[FUSION]Questions à Lila Yee

Fil fermé
Partager Rechercher
je suis mauvais en anglais mais j ai trouver pire que moi

-petite faute de frappe sur actualy.
-faute de frappe sur Gurog
-this is actualy the Human Defender skill whitch cost the more skill point to train....

who cost ?

-faute de frappe sur definitly , faut enlever les mouffles
-acctualy encore apparement pas faute de frappe c est actualy (enfin je pense )
-needeed -----) needed
-you whant to train ------) you want to train
-un-usefull -----) quelqu un l as dis ca fais useless
-recall time -----) recast time
-realy --) really
-whitout -----) without

voila le reste c est des fautes qui se repete
Sinon pour le contenu je crois que tu as dis l essentiel a part peut etre une skill que tu pourrait rajouter :

tournelame ou turnblade , du mage humain sorcier , il ne marche pas du tout , c est une skill senser ignorer les degats , et au level 40 il doit ignorer 1pt de degats car je vois pas de difference
il y a une skill qui est senser aussi ignorer les degats sur une des classe tumerok , et elle ne marche pas aussi , en gros , cette skill qui est senser ignorer des degats , ils peuvent la faire marcher ou pas ? parcequ elle coute quand meme 5 point chez le mage sorcier et trois points un peu plus haut pour le sort en fellow cher payer pour rien du tout
Re: comme j'ai pleins de truc a dire a lila yee et que j'aime bien le faire moi meme...
mes avis concernant l'anglais, j'ai essayer de faire clean et synthétique

actually = faux amis, il se traduit "en réalité".

Citation :
Provient du message de Ender
---Human Defender : acctualy,rune of power (don't know english name) on top of the tree, reduce pv and pm max of the target hit with the enchanted weapon.... by 125 point at lvl 30 on Gruog as on dillo

- Human Defender : For the moment, Rune of power reduce the max health and vigor by only 125 points. As it is a totaly inefficient lvl 40 skill, is it possible to do higher debuff on mob and keep it as is for pvp ?

lay hand : this skill is absolutly needeed if you whant to train the triple strike... tree skill point used for a skill witch is un-usefull for us directly...
what a nerf !
ok... you reduce the recall time from 15 to 3... but I realy rarely use this skill, this is a "Last chance" skill... now...it won't be as interesting as it must be :/

(and say that we can't lay hands on ourself....can we lay hands on a char 10 meter in front of us ? )

- Lay hand : This is a needed skill for a defender to grab the higher skills in the tree. unfortunatly, the march patch will transform lay hand in an other-only heal spell, wich is not as useful as it used to be. Any chance you reconsider the other-only part of the patch ?


---nearly all race / spec. : Adept

only x1 hit bonus per point...0_o all players than I know (except tact ) think the same than me : un-usefull skill.

adept xp cost is too important for the bonus it give. if you had a x1 damage bonus per point, or at least a x2 hit bonus, this skill will have an interest...

- All race/spec except tact Adept skill
The *1 skill multiplier make adept an unuseful skill for anyone regarding the XP cost. Since Adept got the same multiplier as Master, could it be possible to tweak the XP cost, or make it *2 or something ?


---we have seen (not accessible right now) than you plan to had portal recall skill. GREAT IDEE !!!!!! (proud to have propose it in last dev chat )

but...yes, there is a but, will it cost skill point ? we are actualy very short in skill point, if you had more skill... nobody were able to train them if we must use skill point to train them... actualy, we need at least 4 point to train summon TP... 4 lvl... more recall piont will be too costly

- I've read somewhere on accmty you plan to add portal tie. It's a great idea indeed, but how many skill point will it cost ? We're already having a lot of difficulties to keep portal recall/summon with a lot of classes. I'd like to warn you not anyone will be able to keep summon/recall AND take another 2 point utility skill.


---about all skill witch increase regen of PV /PM

how does it work ? in the missile tree, I have train recoup, witch regen pm over time... but for mending (improve user regeneration) or robustify/tenasiousness in magie human tree

it's seems that you must be like a rock, don't move, attack or anything, to regen your life ?
what is the interest in waiting +/- 10 second for regen heal... if a shreth agro you, your health / mana wont regen... so... you're dead... and you're skill haven't help you at all.

not any players I have talk about these skill have explain me what is the interesst.... un-usefull skill ? nearly all french players think there are.

- Health/Vigor regen spells.

How does these works ? I've trained recoup in the missile tree, wich regen Vigor over time ... je pige pas la fin de ta phrase, ca veut pas trop dire grand chose
Does the regen have effect only if you're standing still and out combat mode ?
These spells are totaly useless if they don't help at all when in combat. Nearly all players on the French server think so.


---hero spirit shoes (?) :

I have made this test with friends :
we both have vankeru
I have the quest shoes
my friends have not
we run forward....we both arrived at same time.... bug ? lag ? seems to be normal ?

- Heroes spirit shoes ( feb shoes quest ) :
Does the shoes buff stack with vakentu and player speed buff ? We did some testing and the shoes have no effect with vakentu haste, is it working as intended ?


---FI :
you have enough to read about that I think



---Loot :

how can you explain than weapon lvl 45+ are sometine worst than lvl 40- ....?

all plate armor I have found have a hight speed rate than heavy leather.... but have generaly the same resist (and generaly less resist in fact..) than leather armor....
plate is more difficult to wear..I'm OK... but musn't she protect more ??
I can assure you it's not the case

- Loot :

There's something wrong with the loot-o-matic, lvl 45+ weapons and armor are often worse than 40- ...

Also, all plate armor I've found got a higher speed rate than leather armor but for the same armor rating ... could we have some logic here ?


-UI :
french /friend status still don't work....



-at higher lvl, we have many skill... but only 10 places to stock them...
can't you had a system more simple to acces the second macro bar ?

for exemple :

right now, we must do : ctrl 2 + 2 + ctrl 1 to use skill number 11 and re-set macro bar on the first..

can't we imagine a setable key to use directly the 2nd bar whitout having to toggle them ?

for exemple, alt Gr, or shift 1 will directly activate slot 11
(ok, shift 1 activate chat 1.... but I will replance shift by alt Gr if this option in add, very more usefull !!!!!)

Could it be possible to have a key that will give us access to the 2nd bar directly ? like Lshift+1 = skill 11, instead of having to switch to 2nd shortcut bar, then use 1, then reswitch to bar 1.

-correct some error on the minimap ndt : c'est en cours


-make the minimap to be drag...and make it center on the user...all time ! not only when the char is luckyly on the center of the square )

- Could it be possible to have a dragable map and make so we have it centered on us, instead of having to search for that green dot


-add dongeon / vault map. (all strategy game sucess in adding a fog of war on map... why can't you if you doesnt whant us to know all the dongeon structure ?)
even if dongeon have many step, a minimap per step isn't so difficult to design, and I'm sure it allready exist (or something close)

-Could you add indoor maps ? maybe with a fog of war or something ?

---Other :


-french support :

please... ask the IG support to accept our help request even if it was --the french support day--

many of us talk english, at least a little, but I have ear some case where even if we ask help IN ENGLISH, the IG support refuse to help us....

fortunatly, it was not all the time ))

ndt: je te laisse celle la

-I think I have alerady talk about this, but had te possibility to mont and unmont this lovely creature how were add next patch during the mount timer (15 30 60 min) will be a great thing
- I think this have already been talked about, but it would be lovely to be able to mount/dismount at will during the ataur lifetime ( 15 30 60 minutes ).

Ender
"Also, all plate armor I've found got a higher speed rate than leather armor but for the same armor rating ... could we have some logic here ?"

Ben...c'est normal, non ? Plus le speed rating est haut, moins on est rapide. Il me semble logique qu'une plate armor soit donc plus lente (SR plus haut) qu'une leather armor...

Ou bien tu te plains que l'armor rating soit identique ??
j ai une armure de cuir qui donne 70 avec un rapport de 19 en vitesse et l armure de plate de MA donne 72 avec un rapport de vitesse de 28 , dis toi que j ai preferer prendre celle en cuir
Surtout que pour toute armure de plate looter , tu trouve la meme chose en cuir , mais avec un meilleur rapport de vitesse.

C est ce que veux dire ender
Est-ce qu'il serait possible, lors de la sélection d'un membre de la compagnie dans la fenêtre de compagnie que le nom de celui-ci change de couleur ?
Actuellement seul le nom du créateur de la compagnie est en vert. Par contre pendant un combat si on sélectionne quelqu'un dans cette fenêtre on ne peux pas être sur d'avoir sélectionner la bonne personne (sauf en vérifiant dans la fenêtre examiner, ce qui en plein combat peut faire perdre une fraction de seconde salvatrice pour heal ). Donc si en sélectionnant la personne dans cette fenêtre son nom changeait de couleur ce serait je pense beaucoup plus pratique (et ce ne devrais pas être trop compliqué à implémenter dans le code je pense).
Citation :
for exemple :

right now, we must do : ctrl 2 + 2 + ctrl 1 to use skill number 11 and re-set macro bar on the first.. it's not easy
Euh ilme semble que les macros soient interdites... masi j'ai peut-etre mal interprété ta phrase...

Si tu pouvais lui glisser un mot pour moi concernant le newthread que g lancé sur le forum officiel... let's be REconstructive mais bon t po obligé j'aimerai juste avoir un avis des Devs de là-bas voilà, et comme je c que c'est difficile de les entendre...

J'espère que tes doléances seront entendues
Il ya macros et macros
Il y a la macro au sens noble du terme un programme tiers qui fait les choses a ta place comme tuer les tyrants pendant que tu dors
Et il y a les macros qui sont en fait des raccourcis claviers par exemple tu appuies sur 1 et ton perso dit " STFU swear to me noob" ou tu appuie sur 2 et il fait une emote quelquonque je crois qu il appelle ca des alias dans AC 2 mais j ne sais pas plus j ai jamais utilise
Je crois qu il parlait de la seconde catégorie la
ba, pour moi, les macros, c'est TOUT les racourci que l'on peut metre dans les barre d'icone, que ce soit les attaques ou les emotes voir meme les craft.

par exemple, j'aimerais bien pouvoir metre mur defenssif en macro 11 et pouvoir y aceder rapidement, et pkoi pas rajouter une emote a la con du genre "viens t'batte ;target ! je vais teindre mon armure avec ton sang !!!" en macro 20

le pb C qu'actuellement, j'ai trop de skill pour que ca tienne sur une seule barre, et j'ai pas trouvé de touche qui permete d'activer une skill d'une barre qui n'est pas affiché a l'ecran (vu qu'on peut en metre qu'une a la fois)

apres, si il y as un autre terme que "macro" en anglais pour dire "les icones de raccourci", je peux m'editer
bah en fait y a le sens macro d'AC1 , c'est a dire, un programme qui bute les streums a ta place.

ex : imagine un tacti pre-patch qui construise des murs tout seul, recharge ses tourelles, les heals et va pull des streum et ca ss que personne sois derriere le clavier (pendant que tu pionces, que tu sors, etc...)

fin la macro de ce style est formellement interdit sur AC2 (sur AC1 aussi d'ailleurs depuis 3 mois) via le CoC ( et vu les merdes qu'il y a eu sur AC1, faut mieux pas essayer , je crois que turbine sort le bazouka direct )
shortcut bar, shortcuts

pis je le répete, il y a les touches = et + à remapper pour monter/descendre de barre , à remapper avec intellipoint pour les mettre sur la souris ^^

en mettant le + remappé sur ) , ca ressemble à
"1 ; =; 1 ; ) "

tout ce qu'il y a à gagner avec les ALT,ALTGr & Co, c'est d'appuyer 1 fois sur 2 sur la touche windows
Hello Ender de Jol ,

Intègre à ton message les remarques également faites dans le post persistant crée par Norah, à titre d'ideas.

Comme par exemple, l'intégration de faune non-aggressive.

Gorbos
Lugien Elementaliste
Instead of adding more space in inventory, please allow more items to be stackable : keys, trophies and potions. This would spare a huge space and be more practical. Of course, only items of the same kind would be stackable. This requires a few modifications : only a given characteristic combination per trophy or potion.

(Permettre d'empiler davantage d'objets afin de gagner beaucoup de place dans l'inventaire sans augmenter les emplacements disponibles : clés, trophées et potions lorsqu'ils sont identiques. Ce serait plus pratique à utiliser également. Contrepartie : il faudrait que ces objets aient des caractéristiques identiques. Exemple : toutes les potions d'épine auraient "40 cristal, 40 acide", de même pour chaque type de trophée)

Kro Kibourre : Sujet fermé. Ender a refondu le post en répertoriant les questions qui sont encore d'actualité.
Vous pouvez continuer a poser vos question sur le nouveau post ici
Fil fermé

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés