us move towards the ultimate goal of "Complete".


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je trouve que les corrections demandées sont légitimes à l'exception de un ou deux trucs...


Concernant les modifications dans les styles, c'est clair il est nécessaire de faire quelque chose et j'approuve les propositions du TL.

Concernant les sorts :

Mettre le snare un instant est je pense, tout à fait nécessaire, le snare tel qu'il est actuellement n'est jamais utilisé...

Augmenter la valeur de l'absorption du proc ablatif à 100% est quand même légèrement abusé (même si de ce fait, il durerait moins longtemps...), mais monter à 50% me parait pas mal (c'est d'ailleurs la valeur qu'il avait juste avant la sortie de SI).

Ajouter un buff dex/viva et force/con serait "overpowered" je pense, à la limite un buff dex/viva car çà ne monte pas avec nos niveaux et nous aiderait grandement dans notre défense, mais un buff force/con serait un chouilla trop quand même.

Mettre le timer des buffs sur 20 min est une bonne chose.

Un proc de drain de vie serait également une très bonne chose et bien dans l'esprit du Valewalker je pense.

Un proc au choix de debuff force/con ou dex/viva est également un peu "overpowered".

Concernant les RA, idem, j'approuve totalement.

Voila mon sentiment.
Citation :
c'est le 2eme ou le 3eme style sur parade ca ?
Si c'est celui qui fait AEDD, chez moi le sort est resisté 75% du temps et comme cest un sort lvl21 il est sans doute pas pret de passer sur un lvl50 en rvr, malheureusement...
Je parlais du style en ouverture sur parade lvl 4, avec effet perce-armure

Debuff de 15 % slash, c'est plutôt sympa
Citation :
Provient du message de nuiroam
euh parade est bugger que pour le faucheur ? parce que avec mon protecteur ca marche bien.
bah écoute, j'avais meme po remarqué que c'était bug avec ma faucheuse
Citation :
Provient du message de Myriald
il me semblait que c'etait deja 15minutes
C'est 15 minutes pour les buffs mais 10 minutes pour le bouclier de dégâts. Tout passera à 15 pour tous les sorts de toutes les classes basés sur un timer de 10 dans une future version, j'ai la flemme d'aller voir laquelle
Faut pas confondre pve et rvr.
J suis pas trop au courant du système de parade mais apparement, les chances de parade seraient grandement réduites si l'ennemi qui vous tape est groupé (plus le groupe est gros, plus la pénalité sur la parade est grande)
La parade serait donc peu efficace en rvr alors qu'en pve et duel, c'est tout a fait fiable.
J'ai pas testé mais c'est ce que j'ai cru comprendre en tout cas
Citation :
Provient du message de Ichabod Crane
C'est 15 minutes pour les buffs mais 10 minutes pour le bouclier de dégâts. Tout passera à 15 pour tous les sorts de toutes les classes basés sur un timer de 10 dans une future version, j'ai la flemme d'aller voir laquelle
A la limite c'ets bete, le bouclier sur timer 10 mn je m'en servais comme repere de "warning tu va bientot paumer les autres buff".
Le bouclier restera sur un timer de 10minutes je crois.
Le timer de 15 minute n'est sensé concerné que les self buff, hors le dmg shield n'en est pas un.
Bon ben Zyx alors y'a aucun changement, les selfs buffs sont déjà sur un timer 15 mn, et perso ça me conviens aussi tel quel, qd le bouclier de dégâts tombait le relançait tout et voilà.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés