blood bowl II (devenu) LEGENDAIRE

Répondre
Partager Rechercher
Beaucoup d'infos sont sorties sur le forum officiel. Le message vient du Community Manager (http://forums.focus-home.com/topic/1...verview-thread).

Citation :
Publié par Netheos
Hey coaches, The Legendary Edition of Blood Bowl 2 has been announced at Le What's Next de Focus, our press event in February 2017. We're pleased to finally unveil all the info about this new edition!
Release date

2017 – we’re aiming at late summer (early September) but depending on how the tests go, it may be a bit delayed. We have some complicated features on the list (rez mode for example) and we want to implement them correctly. We'd prefer a slight delay than a messy launch.
Platform

PC/Mac, PlayStation 4 and Xbox One.
Price


  • For new players: the Legendary Edition with ALL the content of Blood Bowl 2 at the price of a full game. Contains BB2 base game + Team Pack (Wood Elf/Lizardmen/Nurgle/Norse/Necromantic/Undead/Chaos Dwarfs/Khemri) + Official Expansion.
  • For existing owners of BB2: the Official Expansion content for the price of a big DLC.
You'll still be able to purchase individual races if you wish.
Compatibility

Full compatibility between the 2 versions. Most small features and quality of life changes will be available to all BB2 players, even those who didn't purchase the Official Expansion.
Content of the Official Expansion


  • 8 new races
    • Amazons
    • Goblins
    • Vampires
    • Ogres
    • Halflings
    • Pro Elves
    • Underworld
    • Kislev (based on the rules of Slanns)
    • For a total of 24 races (the current 16 + 8 new)


  • Swiss system competition

  • Resurrection Mode
    • No lasting SPP/injuries between each round.


  • Team Editor
    • Choose a race and get unlimited gold, as well as the option to add any skill/stat/injury.
    • These teams get a tag “custom team” which can be banned from a league.
      *Our goal with the combo “team editor + resurrection mode + Swiss system” is to give the opportunity to players to experience the rules played on tabletop.


  • New solo campaign mode
    • Any race.
    • Perpetual campaign.
    • You have a map where you can go from a competition to another.
    • Less cinematics/story and more freedom.


  • A brand new stadium based on the “Khemri” theme

  • Mercenary teams
    • Teams composed of players picked from different races.
    • Several groups of teams you can pick your players from (i.e “Elf team” = Pro Elf, WE, HE, DE).
    • These teams will also have a specific tag – they won’t be allowed in Champion Ladder for example.


  • Star Player team
    • Teams composed of 16 Starplayers.
    • These teams will have a specific tag as well.


  • New chat tab in a league
    • Accessible by all coaches with a team registered in the league.


  • Post-match chat
    • You can discuss with your opponent even after the end of the game, as long as you stay on the “end of the match” screen.


  • Manual seeding in competitions.
  • Possibility to play a league with a mix of human players and AI teams.

  • AI enhancement
    • The AI will now takes into account the current turn of the game (and not cross the pitch with dwarfs at turn 16).


  • Optional skills
    • It’s been discussed a lot with the community – more skills will be optional (Pass, Dodge, Tackle, Fend, Tentacles, Break Tackle).


  • Free Camera Mode
  • Save during a singleplayer match.
  • Option to deactivate ageing in solo.

  • Enhanced Competition Administration
    • Possibility to admin a match in details (to decide TDs, injuries, SPP…)


  • A pause system in multiplayer
    • 3 pauses per player per game.
    • No time limit to a pause.
    • Any player can unpause at anytime during a pause (even 5 seconds after a player paused).
    • Players can use the chat during the pause.


  • FAME displayed during a match
  • New cheerleader models (not one per team, but a bit more diversity).
  • Cheerleaders will have the same colors as the team they're supporting.
  • Option to display the tooltip in dices probability (“2+” instead of “83%”).

  • A lot more Starplayers
    • We aim at 50 Starplayers total.
    • They won't all have a "premium skin" but we want to make them all available gameplay-wise.


  • Option to mute chat in match
  • Option to ban players from a competition in-game.
  • A lot of other small things – mainly “quality of life” improvements.
95% of the content of the Legendary Edition is directly taken from your feedback and suggestions about Blood Bowl 2 since launch. Thanks for being this commited and enthusiastic toward Blood Bowl!
Heu... il n'y a que moi qui sois gêné par la célébration de l'ours ?
https://twitter.com/BloodBowl_Game/s...08294486134784

C'est pas que la célébration soit moche, mais un ours reste un animal et ne peut pas danser le sirtaki.

Bon, c'est vrai que certains pensent que TOUS les joueurs blood bowl sont des bêtes assoiffées de sang....

Dernière modification par unnonaveugle ; 06/07/2017 à 23h33.
Citation :
Publié par unnonaveugle
Heu... il n'y que moi qui sois gêné par la célébration de l'ours ?
https://twitter.com/BloodBowl_Game/s...08294486134784

C'est pas que la célébration soit moche, mais un ours reste un animal et ne peut pas danser le sirtaki.

Bon, c'est vrai que certains pensent que TOUS les joueurs blood bowl sont des bêtes assoiffées de sang....
C'est un ours dressé dans un cirque.

Et puis, un big guy avec 1 en agilité, tu ne vas pas le voir marquer souvent.
Citation :
Publié par Guldendrak
et bien cette édition légendaire prévoit encore plus de truc que ce que je pensais. Elle est énorme, il n'y aura absolument plus aucune raison pour cyanide de maintenir BB1 avec tout ça.
Siiiiiiiiiiiii!
Le mode BLITZ !
Citation :
Publié par Coolbreeze
Cool voilà l'édition qui va me faire repartir sur BB2 de plus belle !! Comme en 40 !! YIPIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Mais... Tu seras toujours pas bon pourtant ? Oo
Citation :
Publié par Manael
Mais... Tu seras toujours pas bon pourtant ? Oo
Oui surtout avec un break de 2 ans lol mais tant mis je vais prendre des nains y a pas besoin de savoir jouer avec eux hrr hrr hrr
Et puis qui peut rivaliser avec Manamoule !!
Ouais faut revenir les gars, on aime bien peter des noobs, surtout si ils sont vieux.

@Dézale: niveau vanne ca va? je pense ne rien avoir oublié comme tu m'as appris. Bon après faut assumer ça c'est la phase 2 lol.
Les ogres n'ont plus rien des ogres mercenaires de l'empire. Ce sont les ogres affamés du Grand-Est issus de warhammer. C'est pas plus mal !
Pas de révolution pour l'homme-arbre.
Par contre, les casques des amazones ont pas mal changé par rapport à BB premier du nom.
Citation :
Publié par Guaruda
Sérieux dans l'édition légendaire il y a ça? Et pour toute les équipes?
non toutes les équipes n'auront pas de majorettes assorties. En fait je crois que toutes les équipes pourront choisir les majorettes qu'ils veulent. Ils ont dit qu'il y en aurait plusieurs mais pas de toutes les races. Enfin pas de suite quoi.
Bon ok les gars, je débarque mais j'avais rien suivi de l'actu BB depuis quelques temps... et wtf la légendaire a l'air cool! On va ptete finir par l'avoir notre vrai jeu BB

Ha bah du coup cool je suis content de m'y remettre tiens
Quelques images:


https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20232925_10159029785630228_8208419270312758461_o.jpg?oh=4d2d78b27c92346a7ad5df9ffced6a5b&oe=59EEB0B0

Il est un peu gros le ballon non !? Sinon je les aurais préféré en strings...


https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20157559_10159029785610228_6651836434603700811_o.jpg?oh=d61705b5897866e1c900b2726ffbbdc0&oe=59EFF4DF

Il a pas l'air commode le petit halfling à gauche ! on lui pèterait bien sa gueule !



https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20157482_10159029785615228_4978994976095701558_o.jpg?oh=cfc24f4b5ddf474e6e2329286f0ca1a7&oe=5A00A1A0

Toujours la grande classe les Elfes Pro !!


https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20157313_10159029785725228_6661804780482118713_o.jpg?oh=11948c46a2ba291c2fa39f7521d8e29b&oe=59FE6DB5

Ils ont pas l'air commode non plus

Dernière modification par --Castor-- ; 20/07/2017 à 10h41.
Citation :
Publié par Nauth
La Legendary Edition reprend le même principe que BB1? Càd on paie une fois et on a toutes les races? On doit s'attendre à une édition Chaos (ou du genre) plus tard ou d'autres équipes rejoindront le roaster (payant ou gratuit)?
Même principe que pour BB1, tu paie et t'as toutes les races sorties. Pour la suite je sais pas ce qu'ils feront.

Sinon les vampires ont un look de tueur
Citation :
Publié par Nauth
La Legendary Edition reprend le même principe que BB1? Càd on paie une fois et on a toutes les races? On doit s'attendre à une édition Chaos (ou du genre) plus tard ou d'autres équipes rejoindront le roaster (payant ou gratuit)?
techniquement y'a plus rien apres, toutes les équipes sont sorties
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés